#2 af Belfast (slettet)
Mod 70 uge 40
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Belfast (slettet)
re: Mod 70 uge 40
Jeg har tabt 1 kg. i løbet af den sidste uge...
Det er rigtig fedt og en go fornemmelse.
I denne uge vil jeg lægge vægt på:
Motion
Grøntsager
Portionskontrol
Det er rigtig fedt og en go fornemmelse.
I denne uge vil jeg lægge vægt på:
Motion
Grøntsager
Portionskontrol
15 år28. september 2009 kl. 11:54
KarinaHadsten (slettet)
Rigtig flot. Jeg skal tabe 1,3 kilo inden på torsdag for at holde mit mål - hmmm. Det lykkes vist kun hvis stigningen i dag er fejlvisning på vægten eller mens i farvandet - og seriøst så har jeg faktisk ikke lige styr på om det er nu.
Nå men jeg klør på. Har rundet de 2 liter vand og skal lige ha en flaske fyldt op inden jeg kører hjemad. Jeg tror ikke jeg får tastet i dag, men det går okay. Og så skal jeg altså snart til at være lidt mere standhaftig med mine løbeture.
Nå men jeg klør på. Har rundet de 2 liter vand og skal lige ha en flaske fyldt op inden jeg kører hjemad. Jeg tror ikke jeg får tastet i dag, men det går okay. Og så skal jeg altså snart til at være lidt mere standhaftig med mine løbeture.
15 år28. september 2009 kl. 15:02
Futura (slettet)
Tillykke med det tabte kilo, Belfast!
Og Karina: Op på hesten igen i en susende fart (så når weekendens udskejelser forhåbentlig ikke at sætte sig for godt fast :D, hvis du er heldig er en del af det bare væske).
Og Karina: Op på hesten igen i en susende fart (så når weekendens udskejelser forhåbentlig ikke at sætte sig for godt fast :D, hvis du er heldig er en del af det bare væske).
15 år28. september 2009 kl. 20:21
GLB (slettet)
Er det overhovedet sundt med alt det vand? Jeg drikker måske 1½ liter på en god dag.. Man skal vel drikke efter sin tørst, skal man ikke?
15 år28. september 2009 kl. 21:02
KarinaHadsten (slettet)
Mener at alle gode råd siger at man skal sørge for at drikke rigeligt vand. Gerne 2-3 liter. Rådet har jeg nok især hørt i forbindelse med vægttab :-) Men jeg tror du har ret - man kan faktisk også drikke for meget. Men jeg tror det er MEGET mere end det man skal drikke.
En hurtig søgning på google viser at det problem man kan komme ind i med stort væske indtag hedder hyponatremia. Men ifølge den side jeg lige fandt lyder det mere som en forstærkende faktor end den egentlige årsag. Det handler især om ekstreme fysiske udforldelser eller speciel diæt, som gør at kroppen kommer i underskud af salt. Det store væskeindtag kan så have en yderligere fortyndende effekt, så kroppen kommer til at mangle salt. Men jeg tror altså det er meget store mængder vand + andre faktorer før det er farligt.
Læs mere her.
(et forældet link til gomotion.dk er blevet fjernet)
Denne artikel forsøger at gøre op med den myte at man skal drikke rigeligt vand og siger at man skal drikke efter sin tørst:
woman.dk
En hurtig søgning på google viser at det problem man kan komme ind i med stort væske indtag hedder hyponatremia. Men ifølge den side jeg lige fandt lyder det mere som en forstærkende faktor end den egentlige årsag. Det handler især om ekstreme fysiske udforldelser eller speciel diæt, som gør at kroppen kommer i underskud af salt. Det store væskeindtag kan så have en yderligere fortyndende effekt, så kroppen kommer til at mangle salt. Men jeg tror altså det er meget store mængder vand + andre faktorer før det er farligt.
Læs mere her.
(et forældet link til gomotion.dk er blevet fjernet)
Denne artikel forsøger at gøre op med den myte at man skal drikke rigeligt vand og siger at man skal drikke efter sin tørst:
woman.dk
15 år29. september 2009 kl. 09:55
KarinaHadsten (slettet)
Hov forresten - min vægt i går var "bare" et bump på vejen. I går sagde den 86,3 i dag 85,5 til trods for chokolade, chokoladevafler og kiksekage i går. Så det var ikke fordi jeg var fanatisk på nogen måde i går. Meeeeen jeg var til gengæld også MEGET fysisk aktiv til karate, hvor vi lige fik en fysisk test. Løb så meget som muligt på 1 min. Sjip 1 min. Mavebøjninger 1 min. Nu lyder 1 minut måske ikke af så meget, men prøv bare at sjippe 1 min. Det er MEGA hårdt. Jeg nåede 135 hop på et minut. Selv en af de stærke mænd med lilla bælte var imponeret hihi.
Til gengæld var mine mavebøjninger ikke noget at råbe hurra for. Jeg nåede kun 17 - der er klart plads til forbedringer. Men det gjorde vildt ondt i min ryg - måske pga et svaj, som kommer automatisk pga en for stor numse. ;-)
Til gengæld var mine mavebøjninger ikke noget at råbe hurra for. Jeg nåede kun 17 - der er klart plads til forbedringer. Men det gjorde vildt ondt i min ryg - måske pga et svaj, som kommer automatisk pga en for stor numse. ;-)
15 år29. september 2009 kl. 10:00
KarinaHadsten (slettet)
I øvrigt er jeg allerede på nuværende tidspunkt godt igang med flaske vand nr 3 - dvs. slag på tasken har jeg drukket 1,6 liter vand incl det jeg fik til min frokost som ikke var i flaske. Det går rigtig godt med det. Og jeg har ikke drønet så meget på toilettet som jeg gjorde i går ;-)
15 år29. september 2009 kl. 14:51
Futura (slettet)
Gad vide, om det er en kamel, du er hoppet på...i stedet for en hest ;-)
Har ikke læst dine links (det er sent for mig) - men kan sige, at når vi beregner væskebehovet hos vores patienter, siger vi mellem 30-40 ml pr kg legemsvægt i døgnet (det er så incl. væskeindholdet i maden/sondeernæringen)...og hos pt uden feber/uden store fysiske anstrengelser.
Herligt, at du har godt gang i vægttabet igen, tillykke med det!
Har ikke læst dine links (det er sent for mig) - men kan sige, at når vi beregner væskebehovet hos vores patienter, siger vi mellem 30-40 ml pr kg legemsvægt i døgnet (det er så incl. væskeindholdet i maden/sondeernæringen)...og hos pt uden feber/uden store fysiske anstrengelser.
Herligt, at du har godt gang i vægttabet igen, tillykke med det!
15 år29. september 2009 kl. 21:44
KarinaHadsten (slettet)
Så var det i dag jeg skulle være nået ned på 85, men det nåede jeg ikke. Vægten sagde 85,7 her til morgen. Men der var noget med en weekend, som ødelagde en del. Men jeg er oppe på hesten igen eller kamelen ;-) Har allerede drukket 900 ml vand i dag og det nye mål er sat - 24. oktober skal jeg være på 84.
Tror egentlig ikke jeg tager det så tungt at jeg ikke når mine mål - mit hovedmål er nemlig at vægten skal falde og det har den jo gjort - bare ikke helt så meget som ønsket ;-)
Tror egentlig ikke jeg tager det så tungt at jeg ikke når mine mål - mit hovedmål er nemlig at vægten skal falde og det har den jo gjort - bare ikke helt så meget som ønsket ;-)
15 år1. oktober 2009 kl. 10:36
Jeg har taget på :-( weekenden har ødelagt 11 dages vægttab. Men jeg har kastet mig i frugt og vand. Har snart tømt flaske nr 3, hvilket betyder 1800ml. SEJT inden frokost. Men kors jeg render på toilettet.