mad uden kulhydrat

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

mad uden kulhydrat
er der nogle som har prøvet at tabe sig ved at undlade kulhydrater???
15 år1. juli 2009 kl. 09:06
re: mad uden kulhydrat
Ja og det virker! Det handler om at vænne sig til at se på varedeklarationen. Se efter kulhydrater i stedet for efter fedt og kalorier og vælg fødevarer under 10 g kulhydrat pr. 100g. Prøv at se hvor meget der er i knækbrød - de fleste ligger på over 60g/100g!! Der er mere kulhydrat i lightmayonaise end i alm mayo. Ikke noget hvidt - hverken mel, pasta eller kartofler. Ingen frugt. C vitaminer kan du få fra citronsaft. Spis hakkebøf med spejlæg - drik koldskål du selv laver af 1/3 0,1 % vanilleyoghurt (eller A38) + 2/3 kærnemælk og sød den med Flydende sød + en dråbe vanillearoma, brug peberfrugt i stedet for brød under kødpålæg og ost. Intet brød, Ingen alkohol (alkohol kommer jo bl.a.fra sukker ). Kulhydrat er også frugtsukker, mælkesukker, kartoffel-hvede-rugmel. Drik masser af vand - gerne med citronsaft og et skvat Flydende sød. Spis dig mæt og spis tit. Spis laaangsomt og smag ordentligt på maden - når den først er sunket er det ligemeget. Der er kun smagsløg i munden. Efter 2 uger kan du begynde at spænde bæltet ind. Der ryger ca 700g om ugen - måske mere lige starten. Held og lykke!
15 år1. juli 2009 kl. 22:55
jeg er så småt gået i gang lidt efter atkins principper og der er røget 2 kg siden mandag men hvad spiser du til morgenmad kan næsten ikke få æg ned så tidligt så har snydt med 2 skiver knækbrød med en masse ost og det er jo fyfy ved det godt
15 år2. juli 2009 kl. 10:36
Jeg ville også ønske jeg kunne spise noget æg om morgenen, men kan ikke. Spiser 0,1% letvægts-yoghurt fra Aldi. Den med frugt har 40 cal og vanillen har 35 - kulhydrat omkring 5g. Mellem morgenmad og frokost drikker jeg kærnemælk evt. som koldskål med A38 eller vanilleyoghurt og har altid reven gulerod med æble og rosin og citronsaft, hvis jeg bliver sulten. Kender ikke Atkins diæt, men har hørt den er meget fed. Jeg har brugt South Beach kuren - (dr. Agatston) tillempet danske madvarer.
15 år3. juli 2009 kl. 00:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });