Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor jeg vejer 1,2 kg mere end i søndags - (selvom jeg spiste ude). Måske skyldes noget af vægtstigningen væske...Jeg har derfor beregnet mit basalstofskifte, mit stofskifte på en arbejdsdag og mit stofskifte på en "hjemmedag" - så jeg netop ved, hvor mange kalorier jeg forbrænder (og altså skal spise mindre end, hvis jeg vil have et dagligt vægttab).
Mit basalstofskifte er 1626 kal., på en arbejdsdag forbrænder jeg mindst 3006 kal, og på en stille "hjemmedag" 2275 kal.
Formlen har jeg fundet i "Den ultimative slankeguide" af Anne Larsen og Per Brændgaard Mikkelsen (64.14 på bibl.) - og jeg giver den videre her, da jeg tænker, at andre måske også er interesserede:
BASALSTOFSKIFTET: ((42 x din vægt i kg) + (26,3 x din højde i cm) - (20,7 x din alder i år) - 676,2. Resultatet er målt i kilojoule. Hvis du hellere vil have det i kilokalorier skal du dividere med 4,2.
Det daglige energiforbrug er så basalstofskiftet x med motionsfaktoren (som Madital også "opererer" med) - min faktor er fx 1,85 på en arbejdsdag og 1,4 på en stille hjemmedag.
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Mit basalstofskifte er 1626 kal., på en arbejdsdag forbrænder jeg mindst 3006 kal, og på en stille "hjemmedag" 2275 kal.
Formlen har jeg fundet i "Den ultimative slankeguide" af Anne Larsen og Per Brændgaard Mikkelsen (64.14 på bibl.) - og jeg giver den videre her, da jeg tænker, at andre måske også er interesserede:
BASALSTOFSKIFTET:
((42 x din vægt i kg) + (26,3 x din højde i cm) - (20,7 x din alder i år) -
676,2. Resultatet er målt i kilojoule. Hvis du hellere vil have det i kilokalorier skal du dividere med 4,2.
Det daglige energiforbrug er så basalstofskiftet x med motionsfaktoren (som Madital også "opererer" med) - min faktor er
fx 1,85 på en arbejdsdag og 1,4 på en stille hjemmedag.
Futura