Tirsdagsvejning - uge 38

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tirsdagsvejning - uge 38
Så er der gået endnu en "kostomlægningsuge", og jeg vejer 1,7 kg mindre end sidste tirdag (hvor vægten var steget pga et weekendarrangement).
Det går godt med at vælge, hvad jeg skal spise...det går rimeligt med at få drukket det anbefalede... jeg får stort set spist frugt & grønt nok...jeg styrer uden om de søde & salte fristelser...og nu har jeg også fået koblet lidt motion på - så jeg skal bare fortsætte :-)

Jeg håber, at I andre også er inde i "en god rytme"!
Fortsat god vind! Og god tirsdag, Futura
15 år15. september 2009 kl. 08:19
re: Tirsdagsvejning - uge 38
Tillykke med det flotte resultat! Det er sikkert rigtig velfortjent :)

Der er ikke rigtig sket noget på vægten her siden sidste uge... Men jeg synes selv at jeg har spist de rigtige ting og jeg har fået forholdsvis meget motion. Men jeg har nok spist lidt for meget alligevel, selvom det har været af de sunde ting... Jeg elsker rugbrød, og selvom det måske ikke er en af de værste ting at overspise i, så koster det jo temmelig mange kalorier -.-'

Men jeg må jo bare stramme mig lidt an!

Fortsæt du den gode stil, Futura! Og god tirsdag til dig også! :)
15 år15. september 2009 kl. 17:17
Hej ButterfliesAnd Hurricanes

Tak for din hilsen :-)

Åh, jeg kender det - jeg sætter også stor pris på brød, men forsøger at begrænse mængden pga de mange kalorier...knækbrød er dog ikke så "dyrt" i regnskabet, så det spiser jeg nogle gange til mellemmåltiderne. I morges sprang jeg müslien over på youghurten (den er også "dyr" i fedtstof og kalorier, så jeg plejer kun at bruge lidt), og så blev der også plads til et halv stk rugbrød m. pålæg på...I dag har jeg derfor fået "stillet brødtrangen", for vi spiste pitabrød til aften (det havde jeg ikke planlagt i morges).

Bare en støtanke: At din vægt står stille kunne måske også have noget at gøre med at du dyrker meget motion? Muskler vejer jo mere end fedt...

Fortsat god vind - og gode spurter i løbeskoene :-)

- Om lidt vil jeg se fjernsyn: "Ha' det godt" og "By på skrump" (og derimellem må jeg lige kunne nå at rive hæk-afklip sammen )...må "pleje" motivationen og måske få noget inspiration?
Kh Futura
15 år15. september 2009 kl. 18:58
Ja, knækbrød er jeg også en stor tilhænger af, den eneste ting der er skidt ved det er at jeg har svært ved at stoppe når jeg først går igang xD

Det kan godt være at jeg har dyrket mere motion end jeg plejer og at det har noget med det udeblivende vægttab at gøre... Men der er kommet 300g af siden igår, så jeg er ved at fatte mod igen :D

Hvilken kanal ser du de programmer på? Tror ikke at jeg kender dem men de lyder interessante :)
15 år16. september 2009 kl. 06:54
Hej igen.

Dejligt at der kom gang i vægttabet igen, ikk'?

Programmerne vises på DR1 hver tirsdag. Du kan læse om dem på DRs hjemmeside - de genudsendes på TV og kan også ses på nettet på:

(et forældet link til dr.dk er blevet fjernet)

dr.dk

Jeg synes, at jeg får inspiration af programmerne. I går var der fx et tema om at sætte sig mål og nå dem (ved at sætte ord på/gøre dem mål-bare, sætte sig konkrete delmål, sætte tidfrister...og evaluere/sætte sig nye mål).

God fornøjelse - Futura
15 år16. september 2009 kl. 08:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...