Hjælp er ny

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hjælp er ny
Hej alle.. Jeg er ny herinde, og skal nok tabe mig 20 kg.. Synes det virker lidt uoverskueligt.. Har i erfaring med at det er godt at indtaste sin mad herinde? kan man holde sig selv i ørerne så?

Smil fra hende den nye
15 år7. oktober 2009 kl. 20:49
re: Hjælp er ny
Velkommen til madital

Jeg har god erfaring med at taste maden ind her. I starten var det lidt stressende, men når man lige har vænnet sig til det, så er det faktisk lidt sjovt. Jeg synes i hvert fald at det giver mig et meget bedre overblik over hvad der ryger indenbords.

Også det med smiley'erne, hvor jeg normalt ikke vidste præcis om jeg fik 600g grønt, nok at drikke, nok motion, nok fedt, nok fisk osv. Nu er det meget lettere at se hvor man skal stramme op.

Men jeg kan jo ikke garantere at man får lettere ved at holde sig selv i ørerne hvis man taster ind. Det kommer jo an på hvem man er og hvor god ens viljestyrke er.
For det meste synes jeg at det er gået bedre når jeg taster ind, fordi jeg ligesom får dokumenteret sort på hvidt hvis jeg har syndet.
15 år7. oktober 2009 kl. 21:57
re: Hjælp er ny
Velkommen Majbritt.

Jeg har også gode erfaringer med at taste mad og drikke ind - synes det giver mig overblik over "hvad" jeg har bedst af at spise, "i hvilke mængder" og "hvornår".

Jeg er også i gang med et større vægttab (mangler ca.28 kg nu) - men jeg deler det op i etaper og lægger et tidsplan, der ikke stresser mig. Prøv dig frem og find ud, hvad der viser sig at passe bedst til dig - spørg, hvis du mangler inspiration, fortæl, når det går godt, og luft frustrationerne, når de kommer...det letter alt sammen, (og billedligt talt er vi alle i samme båd, der er bare forskel på, hvor længe vi har været i vandet...og om vi har sejl eller årer...og på hvordan vi er bygget, og hvor tungt vi ligger i vandet, vi er måske heller ikke i samme farvand, nogle steder går bølgerne højere end andre, og ind i mellem er der meget understrøm i vandet).

O-høj! God vind!
Håber du får en god sejlads :D Futura
15 år8. oktober 2009 kl. 00:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...