#2 af maria_kalle (slettet)
Igen-igen-igen
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+maria_kalle (slettet)
re: Igen-igen-igen
hej Jannie..
er også selv ny herinde. så jeg er helt klart med på noget støtte og opbakning, også håber jeg det også går den anden vej..
min historie er at jeg efter en trafikulykke fik min vægt helt op på 130 kg. fordi jeg havde ondt af mig selv, og mente jeg bare kunne spise meget mere end jeg plejede tiltrods for jeg i en lang periode sad i kørestol pga brækket lårben.. det lykkes mig så at komme ned på 103 kg og nu efter et hektisk efterår og vinter er jeg nu oppe på 107 kg.. men jeg er top motiveret og skal nu igang.. det der bliver svært er når vægttabet stopper med at gå hurtigt, når man virkelig skal til at kæmpe med at få den længere og længere ned. jeg har derfor besluttet mig at lave et belønnings system til mig selv. i starten udløser 5 tabte kg. at jeg må købe en gave til mig selv. og når det så begynder at bliver svære har jeg tænkt mig at sætte det ned til f.eks. 3 kg. så motivationen kan holdes.. derudover har jeg god erfaring med at skrive min dag ned. da der ofte for mit vedkomme er system i hvilken dage jeg falder i og spiser ting jeg ikke skal..
pøj pøj og kampråb herfra....
er også selv ny herinde. så jeg er helt klart med på noget støtte og opbakning, også håber jeg det også går den anden vej..
min historie er at jeg efter en trafikulykke fik min vægt helt op på 130 kg. fordi jeg havde ondt af mig selv, og mente jeg bare kunne spise meget mere end jeg plejede tiltrods for jeg i en lang periode sad i kørestol pga brækket lårben.. det lykkes mig så at komme ned på 103 kg og nu efter et hektisk efterår og vinter er jeg nu oppe på 107 kg.. men jeg er top motiveret og skal nu igang.. det der bliver svært er når vægttabet stopper med at gå hurtigt, når man virkelig skal til at kæmpe med at få den længere og længere ned. jeg har derfor besluttet mig at lave et belønnings system til mig selv. i starten udløser 5 tabte kg. at jeg må købe en gave til mig selv. og når det så begynder at bliver svære har jeg tænkt mig at sætte det ned til f.eks. 3 kg. så motivationen kan holdes.. derudover har jeg god erfaring med at skrive min dag ned. da der ofte for mit vedkomme er system i hvilken dage jeg falder i og spiser ting jeg ikke skal..
pøj pøj og kampråb herfra....
15 år7. maj 2009 kl. 15:54
bruger slettet
Hej Begge to
DER FINDES INGEN LETTE LØSNINGER.
Jeg vil gerne støtte jer.
Har selv haft problemer mid nin vægt (overvægt) i flere år.
Nu holder jeg mig til 1000 - 1300 kcal pr dag OG ikke over 30 g fedt pr. dag.
Det taber jeg mig stille og roligt på.
Men der er sagt NO NO til slik - kager - vin :-( bortset fra store fester. Men bare fordi jeg er inviteret til en alm. familiefødselsdag så holder jeg kostomlægningen.
Jeg kan ikke tåle at spise noget sødt / fedt så tager jeg urimeligt på. Så det vil jeg lade være med.
Det er måske lidt surt lige til at starte med, men dejligt når man overholder det.
Knus held og lykke - hvis I vil så kan I gøre jeres liv skønne og dejlige. :-)
DER FINDES INGEN LETTE LØSNINGER.
Jeg vil gerne støtte jer.
Har selv haft problemer mid nin vægt (overvægt) i flere år.
Nu holder jeg mig til 1000 - 1300 kcal pr dag OG ikke over 30 g fedt pr. dag.
Det taber jeg mig stille og roligt på.
Men der er sagt NO NO til slik - kager - vin :-( bortset fra store fester. Men bare fordi jeg er inviteret til en alm. familiefødselsdag så holder jeg kostomlægningen.
Jeg kan ikke tåle at spise noget sødt / fedt så tager jeg urimeligt på. Så det vil jeg lade være med.
Det er måske lidt surt lige til at starte med, men dejligt når man overholder det.
Knus held og lykke - hvis I vil så kan I gøre jeres liv skønne og dejlige. :-)
15 år19. maj 2009 kl. 10:11
Frk M (slettet)
Hej jeg er også hoppet på igen, var herinde sidste forår og tabte mig også nogle kg, men var så dum at gå tilbage til at spise forkert igen.
Nu er min kæreste motiveret til at tabe sig og jeg synes det er lettere når det er os begge så derfor prøver jeg igen.
Jeg havde gæster forleden og fik noget kage, dagen efter var jeg træt og ugidelig, selvfølgelig kan noget af det skyldes alt det jeg havde lavet, men tror faktisk at noget af det skyldtes at jeg pludselig fik sukker.
Har tabt 4 kg, men bør nok tabe 10 gange så meget.
JanneJ tror godt du kan tabe 6 kg på to måneder, hvis du arbejder for det.
Nu er min kæreste motiveret til at tabe sig og jeg synes det er lettere når det er os begge så derfor prøver jeg igen.
Jeg havde gæster forleden og fik noget kage, dagen efter var jeg træt og ugidelig, selvfølgelig kan noget af det skyldes alt det jeg havde lavet, men tror faktisk at noget af det skyldtes at jeg pludselig fik sukker.
Har tabt 4 kg, men bør nok tabe 10 gange så meget.
JanneJ tror godt du kan tabe 6 kg på to måneder, hvis du arbejder for det.
15 år23. maj 2009 kl. 09:00
bruger slettet
Hejsa
Kan du ikke gå rundt om slikhylden?
Eller når der ingen vej er rundt om slikhylden, så stop op inden du kommer til den og tænk noget i retning af: De næste varer jeg kommer forbi har jeg ikke brug for! Så har du truffet beslutningen om ikke-køb inden du kommer forbi hylden.
Jeg personlig gør dog gerne til, at jeg lige kigger på slikhylden og smiler for mig selv, samtidig med at jeg tænker: Næh, hvor se det da pænt ud.....godt jeg har fyldt min kurv med ting som jeg hellere vil have.
Særlig de steder, hvor man venter i kø der går forbi slikhylden.
Riskiks? Det er sikkert bare mig, men er de ikke bare enormt pap-agtige både i konsistens og smag (og nej, jeg har ikke spist pap). Hvis jeg tilbød mine smagsløg riskiks, så ville jeg sandsynligvis også lige nuppe en karamelstang for kompensation.
Mindre sulten: one word: Protein!
Protein giver en solid mæthedsfornemmelse over længere tid.
Derudover, så utilberedt mad som mulig, så du overlader "nedbrydningen" af maden til maven og ikke til gryden.
Just my 5 cent
/Carsten
de3faktorer.dk
Kan du ikke gå rundt om slikhylden?
Eller når der ingen vej er rundt om slikhylden, så stop op inden du kommer til den og tænk noget i retning af: De næste varer jeg kommer forbi har jeg ikke brug for! Så har du truffet beslutningen om ikke-køb inden du kommer forbi hylden.
Jeg personlig gør dog gerne til, at jeg lige kigger på slikhylden og smiler for mig selv, samtidig med at jeg tænker: Næh, hvor se det da pænt ud.....godt jeg har fyldt min kurv med ting som jeg hellere vil have.
Særlig de steder, hvor man venter i kø der går forbi slikhylden.
Riskiks? Det er sikkert bare mig, men er de ikke bare enormt pap-agtige både i konsistens og smag (og nej, jeg har ikke spist pap). Hvis jeg tilbød mine smagsløg riskiks, så ville jeg sandsynligvis også lige nuppe en karamelstang for kompensation.
Mindre sulten: one word: Protein!
Protein giver en solid mæthedsfornemmelse over længere tid.
Derudover, så utilberedt mad som mulig, så du overlader "nedbrydningen" af maden til maven og ikke til gryden.
Just my 5 cent
/Carsten
de3faktorer.dk
15 år23. maj 2009 kl. 17:48
Frk M (slettet)
Jeg undgår helst at købe slik, vil ikke være fanatisk og kan måske godt spise et par lakridser, men jeg køber ikke noget. Jeg ved jeg ikke stopper før posen er tom hvis jeg f.eks køber vingummier.Jeg drikker en te der smager af lakrids, det synes jeg tager noget af sliktrangen. Ellers spiser jeg en del frugt
15 år26. maj 2009 kl. 07:51
mulemba (slettet)
God hjemmeside du har, Carsten. Knappen Skriv en Kommentar under Introduktion virker ikke. Jeg er selv en mester i jo-jo og kommer også altid højere op end da jeg startede. Fantastisk! Min overbevisning er, at en stor del af hemmeligheden er, at vi skal ville tabe os for vores egen skyld, og ikke for omgivelsernes. Hvis vi havde været på en øde ø, var vi så gået igennem strabadserne for at tabe os?
15 år26. maj 2009 kl. 09:58
bruger slettet
der er nogle gode produkter som hedder nellie delli lakrids og vingummi...
der er pr 100g
0,4 g fedt i
og ved at dem som er fedmeopereret må spise dem..
Kan købes i brugsen
Men pas på ikke for mange for så får man racer numse..
de har også nogle overgode cookies
der er pr 100g
0,4 g fedt i
og ved at dem som er fedmeopereret må spise dem..
Kan købes i brugsen
Men pas på ikke for mange for så får man racer numse..
de har også nogle overgode cookies
15 år26. maj 2009 kl. 13:10
For 1½ år siden var min vægt på 72 kg, perfekt og jeg var smuk og lækker :) Nu har den været oppe og ramme 98 kg. Det er bare ikke i orden. Jeg kan ikke passe mit tøj, jeg er meget tyk lige på maven og jeg føler mig ikke tilpas.
Det var især perioden efterår 2008, der tog jeg 10 kg på, da jeg var på kost skole med kage HVER DAG og fadøl hver aften. Min vægt har siden januar været stabil, men jeg har ikke formået at tabe mig :(
Jeg kunne godt tænke mig at til min fødselsdag i juli var vægten under 92 kg. Det burde være realistisk, det er knap 6 kg på lidt over 2 måneder.
Men jeg har brug for støtte kan jeg mærke. Synes det er sværere end nogensinde før og jeg ryger nemt i og får købt snold :( Jeg drikker sjældent sodavand, det er erstattet med danskvand. Får vi grillmad er jeg god til at vælge det sunde alternativ. Men mit store problem ligger i snold, især når jeg handler. Frugt og riskiks forsøger jeg at holde mig til og hvis jeg ikke kan styre det, så tager jeg fx en karamel stang eller noget andet "småt". Og så skal jeg spise endnu flere grove grøntsager :) Det er et hit fordi så er jeg mindre sulten.
Men hvis i har lyst til at bakke lidt op, så skriv gerne i min tråd :)