hej Jannie..
er også selv ny herinde. så jeg er helt klart med på noget støtte og opbakning, også håber jeg det også går den anden vej..
min historie er at jeg efter en trafikulykke fik min vægt helt op på 130 kg. fordi jeg havde ondt af mig selv, og mente jeg bare kunne spise meget mere end jeg plejede tiltrods for jeg i en lang periode sad i kørestol pga brækket lårben.. det lykkes mig så at komme ned på 103 kg og nu efter et hektisk efterår og vinter er jeg nu oppe på 107 kg.. men jeg er top motiveret og skal nu igang.. det der bliver svært er når vægttabet stopper med at gå hurtigt, når man virkelig skal til at kæmpe med at få den længere og længere ned. jeg har derfor besluttet mig at lave et belønnings system til mig selv. i starten udløser 5 tabte kg. at jeg må købe en gave til mig selv. og når det så begynder at bliver svære har jeg tænkt mig at sætte det ned til f.eks. 3 kg. så motivationen kan holdes.. derudover har jeg god erfaring med at skrive min dag ned. da der ofte for mit vedkomme er system i hvilken dage jeg falder i og spiser ting jeg ikke skal..
pøj pøj og kampråb herfra....
#2 af maria_kalle (slettet)
For 1½ år siden var min vægt på 72 kg, perfekt og jeg var smuk og lækker :) Nu har den været oppe og ramme 98 kg. Det er bare ikke i orden. Jeg kan ikke passe mit tøj, jeg er meget tyk lige på maven og jeg føler mig ikke tilpas.
Det var især perioden efterår 2008, der tog jeg 10 kg på, da jeg var på kost skole med kage HVER DAG og fadøl hver aften. Min vægt har siden januar været stabil, men jeg har ikke formået at tabe mig :(
Jeg kunne godt tænke mig at til min fødselsdag i juli var vægten under 92 kg. Det burde være realistisk, det er knap 6 kg på lidt over 2 måneder.
Men jeg har brug for støtte kan jeg mærke. Synes det er sværere end nogensinde før og jeg ryger nemt i og får købt snold :( Jeg drikker sjældent sodavand, det er erstattet med danskvand. Får vi grillmad er jeg god til at vælge det sunde alternativ. Men mit store problem ligger i snold, især når jeg handler. Frugt og riskiks forsøger jeg at holde mig til og hvis jeg ikke kan styre det, så tager jeg fx en karamel stang eller noget andet "småt". Og så skal jeg spise endnu flere grove grøntsager :) Det er et hit fordi så er jeg mindre sulten.
Men hvis i har lyst til at bakke lidt op, så skriv gerne i min tråd :)