#2 af Frk Jakob (slettet)
Q light uge 35
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Frk Jakob (slettet)
re: Q light uge 35
MIn vægt steg ret voldsomt sidste uge, men nu er jeg på rette kurs igen. Jeg mangler 14,9 kg før jeg er i mål :) Startede på 18,6 kg, så alt i alt har jeg tabt 3,7 kg nu :)
15 år24. august 2009 kl. 20:23
JK91
tja, jeg har ikke rigtig styr på hvor meget jeg taber mig, og tør ikke gå
op på vægten før om et par dage med sund kost (vild weekend!).
- jeg har tænkt lidt over, hvor mange kcal indtager i om dagen?
jeg spiser næsten aldrig over 1000, andet end når jeg er usund, som
sker lidt for meget. men jeg kan ikke komme over de 1000 og er bange
for det ødelægger mit vægttab!
op på vægten før om et par dage med sund kost (vild weekend!).
- jeg har tænkt lidt over, hvor mange kcal indtager i om dagen?
jeg spiser næsten aldrig over 1000, andet end når jeg er usund, som
sker lidt for meget. men jeg kan ikke komme over de 1000 og er bange
for det ødelægger mit vægttab!
15 år24. august 2009 kl. 21:26
Futura (slettet)
Frk. Jakob:
Godt du er "oppe på hesten igen" - også i overført betydning :-)
Fortsat god vind, Futura
Godt du er "oppe på hesten igen" - også i overført betydning :-)
Fortsat god vind, Futura
15 år25. august 2009 kl. 08:13
Futura (slettet)
Til Johanne:
1000 kcal om dagen lyder ikke af ret meget - 1200 siges at være minimum i forhold til at dække kroppens basale behov, så du må nok lidt højere op. For få indtagne kalorier påvirker også forbrændingen negativt: kroppen tror at den skal kæmpe for at overleve og nedsætter derfor forbrændingen. Prøv evt om du kan få et fornuftigt mellemmåltid mere - eller at få lidt flere kalorier ved hovedmåltiderne.
Vi kan ikke lige sammenlignes: Jeg er meget større end dig, men af samme højde og mit aktivitetsniveau varierer meget...men jeg spiser mellem 1300-1600 kcal om dagen (og taber mig ca 1 kg om ugen).
Fortsat held & lykke med processen, Futura
1000 kcal om dagen lyder ikke af ret meget - 1200 siges at være minimum i forhold til at dække kroppens basale behov, så du må nok lidt højere op. For få indtagne kalorier påvirker også forbrændingen negativt: kroppen tror at den skal kæmpe for at overleve og nedsætter derfor forbrændingen. Prøv evt om du kan få et fornuftigt mellemmåltid mere - eller at få lidt flere kalorier ved hovedmåltiderne.
Vi kan ikke lige sammenlignes: Jeg er meget større end dig, men af samme højde og mit aktivitetsniveau varierer meget...men jeg spiser mellem 1300-1600 kcal om dagen (og taber mig ca 1 kg om ugen).
Fortsat held & lykke med processen, Futura
15 år25. august 2009 kl. 08:24
Futura (slettet)
Til Johanne - igen:
Jeg kiggede lige i din dagbog for sidste uge og kan se, at du stort set ikke har tastet morgenmad ind. Måske har du ingen appetit om morgenen...eller måske har du ikke helt fundet hverdagsdøgnrytmen endnu...men ellers er det måske et sted, du kunne sætte ind? Altså spise lidt morgenmad (så får du også mere "skoleenergi"), eller - hvis du ikke KAN spise om morgenen - kunne du tage en klapsammenmad ell. lign. med til 1. frikvarter (den kan laves om aftenen, hvis du har brug for "at spare" 5 minutter om morgenen).
Pøj-pøj med at finde en (2-300kcal-) løsning, Futura
Jeg kiggede lige i din dagbog for sidste uge og kan se, at du stort set ikke har tastet morgenmad ind. Måske har du ingen appetit om morgenen...eller måske har du ikke helt fundet hverdagsdøgnrytmen endnu...men ellers er det måske et sted, du kunne sætte ind? Altså spise lidt morgenmad (så får du også mere "skoleenergi"), eller - hvis du ikke KAN spise om morgenen - kunne du tage en klapsammenmad ell. lign. med til 1. frikvarter (den kan laves om aftenen, hvis du har brug for "at spare" 5 minutter om morgenen).
Pøj-pøj med at finde en (2-300kcal-) løsning, Futura
15 år25. august 2009 kl. 08:38
Frk Jakob (slettet)
Jeg forsøger at ligge på omkring 1800-2000 kcal om dagen. Højere end de fleste, men jeg satser på et laaangsomt vægttab hvor jeg øver mig i at spise, sådan som jeg skal spise når jeg engang når min ideal vægt igen :) Jeg har tabt 800 gram siden i går. Min vægt kan virkelig undre mig, for tre dage siden vejede jeg over 2 kg mere end nu... Underligt... Men det går i den rigtige retning, heldigvis. Er snart under et BMI på 30.. WEEEEE
15 år25. august 2009 kl. 12:28
JK91
tak for alle jeres svar.
ved også godt det med morgenmaden - det er en lidt skidt ting.
havde faktisk lavet en lille madplan til mig selv, hvor morgenmaden
er med. synes bare sjældent jeg har tid. men må hive mig selv i nakken,
tror nemlig ikke dette er den rette løsning.
ved også godt det med morgenmaden - det er en lidt skidt ting.
havde faktisk lavet en lille madplan til mig selv, hvor morgenmaden
er med. synes bare sjældent jeg har tid. men må hive mig selv i nakken,
tror nemlig ikke dette er den rette løsning.
15 år25. august 2009 kl. 14:13
SiriS (slettet)
Jeg har endelig tabt mig lidt, og er nu på laveste vægt siden jeg startede herinde. jeg har fokus på at gå de skridt jeg skal, og på planlægning, planlægning, planlægning. Desuden skal jeg være skrap med at tælle kalorier. Jeg er gået på en diæt der hedder morgenmad 250 kcal, frokost 250 kcal, aftensmad 500 kcal, mellemmåltider 2 stk á 100 kcal - altså at sigte efter...
15 år25. august 2009 kl. 14:49
sqzee (slettet)
For mig går det lidt frem og tilbage. Jeg synes ikke jeg har de bedste maddage men indtil videre har jeg heldigvis ikke taget på. Jeg har alt for meget stress til at kunne fokusere på mit vægttab.
15 år27. august 2009 kl. 15:20
Her er der ikke sket det helt store...200 er der røget på siden sidste mandag...
Æv...men det er der jo råd for : )