Mentalt vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mentalt vægttab
Hej igen alle..

Her sidder jeg og tænker over om det at tabe sig eller mangel på sammen har mere med min psyke at gøre end jeg lige regner med.

Er der nogle der har nogle artikler på området? Måske kender nogle "gratis" psykologer man kan tale med om nogle af de mentale problemstillinger der kommer i forhold til vægttabet?

Jeg står stadig fast ved at det i sidste ende er psyken der kan gøre at man ikke får tabt de sidste kilo eller tager en masse på..
15 år26. oktober 2009 kl. 13:06
re: Mentalt vægttab
Lone Ladefoged. Hun er jo ikke helt gratis, men deler ud af sin viden på området. Lån hendes bog på biblioteket: 'Tænk dig slank', den handler om alle de følelsesmæssige aspekter som er forbundet med vægttabsproblematikker. Hun driver 'Slankestudiet' - slankestudiet.dk -, hvor man kan læse lidt, men også blive medlem og få adgang til direkte rådgivning. Det har jeg dog ikke prøvet. Det er gratis at få hendes nyhedsbrev, som kommer en gang om ugen og tit har ganske tankevækkende artiker.
15 år26. oktober 2009 kl. 14:00
lån "iform" på biblioteket. (det virker på mig.)
ellers er Louise Hay's bog "You can heal your life" god
og Dr. Phil's bog "aldrig mere slankekur"gode de fåes også på biblioteket¨.
15 år27. oktober 2009 kl. 08:12
Jeg ved at alle skoler har en psykolog tilknyttet så hvis du er under uddannelse så er det da bare at komme op i rådgivningen.
Ellers kan din læge give dig en henvisning, det koster så ca 250 pr gang hvis du er under 35.
Jeg ved ikke med rådgivnings centre for folk med spiseforstyrrelser men det kunne da være værd at undersøge.
15 år27. oktober 2009 kl. 23:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...