#2 af KarinaHadsten (slettet)
Mod 70 uge 44
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+KarinaHadsten (slettet)
re: Mod 70 uge 44
Hmmm hov. Jeg var åbenbart lidt længe om at få det skrevet det indlæg - så gæsten herover er altså mig :-)
15 år27. oktober 2009 kl. 10:29
Belfast (slettet)
Mit første mål er også under 80 inden jul...
Min vægt kører op og ned som en elevator for tiden...
Men jeg har valgt at se på udviklingen over en længere periode som heldigvis er nedadgående...
Jeg har lige været til min første pumptime i træningscentret.. det var super men mon ikke jeg er øm i morgen!!!
Fokus for ugen må bestemt være
portionskontrol!!!
Min vægt kører op og ned som en elevator for tiden...
Men jeg har valgt at se på udviklingen over en længere periode som heldigvis er nedadgående...
Jeg har lige været til min første pumptime i træningscentret.. det var super men mon ikke jeg er øm i morgen!!!
Fokus for ugen må bestemt være
portionskontrol!!!
15 år27. oktober 2009 kl. 11:51
angelique (slettet)
Mit mål siger 63,4 den 8/12 og jeg vil da gerne ned på 60 omkring jul/nytår. Lige nu vejer jeg 69,1.
Det er måske lidt optimistisk at skulle tage sig over jul men på den anden side fejrer vi ik rigtig traditionel dansk jul i min familie så maden er langt sundere/mindre fedende. Self er der slik men det kan man jo godt spise nogen af når man har spist kål hele dagen. Det er kun julefrokosterne jeg frygter for. Og det er mest slik og drukken (igen) jeg frygter. Maden tar jeg jo selv med fordi jeg er kræsen vegetar, så måske man kan udligne en flaske rødvin med bunker af kål og ekstra træning :)
Var en idiot i weekenden og holdt mig ik til madplanen og drak hvilket betød jeg tog 100g på. Dette er self til at leve med men taget i betragtning at jeg kan smide 200g på et døgn så har weekenden kostet 700g ialt og jeg er bare pisse sur på mig selv. Og min mave bugler altså bare ekstra ud af hvidt brød og alkohol. Ved ik hvorfor, jeg har ik smerter som mange allergigere opleverer.
Så jeg spiller osse fanatiker kortet og går igang igen. Så det betyder ingen ligegyldig weekend druk men skod mad indtagelse og intet træning til følge dagen efter.
Og at jeg skal undgå at spise ude for man kan aldrig købe noget sundt (eller vigtigere lav kalorie men mætter stadig mad) og man får altid spist for meget.
Jeg skal tage vægten med ud til mine venner når jeg spiser der for ellers får jeg spist forkert og for meget.
Jeg skal dyrke motion hver dag og de tage jeg tar pause fra trænings centeret skal jeg gå en tur eller lign.
Skal til bodybike quick og mave/balle/lår senere :)
Det er måske lidt optimistisk at skulle tage sig over jul men på den anden side fejrer vi ik rigtig traditionel dansk jul i min familie så maden er langt sundere/mindre fedende. Self er der slik men det kan man jo godt spise nogen af når man har spist kål hele dagen. Det er kun julefrokosterne jeg frygter for. Og det er mest slik og drukken (igen) jeg frygter. Maden tar jeg jo selv med fordi jeg er kræsen vegetar, så måske man kan udligne en flaske rødvin med bunker af kål og ekstra træning :)
Var en idiot i weekenden og holdt mig ik til madplanen og drak hvilket betød jeg tog 100g på. Dette er self til at leve med men taget i betragtning at jeg kan smide 200g på et døgn så har weekenden kostet 700g ialt og jeg er bare pisse sur på mig selv. Og min mave bugler altså bare ekstra ud af hvidt brød og alkohol. Ved ik hvorfor, jeg har ik smerter som mange allergigere opleverer.
Så jeg spiller osse fanatiker kortet og går igang igen. Så det betyder ingen ligegyldig weekend druk men skod mad indtagelse og intet træning til følge dagen efter.
Og at jeg skal undgå at spise ude for man kan aldrig købe noget sundt (eller vigtigere lav kalorie men mætter stadig mad) og man får altid spist for meget.
Jeg skal tage vægten med ud til mine venner når jeg spiser der for ellers får jeg spist forkert og for meget.
Jeg skal dyrke motion hver dag og de tage jeg tar pause fra trænings centeret skal jeg gå en tur eller lign.
Skal til bodybike quick og mave/balle/lår senere :)
15 år27. oktober 2009 kl. 15:00
dygtig
jeg håber på 85 inden jul... det ville være ret fedt.. Jeg maser på med motionscenter, næsten dagligt. lidt mere konsekvent med at følge DDV ,
15 år27. oktober 2009 kl. 15:25
Futura (slettet)
Hm...Her går det ikke helt godt.
Jeg vejer i dag 300g mere end sidste tirsdag (i den forløbne uge har jeg vejet mellem 96,2 - 98,0kg). Forklaringen må nok søges i fødselsdagskager og et par dage med for få grøntsager & for meget brød.
Jeg ved, hvad der skal til, og ER på vej ind i den "gode gænge" igen.
Jeg skal virkelig stramme ballerne, hvis jeg skal nå mit næste delmål...og det vil jeg altså! Så bevidst planlægning af den daglige mad er vejen frem, der er ikke plads til afvigelser den kommende uge!
Jeg hepper på os! Vi kan, vi vil...og vi gør det!
Jeg vejer i dag 300g mere end sidste tirsdag (i den forløbne uge har jeg vejet mellem 96,2 - 98,0kg). Forklaringen må nok søges i fødselsdagskager og et par dage med for få grøntsager & for meget brød.
Jeg ved, hvad der skal til, og ER på vej ind i den "gode gænge" igen.
Jeg skal virkelig stramme ballerne, hvis jeg skal nå mit næste delmål...og det vil jeg altså! Så bevidst planlægning af den daglige mad er vejen frem, der er ikke plads til afvigelser den kommende uge!
Jeg hepper på os! Vi kan, vi vil...og vi gør det!
15 år27. oktober 2009 kl. 16:39
KarinaHadsten (slettet)
Var ude at gå med min veninde i går 5 km på 50 min. Og i dag er dagen startet med smoothie af hindbær, ananas og mango med appelsinjuice. Hurra for de frugtkasser fra Kiwi. Ungerne er vist også godt tilfreds, for der bliver lavet af 300 g frugt, hvilket betyder at der også er til dem.
Dagens vægt er 85,7, hvilket betyder at jeg har 5,7 kilo at smide på 2 måneder - det burde da virkelig være meget realistisk.
Dagens vægt er 85,7, hvilket betyder at jeg har 5,7 kilo at smide på 2 måneder - det burde da virkelig være meget realistisk.
15 år28. oktober 2009 kl. 07:24
angelique (slettet)
Jeg startede osse dagen med smoothie. Min var lavet af kaki, æble, pære, rødbede, ingefær og citron. Smager overraskende nok helt fantastisk. Ja, jeg var lidt træt og blandede bare lige det jeg kunne nå mens jeg snakkede i telefon med veninden.
Idag skal jeg til intro spinning, light spinning og til pilates intro med den mest fantastiske pilates instruktør jeg nogen sinde har mødt :)
Og min vægt har stabiliseret sig tilbage til inden weekend vægten. Dagen kan bare ik blive bedre :)
Idag skal jeg til intro spinning, light spinning og til pilates intro med den mest fantastiske pilates instruktør jeg nogen sinde har mødt :)
Og min vægt har stabiliseret sig tilbage til inden weekend vægten. Dagen kan bare ik blive bedre :)
15 år28. oktober 2009 kl. 08:58
MariaBager (slettet)
Min vægt sagde 84,7 igår morges, og jeg har ramt de 101 cm omkring hofterne, (jeg startede på 119 cm da jeg var størst) Jeg glæder mig til at se de 99 cm på målebåndet :) tja, jeg håber lidt på at kunne smide de 4,7 inden 1 dec. men tvivler desværre lidt, der er en del fester i den kommende tid, med alkohol, det har jeg holdt mig fra længe nu, og nu er min bedste veninde igen hjemvendt efter et halvt år i udlandet, så nu skal vi feste og hygge.. Men jeg vil stadig forsøge at nå til step efter en bytur! Hvis jeg kan det, så kan jeg rigtig meget! :D
15 år29. oktober 2009 kl. 06:25
KarinaHadsten (slettet)
Dagen i dag startede også med smoothie. Og så var jeg en halv time på løbebånd. YES! Det var fedt at få gang i det igen. Målet er at jeg vil forsøge at komme på løbebånd hver torsdag morgen. Det kunne være fedt. Karate mandag, gåtur tirsdag, karate onsdag (kom desværre ikke afsted i går), løbebånd torsdag. Og så et eller andet hvad det nu kan blive til i weekenden. Det skal være mit mål.
Jeg kan mærke motivationen er HØJ nu. Så det er en dejlig følelse.
Jeg kan mærke motivationen er HØJ nu. Så det er en dejlig følelse.
15 år29. oktober 2009 kl. 10:16
Nu skal vi holde hinanden i ørerne og stå til regnskab for hinanden. Jeg har allerede sat mig mit mål. Jeg vil under 80 inden jul og faktisk også et mpl på lidt længere sigt - 75 inden vi skal holde konfirmation d. 2. maj.
Og hvordan har jeg så planer om at gøre det. Jo. Mine madvaner fejler generelt ikke så meget. Jeg spiser meget lidt lyst brød, pasta, ris og sovs og andre tydeligt fede madvarer. Til gengæld er jeg meget glad for især chokolade. Men her vil jeg sætte en begrænsning for mig selv, hvor jeg indtil nu nok har tilladt mig lidt mere en godt er. Dog er jeg stadig stolt over at jeg har magtet at ha åbne chokoladeplader i huset uden at de nødvendigvis skulle udryddes samme dag.
Men altså
- begrænsninger på chokolade.
- fortsætte de gode madvaner med masser af grønt hver dag.
- drikke masser af vand.
- masser af motion. Jeg vil sørge for at lave ET eller andet motion HVER dag. I dag en travetur med veninden hvor vi lige får snakket planerne igennem og får set hinanden i øjnene og lovet os selv og hinanden at det er det vi vil.
Hvordan står det til hos I andre ?