Det kan simpelthen bare ikke passe!!!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Anonym
re: Det kan simpelthen bare ikke passe!!!
Hej Jo det kan-Jeg har godt nok ikke sukkersyge,men andre skavanker hvor et vægttab ville hjælpe.
Mit forslag er at man køber ind til så godt som hele ugen,så man har det sunde liggende.Der er et hav af opskrifter på nettet! Hold dig fra kager selvom det smager fantanstisk! chips SODAVAND! Drik masser af vand! Giv dig selv en fridag og spis det du har lyst til.Halver din aftensmad i forhold til før,og fyld halvdelen af talerknen med grønt ! Ellers tag en dag af gangen. Hver morgen kan man så sige så langt så godt! Men jeg skal også lære det.Der er gået tre dage nu hvor jeg har holdt mig fra at overspise. Så langt så godt!
Mit forslag er at man køber ind til så godt som hele ugen,så man har det sunde liggende.Der er et hav af opskrifter på nettet! Hold dig fra kager selvom det smager fantanstisk! chips SODAVAND! Drik masser af vand! Giv dig selv en fridag og spis det du har lyst til.Halver din aftensmad i forhold til før,og fyld halvdelen af talerknen med grønt ! Ellers tag en dag af gangen. Hver morgen kan man så sige så langt så godt! Men jeg skal også lære det.Der er gået tre dage nu hvor jeg har holdt mig fra at overspise. Så langt så godt!
15 år15. august 2009 kl. 14:56
bruger slettet
Kære Belfast,
Jeg vil altså ikke give dig ret. Det er IKKE for dårligt, at du ikke kan fokusere på at tabe dig. Måske skulle først og fremmest reflektere lidt over din motivation for at tabe dig - og over hvad overspisningen "giver" dig.
Hvornår og hvad overspiser du? Spiser du ellers regelmæssige måltider? Går det galt derhjemme eller i supermarkedet - eller er det turen til kiosken?
Hvordan ser resten af dit liv ud. Har du overskud? Får du dyrket motion? Har du det godt?
Man skal jo også vænne maven til at spise mindre - men det kræver jo, at man holder skansen nogle dage...
Pøj pøj -
Kærlig hilsen
Susan
Jeg vil altså ikke give dig ret. Det er IKKE for dårligt, at du ikke kan fokusere på at tabe dig. Måske skulle først og fremmest reflektere lidt over din motivation for at tabe dig - og over hvad overspisningen "giver" dig.
Hvornår og hvad overspiser du? Spiser du ellers regelmæssige måltider? Går det galt derhjemme eller i supermarkedet - eller er det turen til kiosken?
Hvordan ser resten af dit liv ud. Har du overskud? Får du dyrket motion? Har du det godt?
Man skal jo også vænne maven til at spise mindre - men det kræver jo, at man holder skansen nogle dage...
Pøj pøj -
Kærlig hilsen
Susan
15 år15. august 2009 kl. 16:09
bruger slettet
Tjah jeg har også haft det svært med at samle motivationen her på det sidste, jeg skal virkelig stramme op og tage mig sammen! Har været alt for forfalden til at give efter og hyggeaftenerne derhjemme med familien i sommerferien, har sendt mig ud på et sidespor med slik og chokolade næsten hveranden aften...
Men ja, det kan godt være så svært... Hver dag er også en kamp for mig... Har bare været så dum at jeg har tænkt; "nu har jeg klaret tre dage, så kan jeg godt tillade mig..." og det hjælper jo ikke :(
Men ja, det kan godt være så svært... Hver dag er også en kamp for mig... Har bare været så dum at jeg har tænkt; "nu har jeg klaret tre dage, så kan jeg godt tillade mig..." og det hjælper jo ikke :(
15 år15. august 2009 kl. 16:26
Belfast (slettet)
Tak for de rigtige gode svar.
De får mig til at tænke på hvorfor jeg skal tabe mig og hvorfor jeg må stoppe med de dårlige vaner jeg har.
Jeg vil jo beholde mit liv og hele min krop og ikke undvære et ben pga. diabetes.
Jeg vil jo være der for min datter når hun slev bliver voksen og se mine børnebørn vokse op..
Det er det jeg vil og det er derfor jeg må fokusere på hvad jeg spiser og passe på min krop!!!
Fik lige mine øjne op ved at skrive det her : )
De får mig til at tænke på hvorfor jeg skal tabe mig og hvorfor jeg må stoppe med de dårlige vaner jeg har.
Jeg vil jo beholde mit liv og hele min krop og ikke undvære et ben pga. diabetes.
Jeg vil jo være der for min datter når hun slev bliver voksen og se mine børnebørn vokse op..
Det er det jeg vil og det er derfor jeg må fokusere på hvad jeg spiser og passe på min krop!!!
Fik lige mine øjne op ved at skrive det her : )
15 år15. august 2009 kl. 16:33
KarinaHadsten (slettet)
Kanon! Skriv her hver dag og flere gange om dagen hvis det hjælper dig til at holde fokus. Det bruger jeg selv.
Ønsker alt det bedste for dig og dit vægttab.
Ønsker alt det bedste for dig og dit vægttab.
15 år18. august 2009 kl. 09:21
Belfast (slettet)
Ja det er som regel sådan at hvis jeg skriver meget herinde og bruger siden meget går det bedre, og når jeg falder i og får dårlig samvittighed får jeg ikke logget ind!
Siden jeg skrev her sidst har jeg ikke overspist så det er STORT : )
Siden jeg skrev her sidst har jeg ikke overspist så det er STORT : )
15 år18. august 2009 kl. 19:40
Jeg kan slet ikke styre mit overspiseri og har så svært ved at fokusere på at tabe mig.
Jeg har alle mulige grunde til at jeg skal tabe mig da jeg har sukkersyge.
Jeg skal ha samlet fokus energi og gåpåmod så jeg kan komme igang igen.
Hvorfor skal det være så svært når man ved at det er bedst for en???