Sygdom!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Sygdom!
Hej alle
Her er lige et spørgsmål.
Hvad gør i ved sygdom? Pt er jeg i en periode med forkølelse, hovedpine, træthed, ond i halsen osv.
Hvad gør i i denne periode? Lader i jer selv trøste og spise hvad der falder jer ind? holder i samme plan med frugt, grønt, nupo osv. Eller hvilke metoder tager i i brug for at både komme igennem og blive raske men også blive ved med at tabe jer.
15 år13. september 2009 kl. 09:00
re: Sygdom!
Jeg lader være med at trøstespise, det er for dumt og når kroppen er
syg har den mere end nogensinde brug for GODE næringsstoffer :)
Tillader dog ikke migselv at være sulten, det er trods alt vigtigere at
blive rask hurtigt. Spiser en C-vitamin om dagen, det hjælper lidt.
15 år13. september 2009 kl. 09:34
Ved forkølelse og ondt i halsen:
Fortsætter jeg med masser af frisk frugt og grønt (forkæler måske mig selv med nogle af de dyre ikke-sæsonvarer)...kroppen har jo fortsat brug for vitaminer og mineraler :-)
Og så drikker jeg kandevis af te (evt. m. honning og citron), "citrontoddy'er" (nypresset citronsaft, lidt sukker og kogende vand) - spiser måske havregrød om morgenen og grøntsagssuppe til aften (laver gerne en stor grydefuld, så der er til flere dage, godt og nemt).
Jeg køber Strepsils på apoteket - og Pebermyntheolie hos Matas (til dampbad, det renser godt ud og kan forhindre at forkølelsen breder sig til pande- og bihuler).

Ved hovedpine?...Tja, det afhænger af hvad der måske har udløst den, det kræver nogle gange lidt "detektiv-arbejde" :D Væskemangel => mere væske, søvnmangel => mere søvn, spændinger => afslapningsøvelser...sætte ord på evt. problemer, tale m. nogen om dem. For meget indeliv/læsning/PC etc. => ud og gå/cykle en god tur...

God bedring!! Futura
15 år13. september 2009 kl. 10:57
Ja, det er den sure tid vi går i møde nu - er også selv meget forkølet p.t. og prøver at få sund mad ind, selvom jeg egentlig ikke har særlig lyst til mad..... men som du også skriver, Futura, så har kroppen jo brug for noget godt for at kunne helbrede sig selv og te med citron og frugt i rigelige mængder er også let at få ned, ved f.eks. ondt i halsen. God vind til jer alle!
15 år14. september 2009 kl. 10:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...