Nyt sommer tøj = en STOR ting

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nyt sommer tøj = en STOR ting
Jeghavde lige lyst til at dele lidttanker med jer. Idag fik jeg et tilbud fra min mor om at få noget nyt sommertøj. Jeg er vokset ud af alt mit sommertøj, mine shorts fra forrige sommer er str 38 og pt er jeg str 44, så det er ret deprimerende.
Jeg har gået og sagt til mig selv, at jeg jo taber mig, så det er fjolllet at købe nyt tøj og har gemt mig i alm. t shirts og nederdele.
Men idag tog jeg imod tilbuddet og tænkte: Jeg kan jo ligeså godt være lidt smart, jeg smider "kun"½ kg om ugen og hvorfor ikke være lidt chik mens det står på? Men føler sig jo så pænere og så er man også bedre mod sin krop.
Så jeg investerede i følgende:

2 par lækre pirat bukser, 1 par haremsshort (sådan nogle løse nogle) i grå str L (wee - kan passe L, ikke XL), et par lærredsshorts i 44 med bælte, så de kan bruges også når jeg bliver lidt mindre og så en super lækker tyrkis kjole i A form så man ikke ser maven. Jeg har fødselsdag midt i Juli og nu skal jeg være smart i tyrkis kjole, hvide sko og en lille hvid cardigan :)

Jeg glæder mig til at være lækker og pæn og så håber jeg at folk kan se at jeg har tabt mig lidt :) Andre der går med de samme tanker som mig?
15 år2. juli 2009 kl. 15:34
re: Nyt sommer tøj = en STOR ting
Hvor er der bare dejligt for dig... og hvor fedt at der nu står L i nakken fremfor Xl :-) Jeg har det lidt på samme måde som du havde... det kan ikke betale sig at købe nyt sommertøj, når man nu taber sig... Men du har da ret, selvfølgelig skal man nyde vægttabet mens det står på, og løbende købe tøj. Men tit er man bare så fastlåst på selve målet, at man glemmer at give sig lov til at nyde delmålene.

Jeg fik afvide igår, at jeg ikke kunne tillade mig at rende rundt i mine shorts, da jeg havde hængerøv i dem......( hvilket jo faktisk er en dejlig ting :-) ). Jeg tænkte at de godt kunne bruges denne sommer, men nu tror jeg at jeg også vil forkæle mig selv med et par nye shorts.

Jeg håber at du får en super god fødselsdag, og at folk bemærker dit vægttab.....
15 år2. juli 2009 kl. 17:15
Argh apros pos sommertøj... Jeg var ude og se på tøj for nylig, og jeg er altså lettere i koma... Haha jeg var i Only, Vero Moda, Miss Sixty, Sparkz og so on og jeg kunne knapt klemme røven i de allerstørste jeans-størrelser... Og jeg er altså en ranglet, tynd teenagepige som endda trænger til lidt mere sul...

Jeg fatter ikke hvad der sker. Jeg synes at modeverdenen syer tøjet efter bittesmå, spinkle bygninger og tvinger unge piger og kvinder til at være sygeligt tynde medmindre de er spinkle af bygning eller tyndfede.

Jeg endte faktisk med at købe tøj i en børneafdeling fordi tøjet dér var STØRRE end i ungpigeafdelingen :-0

Er det bare mig eller er det lidt alarmerende?
15 år3. juli 2009 kl. 22:37
Jeg bor i Tanzania og er lige hjemme i Danmark. Det er meget svært at få tøj i Tanza så det skal self. købes herhjemme. Men problemet er jo bare at jeg mangler 8kg. Det er lidt stressende og nogle ting køber jeg med tanken om at jeg skal kunne passe det når jeg har tabt mig men det er generelt svært at købe for småt tøj.

Jeg håber bare at jeg kan passe tøjet alligevel om de 8kg. Og ellers så må min mor da bare lære mig at sy!
15 år4. juli 2009 kl. 11:35
Altså jeg bruger str L og køber da tøj i Vero moda, Only og især i VILA. Det er min favorit butik. Og så selfølgelig i H&M de har nogle gode jeans.
15 år4. juli 2009 kl. 14:46
Jeg synes tit at tøj størrelserne har noget med kropsbygning at gøre end hvor meget man vejer.
En der vejer lige så meget som mig og er ca. samme højde kan faktisk være en størrelse 36 (min veninde) elller op til en 40...jeg bruger selv nogle gange 38 men kan da også nogle gange skulle op i en 40 for at det sidder pænt.

Jeg synes tit tøjet er syet til meget lille-pige-agtige kroppe hvor der hverken er plads til "gården" eller "gaden" og ingen talje.
F.eks. kan jeg aldrig presse min røv ned i nogle bukser i h&m i 38 og 40 gaber bagpå og passer slet ikke - de er for store. De er simpelthen bare ikke syet til en kurvet krop!
Jajaja....det er nok derfor jeg som regel holder mig til nederdele...

Så jeg tror trickt er at gå efter et flatterende snit og ikke efter størrelsen som sådan...
15 år7. juli 2009 kl. 19:53
Jeg kan i hvert fald ikke forstå det, for jeg har et bmi på 19,5 ca. og jeg kan altså ikke passe de samme ungpigebukser som nogle af mine veninder kan, også selvom nogle af dem er tykke.

Selv da jeg havde anoreksi og vejede 45-48kg kunne jeg knapt passe de største størrelser i miss sixty. De var for små i benene og alt for store i taljen. Det er rigtig irriterende. Måske er nogle mennesker bare heller ikke bygget til at gå i bukser xD

Og ja jeg synes også det virker som om mange bukser er syet til små piger uden former, med meget spinkle knogler. De er syet til kvinder med vildt tynde ben, men fede maver. Så hvad nu hvis man som mig er omvendt? xD
15 år10. juli 2009 kl. 12:44
Sidst jeg tabte mig, købte jeg tøj "på hele turen ned".
Jeg startede i 46 - og endte i 38.
Nu er jeg tilbage i 42.

Jeg tror det er vigtigt, at man føler sig godt tilpas - og derfor ikke går rundt i "gamle slaskede klude" - men at man har respekt for sig selv og den forandring man er igang med. Det er også en gave hver gang nummeret ændre sig (for mig rundt regning pr. 6. kilo - hver anden måned) Det, at gå ind og købe noget en størrelse mindre end sidst, stivede mig godt af og gav mig mod på at fortsætte - særligt, da jeg gik til 42 - fordi det er den størrelse man kan købe i "normale" butikker. Tænk at kunne handle normalt tøj! Det var stort dengang.

Det tøj jeg købte var IKKE piratbukser og ting, der kan "udvide sig". Alt sådan noget tøj, har jeg smidt HELT ud -fordi jeg dermed kan snyde mig selv og ikke mærke, efterhånden som kiloene måtte komme på.

Tilgengæld smed jeg alt tøj ud, da jeg var færdig i størrelserne 44 og 46. Det har virket godt til denne omgang -fordi det nytter ikke noget at komme "helt op" i en 44 - for så har jeg slet ikke noget tøj. Dermed - når bukserne strammer - så er det med at komme igang.

Næste gang smider jeg også 42 ud, så bukserne strammer naturligt, når jeg kommer i nærheden af 40.
15 år10. juli 2009 kl. 13:43
MIss Sixty er da, undskyld mig, en af de værste butikker at købe i. Det er jo helt klart tøj stilet til pree-teens. Altså små piger der gerne vil være smarte, men ingen former har...endnu.

Det er altså også vigtigt at gå efter de butikker hvor man observerer at de har en pasform der klæder en kvindekrop og ikke en pigekrop.
Jeg er studerende og handler meget i H&M - både fordi det er billigt, men også fordi de har et så stort udvalgt at der også er snit tilgængelige der klæder mig (undtagen deres bukser!).
15 år10. juli 2009 kl. 13:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });