Weekend for fuld drøn
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Anonym
re: Weekend for fuld drøn
Jeg lavede et eksperiment, der gik ud på ikke at drikke i et år, og ellers leve som jeg plejede. Jeg tabte ca. 3 ½ kg. Jeg er fuldstændig normalvægtig og drak nok i gennemsnit hver anden wekkend, enten kun fredag eller lørdag eller også begge dage, det var lidt forskelligt. Om det er lidt eller meget er jo en vurderingssag, og det samme er spørgsmålet om, hvorvidt man vil opgive druk for 3 ½ kg i året, eller hvordan man lige vil justere det hele. Det skal siges, at jeg efter en druktur aldrig røg på fastfood, så hvis man gør det, feder det jo nok mere end mit eksperiment viste. Jeg blev forholdsvist hurtigt fuld og drak nok lidt mindre end de fleste. Jeg spiste dog hvidt brød dagen efter og ind imellem pizza nede i byen.
Jeg kan oplyse, at en gennemsnitlig drink eller 330 ml softdrink indeholder omkring eller lidt mere end 300 kalorier, svarende til f.eks. en burger fra McDonalds eller lidt mere end en chokoladebar som eks. Mars, Twix, Snickers.
Dertil kommer, at alkohol feder mere end sukker gør.
Så om man vælger ædeorgie i usunde sager eller masser af alkohol, det kommer ud på ét.
Jeg kan oplyse, at en gennemsnitlig drink eller 330 ml softdrink indeholder omkring eller lidt mere end 300 kalorier, svarende til f.eks. en burger fra McDonalds eller lidt mere end en chokoladebar som eks. Mars, Twix, Snickers.
Dertil kommer, at alkohol feder mere end sukker gør.
Så om man vælger ædeorgie i usunde sager eller masser af alkohol, det kommer ud på ét.
15 år26. juli 2009 kl. 17:48
sqzee (slettet)
Ja det kender jeg. Jeg må sige at jeg egentlig ikke tror det påvirker mig vildt meget. Alkoholen i hvert fald. Det er mest det usunde mad jeg så spiser NÅR jeg er fuld, eller fordi jeg sover hjemme hos en og ikke kan få det mad jeg gerne vil have der gør en forskel i vægten.
Hvis jeg ved jeg skal drikke så takler jeg det ved at dyrke noget motion og gøre plads kaloriemæssigt i regnskabet, måske ikke nok plads men så godt jeg nu kan. For jeg vil ærligt ikke undvære det og jeg synes heller ikke jeg skal.
Ofte må jeg faktisk sige at hvis det er en god aften så taber jeg mig! (og ikke på grund af dehydrering fra alkoholens side) men fra at danse!
Jeg har faktisk mest træng til sund mad efter sprut fordi jeg føler min krop skal renses og skal have noget godt at køre på, og så synes jeg det smager rigtig godt.
Mit bedste råd er at gøre så meget plads til det kaloriemæssigt den dag du vil drikke, og sørge for måske at have et færdigt måltid i køleskabet af kalorielette sager så du ikke skal lave andet end at rulle ud af sengen og stikke hånden i køleskabet. Og så på den måde lad det kun gå ud over en dag.
Hvis jeg ved jeg skal drikke så takler jeg det ved at dyrke noget motion og gøre plads kaloriemæssigt i regnskabet, måske ikke nok plads men så godt jeg nu kan. For jeg vil ærligt ikke undvære det og jeg synes heller ikke jeg skal.
Ofte må jeg faktisk sige at hvis det er en god aften så taber jeg mig! (og ikke på grund af dehydrering fra alkoholens side) men fra at danse!
Jeg har faktisk mest træng til sund mad efter sprut fordi jeg føler min krop skal renses og skal have noget godt at køre på, og så synes jeg det smager rigtig godt.
Mit bedste råd er at gøre så meget plads til det kaloriemæssigt den dag du vil drikke, og sørge for måske at have et færdigt måltid i køleskabet af kalorielette sager så du ikke skal lave andet end at rulle ud af sengen og stikke hånden i køleskabet. Og så på den måde lad det kun gå ud over en dag.
15 år26. juli 2009 kl. 18:05
JK91
Jeg kan godt se begge jeres udgangspunkter er gode. Jeg vil dog ikke
undvære det helt i mit liv, da jeg stadig skal være ung. Så som du
siger, sqzee, vil jeg prøve at dyrke noget ekstra motion. Så får jeg
desuden det også bedre med mig selv. Og det med at have noget
godt mad i køleskabet er en rigtig god idé, især hvis det er noget, som
kan gå for en slags fastfood. For på en eller anden måde er McDonalds
bare det bedste dagen efter. Så jeg vil prøve at finde nogle sunde tiltag
og prøve at undgå pizza og burger i store mængder.
undvære det helt i mit liv, da jeg stadig skal være ung. Så som du
siger, sqzee, vil jeg prøve at dyrke noget ekstra motion. Så får jeg
desuden det også bedre med mig selv. Og det med at have noget
godt mad i køleskabet er en rigtig god idé, især hvis det er noget, som
kan gå for en slags fastfood. For på en eller anden måde er McDonalds
bare det bedste dagen efter. Så jeg vil prøve at finde nogle sunde tiltag
og prøve at undgå pizza og burger i store mængder.
15 år26. juli 2009 kl. 20:51
JK91
Desuden, når man så skal skrive alkoholen ind, hvordan kan man så
vide hvor meget f.eks 2 cl vodka vejer?
Det er jo utrolig svært at skrive ind så.
vide hvor meget f.eks 2 cl vodka vejer?
Det er jo utrolig svært at skrive ind så.
15 år26. juli 2009 kl. 21:15
Sus1 (slettet)
Alkohol vejer det samme som vand - og én deciliter vejer 100 gram. Så svarer 20 centiliter jo til 20 gram.
Og i f.eks. vodka er der 232 kcal pr. deciliter.
Antal kcal pr. 20 gram er altså ca. 46 kcal.
Til privatfester har jeg altid cola light med og så rom eller vodka (rom er også 232 kcal/100 g), fordi det rent kaloriemæssigt er det "billigste" :)
Ind imellem snupper jeg så også lige en cider eller en anden drink, bare så det hele ikke bliver for kedeligt.
Hvis jeg skal i byen, så drikker jeg mig simpelthen bare fuld til en forfest, så sparer jeg både masser af penge og kalorier nede i byen.
Rigtig godt tip med en færdigret i fryseren.
Jeg er helt enig i at McD er en guldklump efter en bytur, men gør nu oftere det, jeg at _før_ jeg drikker laver mig noget godt, fedtfattig yndlingsmad til dagen efter.
Det kan være en dejlig pastasalat eller en superlækker sandwich. Så stiller jeg det i køleskabet og takker mig selv mange gange dagen efter, når jeg har tømmermænd. Nogle gange har jeg også lavet en hjemmelavet, fedtfattig pizza eller pizzasnegle dagen før og en enkelt gang lavede jeg en sund burger, som bare skulle varmes.
Det betyder nemlig rigtig meget, at det er let, og det betyder også meget for mig, at det er "friskt", for selvom man har lyst til det der snaskede fastfood, er det faktisk dejligt med noget, der kvikker én lidt mere op.
Og i f.eks. vodka er der 232 kcal pr. deciliter.
Antal kcal pr. 20 gram er altså ca. 46 kcal.
Til privatfester har jeg altid cola light med og så rom eller vodka (rom er også 232 kcal/100 g), fordi det rent kaloriemæssigt er det "billigste" :)
Ind imellem snupper jeg så også lige en cider eller en anden drink, bare så det hele ikke bliver for kedeligt.
Hvis jeg skal i byen, så drikker jeg mig simpelthen bare fuld til en forfest, så sparer jeg både masser af penge og kalorier nede i byen.
Rigtig godt tip med en færdigret i fryseren.
Jeg er helt enig i at McD er en guldklump efter en bytur, men gør nu oftere det, jeg at _før_ jeg drikker laver mig noget godt, fedtfattig yndlingsmad til dagen efter.
Det kan være en dejlig pastasalat eller en superlækker sandwich. Så stiller jeg det i køleskabet og takker mig selv mange gange dagen efter, når jeg har tømmermænd. Nogle gange har jeg også lavet en hjemmelavet, fedtfattig pizza eller pizzasnegle dagen før og en enkelt gang lavede jeg en sund burger, som bare skulle varmes.
Det betyder nemlig rigtig meget, at det er let, og det betyder også meget for mig, at det er "friskt", for selvom man har lyst til det der snaskede fastfood, er det faktisk dejligt med noget, der kvikker én lidt mere op.
15 år26. juli 2009 kl. 21:40
JK91
Tusind tak for det.
Nu ved jeg da hvordan jeg skal skrive det ind.
Og næste gang må jeg virkelig prøve med noget sandwich eller noget.
Jeg er også helt sikker på, at jeg hellere vil have noget lækkert og
sundt i køleskabet, end at skulle ud og køre efter al den usunde mad (:
Nu ved jeg da hvordan jeg skal skrive det ind.
Og næste gang må jeg virkelig prøve med noget sandwich eller noget.
Jeg er også helt sikker på, at jeg hellere vil have noget lækkert og
sundt i køleskabet, end at skulle ud og køre efter al den usunde mad (:
15 år27. juli 2009 kl. 14:14
Sus1 (slettet)
Det var så lidt :)
Synes, det er et godt initiativ, du har taget, med at ville finde et alternativ til den usunde fastfood.
Synes, det er et godt initiativ, du har taget, med at ville finde et alternativ til den usunde fastfood.
15 år27. juli 2009 kl. 15:07
JK91
Ja, men jeg kan virkelig bare mærke på mig selv, at ellers går det galt.
Bare i denne her weekend nåede jeg at spise pizza, hotdogs og
mcdonalds. Frygteligt hvor meget der kan ryge ned på så kort tid.
Bare i denne her weekend nåede jeg at spise pizza, hotdogs og
mcdonalds. Frygteligt hvor meget der kan ryge ned på så kort tid.
15 år27. juli 2009 kl. 15:27
Sus1 (slettet)
Jamen, så er det jo dejligt, at du siger stop nu :) Fra nu af synes jeg, du skal prøve at glemme den dårlige samvittighed over det, du har spist, og så rose dig selv for din beslutning om at gøre det bedre i fremtiden.
15 år27. juli 2009 kl. 17:00
med mig selv. Kender i andre til det? Nu var jeg både i byen fredag og
lørdag. Og ikke nok med det, så kommer alt det usunde mad oveni.
Hvordan bekæmper i trangen til det usunde mad dagen efter byturen?
Og hvor meget påvirker det jeres vægt at drikke i weekenderne?