èn dag ad gangen...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Anonym
re: èn dag ad gangen...
Jeg tænker på mit mål.
Jeg tænker på, hvor dejligt det bliver at kunne passe et bestemt par bukser, som jeg kunne passe for 4-5 år siden. Jeg har et bllede fra dengang, hvor jeg var slank i ansigtet og hvor hverken bagdel eller lår havde de nuværende dimensioner. Det finder jeg frem.
Jeg tænker på, hvor dejligt det bliver at kunne løbe igen.
Jeg tænker på, hvor dejligt det føles, når jeg ikke er stop-mæt, og at jeg istedet har det godt i min mave, og at jeg ikke er sulten.
Og så læser jeg om alle de andres jublen, når de har nået en milepæl her i forum.
Der er nogen, der bare forstår at fejre sig selv og hinanden.
Hvis det ikke er nok, så børster jeg tænder og drikker en liter vand. Hurtigt. Mens jeg laver en liter te med en dejlig duft, som jeg drikker af et smukt glas.
Egentlig ret ynkeligt.....men jeg vil bare så gerne være nogenlunde slank igen. Og der er desværre et stykke vej.
Jeg tænker på, hvor dejligt det bliver at kunne passe et bestemt par bukser, som jeg kunne passe for 4-5 år siden. Jeg har et bllede fra dengang, hvor jeg var slank i ansigtet og hvor hverken bagdel eller lår havde de nuværende dimensioner. Det finder jeg frem.
Jeg tænker på, hvor dejligt det bliver at kunne løbe igen.
Jeg tænker på, hvor dejligt det føles, når jeg ikke er stop-mæt, og at jeg istedet har det godt i min mave, og at jeg ikke er sulten.
Og så læser jeg om alle de andres jublen, når de har nået en milepæl her i forum.
Der er nogen, der bare forstår at fejre sig selv og hinanden.
Hvis det ikke er nok, så børster jeg tænder og drikker en liter vand. Hurtigt. Mens jeg laver en liter te med en dejlig duft, som jeg drikker af et smukt glas.
Egentlig ret ynkeligt.....men jeg vil bare så gerne være nogenlunde slank igen. Og der er desværre et stykke vej.
15 år24. september 2009 kl. 21:15
Suuus (slettet)
For 2 uger siden havde jeg ogs¨banket panden mod muren. For at hanke op i mig selv har jeg brug for en som står at ånder mig i nakken, så hver tirsdag bliver jeg vejet hjemme hos min mor, så jeg ikke bare selv ser på vægten. Så skal jeg ligesom bevise lidt overfor nogen at jeg kan det her!!! Det hjælper mig meget
15 år24. september 2009 kl. 22:02
SiriS (slettet)
Et kilo om måneden er hvad jeg kan tabe mig. Det har jeg været nogle måneder om at acceptere. Stille og roligt prøver jeg at vende tilbage hertil, uden dramatik, der er op- og nedture, men stille og roligt bevæger vægten sig nedad. Jeg har tabt 3 kilo på 3 måneder. Nogle uger taber jeg lidt mere end andre, ofte stiger vægten lidt igen, men med tiden sker der noget.
En dag ad gangen, det tror jeg er helt rigtigt. Mit vendepunkt kom da det gik op for mig at jeg med kost og aktivitetsniveau enten kan bygge min krop op eller bryde den ned - den står aldrig stille på et niveau. Behandler jeg den dårligt, kan jeg mærke det allerede næste dag - eller måske senere samme dag. Det er faktisk ret motiverende.
En dag ad gangen, det tror jeg er helt rigtigt. Mit vendepunkt kom da det gik op for mig at jeg med kost og aktivitetsniveau enten kan bygge min krop op eller bryde den ned - den står aldrig stille på et niveau. Behandler jeg den dårligt, kan jeg mærke det allerede næste dag - eller måske senere samme dag. Det er faktisk ret motiverende.
15 år24. september 2009 kl. 22:27
ASFS1 (slettet)
Hej...
Jeg har haft en periode hvor jeg lige var væk fra det med vægttab i 14dage, kunne slet ikke finde motivationen, men nu er jeg på igen, min veninde og jeg har bestilt wellnesstur til Budapest i starten af Nov., og det er klart en kæmpe motivationsfaktor for mig, jeg VIL tabe mig inden vi skal derned :)
Jeg tror at jeg ville ændre lidt på mine mål hvis jeg var dig, måske så du taber 0,5-1kg om ugen, det er så fedt at se resultater og jeg jubler hver gang, og det giver altså også lysten til at fortsætte.. Jeg spiser stadig lidt choklade mv engang imellem, og så spiser jeg mange små måltider så forbrændingen hele tiden bliver sat igang, og det VIRKER, jeg føler ingen sult, på de 12-1400kl om dagen.. Det skal ikke være surt at skulle tabe sig.. Har nu tabt mig 6,2 kg siden d.14 august.. Skriv endelig hvis der er noget man kan hjælpe med :)
Jeg har haft en periode hvor jeg lige var væk fra det med vægttab i 14dage, kunne slet ikke finde motivationen, men nu er jeg på igen, min veninde og jeg har bestilt wellnesstur til Budapest i starten af Nov., og det er klart en kæmpe motivationsfaktor for mig, jeg VIL tabe mig inden vi skal derned :)
Jeg tror at jeg ville ændre lidt på mine mål hvis jeg var dig, måske så du taber 0,5-1kg om ugen, det er så fedt at se resultater og jeg jubler hver gang, og det giver altså også lysten til at fortsætte.. Jeg spiser stadig lidt choklade mv engang imellem, og så spiser jeg mange små måltider så forbrændingen hele tiden bliver sat igang, og det VIRKER, jeg føler ingen sult, på de 12-1400kl om dagen.. Det skal ikke være surt at skulle tabe sig.. Har nu tabt mig 6,2 kg siden d.14 august.. Skriv endelig hvis der er noget man kan hjælpe med :)
15 år25. september 2009 kl. 08:08
ASFS1 (slettet)
Og så lige en god gå, eller cykeltur om dagen, det er lækkert når man først kommer igang, og giver mere energi til resten af dagen.. Og så har jeg vist lydt hellig nok for i dag ;)
15 år25. september 2009 kl. 08:12
KarinaHadsten (slettet)
Åh jeg kender det rigtig godt. Jeg har også haft rigtig svært ved at komme igang i denne omgang. MEn jeg tror den fejl jeg har gjort er at kigge på at jeg vil tabe mig de 10 kilo jeg har taget på det sidste år - og det skal gå hurtigt. Men det må jeg bare sande at det kommer det ikke til. Jeg synes jeg er ved at have fundet ind til motivationen og i stedet for at kigge på det store projekt må jeg tage det i små bidder. Ikke nødvendigvis en dag ad gangen. For mig er det pt. 14 dage ad gangen og så et vægttab på 2 kilo. Jeg taster små mål ind i madital. På den måde virker det overskueligt. Og for første gang i denne omgang med vægttab virker det som om jeg er på rette spor :-)
15 år25. september 2009 kl. 08:36
Frk Jakob (slettet)
Jeg har også været motiveret, men ryger bare ned i et sort hul. Nu har jeg brækket foden, så er motion ret svært og så tager jeg på. SUK, har nok bare brug for et KR...
15 år26. september 2009 kl. 01:32
sqzee (slettet)
Jeg gør som din title siger og tager en dag af gangen. Jeg stopper op og laver nogle helt klare regler for dagen efter. Som fks. frugt til morgenmad, det og det til frokost, ikke det og det. Ikke nødvendivis motion for det virker meget demotiverende på mig. Og så kommer jeg somregel gennem en succesfuld dag og så planlægger jeg den næste.
15 år26. september 2009 kl. 07:23
Futura (slettet)
Hej Frk.Jakob -
Pokkers til uheld - sådan at brække foden! Surt at blive hæmmet i de fysiske udfoldelser, håber ikke, at du har mange smerter!
Kan du lave en form for "stolegymnastik"? Armsving m.m. - måske med en håndvægt i hver hånd (fx en dåse ét eller andet...ell. en lille vandflaske)? Jeg véd, at det i starten er krævende at gå med krykker, på sigt giver det bøffer.
Krydser fingre for at knoglen/-erne heler hurtigt, så du bliver mobil igen :D
God-bedring-hilsener fra Futura
TR
Pokkers til uheld - sådan at brække foden! Surt at blive hæmmet i de fysiske udfoldelser, håber ikke, at du har mange smerter!
Kan du lave en form for "stolegymnastik"? Armsving m.m. - måske med en håndvægt i hver hånd (fx en dåse ét eller andet...ell. en lille vandflaske)? Jeg véd, at det i starten er krævende at gå med krykker, på sigt giver det bøffer.
Krydser fingre for at knoglen/-erne heler hurtigt, så du bliver mobil igen :D
God-bedring-hilsener fra Futura
TR
15 år28. september 2009 kl. 20:34
nu er jeg faldet helt af... kan ikke få skrevet min mad ind og synes ikke rigtig at det kører... skriver nu for at få det ud og prøve at finde ud af hvorfor det ikke vil lykkes for mig... havde denne gang besluttet mig for at det skulle gå stille og roligt og at jeg skulle smide 10-15 kilo på 10 mdr. Men måske motivation daler hvis ikke man ser de store ændringer på vægten?
Det eneste jeg kan gøre lige for tiden er at tage én dag ad gangen og prøve at gøre det lidt bedre hver dag ...
Hvad gør i andre når i render mod en mur???