Første dag - 3 mdr og 10+ kg til bryllup

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Første dag - 3 mdr og 10+ kg til bryllup
Har lige opdaget dette fantastiske site. Har før siddet og kæmpet med lommeregner og papir, men det her er da fantastisk nemt. Får helt blod på tanden...

Til juli skal jeg giftes og jeg nægter simpelthen af stille mig op og ligne en strandet hval... jeg vil kunne tage min kjole af foran min mand og selv nyde min krop.

Meeen har sat mig nogle delmål. Har en veninde der skal giftes den 16. maj og skal helst tabe 4-5 kilo før jeg rigtig kan passe min kjole... ved i hvert fald der skal 2 cm af taljen før lynlåsen vil lukke... hehe

Det er dog deprimerende hele tiden at skulle kæmpe...

Hvad gør I andre? Hvilke metoder bruger I?

Med håb om gode råd....
Gine
15 år21. april 2009 kl. 16:53
re: Første dag - 3 mdr og 10+ kg til bryllup
Hej Gine.

Jeg vejer min mad, og indtaster det her på mad i tal.
For at finde ud af hvad jeg har indtaget af kcal.
Men det kræver også man har en køkkenvægt, og det er svært altid at kunne have i nærheden.
Men når du har mulighed for det, så vej det.
Det giver også en anelse om hvor mange kcal der er i forskellige fødevare. (nogen gange bliver man overrasket)

Du kan indtaste dit mål her inde på siden, under profil/mål.
Den regner ud hvor meget underskud i kcal du skal have om dagen for at nå dit mål.

En meget god ide, at indtaste.

Ellers er det bare at gå i gang.
Og hold motivationen oppe, det er det der driver en. ;)

Knus Christine
15 år21. april 2009 kl. 17:58
Jeg har vejet min mad før og er rimelig vant til at holde øje på den måde. Selv når jeg ikker er på kur så vejer jeg min morgenmad for at holde styr på det..

Men det kunne jo godt være at der var nogle der brugte andre ideer/koncepter...

men det er simeplthen super det her...:o)

Gine
15 år21. april 2009 kl. 18:02
Hej Gine og velkommen til

Jeg følger weightwatchers programmet og vejer derfor også al min mad.

Jeg bruger mest denne side til at finde inspiration, holde motivationen oppe og få gode råd.

Jeg har tastet alt min mad ind her på siden i perioder og det virker når jeg gør det. Jeg trængte bare til et spark bagi og derfor WW.

Held og lykke med vægttabet :-)
15 år21. april 2009 kl. 19:27
Velkommen til Gine. Og tillykke med det forestående bryllup. Den motivation brugte jeg selv sidste år og tabte 20 kilo inden jeg blev gift i september. Og lad mig bare afsløre ... du får INGEN bedre motivationsfaktor. Det var simpelthen fantastisk at prøve brudekjoler med den nye figur. Jeg endte i en kjole, som var med empire snit og var HELT glat over maven. Ikke stram men glat ned over maven - det havde jeg slet ikke forestillet mig jeg kunne bære, men jeg synes det gik godt og jeg følte mig slank. Det er det bedste jeg har gjort for mig selv. Jeg har så taget lidt (10 kilo :-( ) og kan blive sur på mig selv og tænke at det jo altså ikke kun var brudekjolen jeg følte mig godt tilpas i - det var også tøj helt generelt - det var meget sjovere at købe tøj. Så den følelse ligger i mig lige nu, hvor jeg forsøger at finde motivationen igen.

En af de ting der hjalp mig var at have en liste med 10 punkter som motiverede mig, som jeg så kiggede på dagligt. Øverst på den stod at jeg skulle se brandgodt ud i brudekjolen. Evt. kan du også finde et billede af drømmekjolen eller bare kig på diverse brudekjolehjemmesider. Ihhh man får bare lyst til at være slank så. :-)

Men du skal ha god arbejdslyst med projektet.
15 år22. april 2009 kl. 09:23
tillykke med du skal giftes:-)
Håber det lykkes for dig og at du vil holde os opdateret om hvordan det går.
Jeg selv har været hos en diætist og lært en masse.
så jeg prøver som de fleste andre at holde mit kalorieindtag på 1200 kcal, som kroppen skal bruge og få lavet lidt motion.
En god ting hvis du er sulten i løbet af dagen er nogle grøntsager. Er selv forfalden til at spise når jeg keder mig.
Men jeg drikker cola light og skal ku tillade mig at tage lidt chokolade eller vingummier hvis jeg har lyst for ellers ved jeg at jeg falder pladask i.
så min diætist sagde at det også var okay så længe det ik var hver dag og jeg så max spiste 25 g mørk choko eller 30-40 g vingummi i stedet for et mellemmåltid. Og det virker for mig at jeg kan tillade mig at synde..
Men held og lykke med det:-)
15 år28. april 2009 kl. 10:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });