Mål!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mål!
Hej alle
Jeg kommer med et spørgsmål der er lidt underligt. Jeg tror jeg kender svaret, men skal lige have andre til at fortælle mig at det kan lade sig gøre.

Jeg vejer idag ca 79 kilo. Der er 50 dage til jul idag. Er det muligt at komme ned på 70 kilo inden juleaften. Jeg taber mig meget langsomt og har tabt mig meget langsomt det seneste år. Så ved ikke om der er mere jeg kan gøre. Jeg er roder lidt rundt i mine madplaner og håber at jeg kan rette lidt til hist og pist. Ikke overspise. Og derefter få mere motion. Og mindre sofa.

Er dette muligt. Eller skal jeg i motionscenteret konstant på minimum kost????

Hilsen en meget frustreret Marie
15 år4. november 2009 kl. 09:02
re: Mål!
Der er 7 uger til juleaften, så jeg vil ikke anbefale at du sætter et mål om at tabe 9 kilo. Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Men det bliver surt og det er ikke sundt.

Jeg selv har planer om at tabe 4,5 kilo fra i dag og inden jul :-)
15 år4. november 2009 kl. 09:43
Jeg satser på at tabe 4 kilo inden jul. Synes det er rigeligt så hvis du spørger mig er 9 kilo for meget på så kort tid.
Sæt dig et længere perspektiv og nyd at det går nedad selvom det går lidt langsomt :0)
15 år4. november 2009 kl. 09:47
Tror det er den stille frustration der er begyndt at gå på mig.. Jeg vil bare derned. Og gerne i dette år. Jeg regnede med at skulle derned inden sommeren var ovre. Men da hjemmelivet har været hektisk har det været svært at forene. Nu begynder en mere stille periode og håber på at jeg kan give den fuld arm hele vejen til jul. Har ingen julefrokoster, ingen ting jeg absolut skal med til. Og det er kun arbejde der kan komme imellem. Selvfølgelig skal kroppen også kunne følge med. Men ca 1 kilo om ugen burde være til at gøre. Men kan ske jeg skal satse lidt lavere og se hvordan det går..

Skal jo alligevel i krig med det et nytårsfortsæt som sidste år.. TAB DIG
15 år4. november 2009 kl. 10:55
Vægtkonsulenterne siger jo faktisk ca 1 klg om ugen!Du kunne jo prøve at melde dig der... jeg har tabt 14,6 kg siden 4.8 - uden særlig meget motion, og i al fald uden sult
15 år4. november 2009 kl. 14:00
Hej Marie,

Nu skriver jeg lige alle de ting jeg kan komme i tanker om som det vil være godt at gøre i en slankesituation, hvor den bare skal have hele armen. Lige så meget til mig selv.

Sov godt og meget, så energien er i top.
Drikke en masse. Det fremmer stofskiftet.
Gå en tur på 20-40 min hver morgen og igen hver 3.-4. time for at holde baggrundsforbrændingen oppe. Det skal helst være på tom mave om morgenen, så forbrænder man af kropsfedtet.
Spis en lille smule protein til hvert måltid, og lige før sengetid, fx en skive laks eller kødpålæg eller en smule rejer.
Spis masser af grove grønsager med lavt GI, så blodsukkeret holdes i ro og du får masser af fiber, som er næring til fordøjelsesbakterierne. Det vil holde energiniveauet i top, - det er der vi vil hen!
Gå de der anbefalede 10.000 skridt hver dag - minimum.
Knald ud med hård motion så hyppigt og så længe du orker, trappegang, sjipning, løb, englehop, cykling, dans, aerobics. Det er meningen du skal svede. Lav et prgram for dig selv og skriv det i din kalender, så du får det gjort. Helst hver dag og mindst hver anden dag skal der ske noget kraftigt, hvis der virkelig skal ske noget med kroppen. Men pas på overtræning, du må veksle mellem at belastning og restitution af muskelgrupper.
Styrk kroppen med styrketræning. Jo flere muskler, jo mere forbrænder du.
Spis ting som trigger forbrændingen. Se listen under 'Kost'.

Man siger at vi gennemsnitligt kan holde motivationen i 6 uger med viljestyrke alene. Så er det da næsten også jul. Og et vægttab på 6 kilo er ganske markant synligt og mærkbart. GOgogo!
15 år4. november 2009 kl. 22:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...