Er så frustreret...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Er så frustreret...
Hey allesammen... Det er første gang jeg prøver at lave et emne her inde, og ved egentlig ikke om behovet for en masse respons er så stort som behovet for bare at lukke en masse ud inden jeg sprænger i luften... Jeg er lige nu et meget belastende sted i mit liv, jeg mistede job for et års tid siden og var derfor tvunget til at flytte hjem til min mor, 60 km fra alle andre mennesker jeg kender og omgåes med, samtidig er jeg ved at starte op som selvstændig hjemme fra, så det er virkelig begrænset hvor mange mennesker jeg omgåes med til daglig...

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare ingen motivation har, jeg føler ikke det er besværet værd, både min mor og far er kraftigt overvægtige, og jeg har en kæmpe frugt for at jeg skal kæmpe resten af livet med alt jeg kommer i munden for at holde et eventuelt vægttab, jeg vil så gerne være slank, også fordi jeg kun er 21 år og jeg lever ikke livet, fordi jeg er så flov over min krop at jeg mister al lyst til at feste og hygge med mine slanke venner...

Jeg ved godt at det nok er min generalle status der går det ekstra svært, jeg bor hos min mor, har ikke fast job, er langt fra venner uden kæreste osv osv. men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op, hader mig selv såvel invendig som udvendig, føler alt ved mig er som en fiasko, ikke engang det mad jeg kommer i munden kan jeg styre...

Som sagt havde jeg bare brug for at komme ud med det, men hvis nogen har nogle virkelig gode foreslag til hvordan jag kan finde motivation til virkelig at komme igang med mit vægt tab vil jeg meget gerne høre dem...

- Diana
15 år23. juni 2009 kl. 23:33
re: Er så frustreret...
Kære Diana

Ja livet kan være en svær en at overkomme, det der er sket for dig er trist.
Prøv at gøre noget godt for dig selv. Husk at naturen kan være helbredende, gå en rask tur f.eks.bagefter kan du så tage et bad, smør dig med en lækker creme. Få håret til at sidde som du gerne vil have det.
Det at føle sig lækker, er også en motivation til at komme videre.
Alle har problemer, OGSÅ med vægten.

Der er kun et at gøre - bruge den tid det tager at regne ud hvad man skal have i munden dag for dag.
Det er nemt her på siden.

Man bliver lykkelig over at nå et lille mål hver dag, bare det, at have overholde sit madindtag.

Held og lykke til dig, vi er mange der gerne vil støtte dig - hvis du vil være med her.
15 år24. juni 2009 kl. 08:13
Hej anom...

Tusind tak for dit svar, giver alligevel lidt opløftning at høre der er et godt sammen hold her inde... Har brugt siden sådan lidt op og ned i en måneds tid, men har holdt mig for mig selv og til min kalorie tæller, kunne godt være jeg skulle komme lidt mere ud og snakke med jer andre, der garanteret render med mange af de samme dårlige tanker om sig selv og kroppen...

Varme tanker Diana
15 år24. juni 2009 kl. 11:36
Hej Diana

Tror at alle har de perioder i deres liv. Og det er self mega frustrerende og jeg kan da sagtens forstå at du siger du hader dit liv.

Men jeg bliver simpelthen nød til at være så pisse irriterende at spørge "og hvad har du så tænkt dig at gøre ved dame?"

For en ting er at være utilfreds med sit liv og hade sig selv. Det tror jeg vi alle kan finde ud af men der er desværre bare ik så mange måder at gøre noget ved det på og forandringer kommer bare ik af sig selv og man skal desværre selv tage sig sammen og gøre noget.

Du bliver simpelthen nød til at sætte dig ned og sig hva vil jeg med mit liv?

Nu ved jeg ik hvor du bor henne eller hvordan din uddannelses situation er men såvidt jeg har hørt hjemmefra (har ik været i dk de sidste 5 md) så kan man dårlig nok få job i netto og på tanken og ligende steder hvor de normalt altid søger. Kender dog så osse en i it branchen der lige har fået nyt job så det er vel ik helt umuligt. Men et job kommer helt sikkert ik af sig selv. Så hvis du vil ha et nyt job så bliver du nød til at sætte dig ned og få et overblik over dine kvalifikationer og hvor på arbejds markedet de kan bruges. Igen ved jeg ik hva du har lavet før men det kan være du skal til at prøve uden noget nyt. Bygger det på at du skrev du mistede dit job for et år siden og ik nævnte noget om et nyt.

Jeg tror virkeligt osse at det vil blive sindsygt svært for dig både at motivere og holde et vægttab hvis du bliver hjemme hos dine forældre med mindre de osse vælger at omlægge deres livsstil og i taber jer i fælleskab.

Mit bud til dig er at melde dig ind på en uddannelse og flyt på kollegie.
Uddannelses start vil helt sikkert få dig til at tænke på andre ting end køleskabet, og du vil møde nye mennesker og helt sikkert få mere selvtillid.
Du vil måske være tættere på dine venner men om ik andet få nogle nye. Og måske osse nogle du kan tabe dig med.
Vi havde et ret godt motions og madlavnings fællesskab på mit gamle kollegie fordi vi var flere der var overvægtige og kollegiet havde osse et stort set gratis træningscenter.

vinke vinke :)

Angelique
15 år24. juni 2009 kl. 13:48
Find ud af hvorfor du vil tabe dig, hvis ikke du virkelig vil det, så er det bare en sur tjans, som ikke lykkes. Og man skal kæmpe resten af livet for at være slank, man kan jo ikke spise ligeså meget hvis man skal holde en vægt på 60 kg, som hvis man skal holde en vægt på 90 kg - thats life, det er derfor man bliver fed, men æder for meget...

SÅ jeg vil give dig samme råd, find ud af hvad du vil og så gå efter det. Det vil gøre dig meget mere tilfreds og glad. Og så husk at elske dig selv ;) og gøre noget godt for dig selv. Du fortjener det ;)
15 år24. juni 2009 kl. 23:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });