Er det dumt?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Er det dumt?
Nu har jeg valgt at sætte mit mål helt frem til 1 januar 2010, hvor jeg gerne vil have tabt 12,3 kg. Men jeg har svært ved at indse om det er dumt eller smart at jeg kan se så langt frem. Burde jeg istedet sætte mig nogle mindre delmål, som så kunne opfyldes fx 2 eller 5 kg af gangen? Synes det er lidt svært.
Det kan måske virke som en bagatel, men det fylder faktisk ret meget, fordi det styrer hvor meget kcal overskud jeg skal have hver dag.
Så lad mig høre, hvordan i gør?
15 år20. juni 2009 kl. 23:18
re: Er det dumt?
Hej Jannej

Dumt nej det er det ikke. Det er godt at have et overordnet mål.
MEN
Måske skal du prøve at få nogle delmål hvor du - når du opnår dem - kan sige YES, jeg har opnået det jeg ville.

Jeg synes at mål på ca 5 kg er rigtig godt.
De bedste ønsker for dig, held og lykke.
;-)
15 år21. juni 2009 kl. 09:42
jeg har også et tidspunkt, hvor jeg har en deadline for mit vægttab, men samtidig har jeg også en masse små delmål somregel af et par kilo, det syntes jeg er langt nemmere og motiverende, men hvad har du det bedst med?
15 år21. juni 2009 kl. 13:05
Jeg sætter mig hele tiden små delmål. Oftest et nyt mål for ca. 14 dage af gangen. Jeg synes det giver ekstra motivation, når der her på siden står tillykke med de tabte kilo og at man får at vide at man har nået sit mål.

Jeg ved at jeg ikke ville kunne overskue kun at have mit slutmål at gå efter. Jeg kan helt klart bedre overskue et halvt eller et helt kilo af gangen.

Mvh Buffy
15 år22. juni 2009 kl. 09:25
Jeg har besluttet at have små delmål og så bare have det overordnede i baghovedet :) Tak for jeres svar.
15 år24. juni 2009 kl. 23:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });