Det går op og ned

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Det går op og ned
Ja det går op og ned. I en lang periode er motivationen gået mest nedad og vægten opad, men de kurver skal jeg altså ha vendt.

Dem der har været herinde et stykke tid vil vide at jeg sidste år tabte mig 20 kilo op til brylluppet og jeg de seneste par måneder har været tilbage i korte perioder - det har været når der lige har været en optur på motivationen. Men motivationen er hurtigt forsvundet igen - eller rettere jeg har tænkt at jeg godt kunne styre det ved nogenlunde at holde styr på hvad jeg spiste, men gang på gang har jeg bare alligevel set mig selv spise for meget.

I går gik jeg igen igang med at taste ind i madital og jeg kunne bare allerede der mærke at jeg havde mere kontrol. Der bliver tænkt over alt hvad der bliver puttet i munden og det sætter sin naturlige grænse. Jeg spiste da både bolcher og karameller i går, men jeg spiste også slik med måde da jeg tabte de 20 kilo, så det er fint - bare det ikke tager overhånd.

Nå men status er at jeg tabte 20 kilo og har taget 10 kilo på. Jeg er sur over at jeg har ladet det gå så vidt og jeg nu skal til at kæmpe med de 10 kilo endnu en gang. Det føles lidt som om jeg ikke kan sige at jeg taber mig før jeg har smidt de 10 kilo igen. Men det må jeg jo lige komme over. Dagens vægt er 86 - jeg kan slet ikke vente med at passere de 80 igen.

Jeg glæder mig til at følge med herinde igen, for jeg ved at det er det her der virker for mig.
15 år21. april 2009 kl. 09:44
re: Det går op og ned
Hej Karina, Flot at du tager fat i vægten igen, selvom det er surt at man ikke bare kan tabe sig og så holde vægten. Jeg er selv forholdsvis ny. startede i feb. i år. og har tabt ca. 6 kg.. Jeg skal tabe mig ialt 27, så jeg har 21 kg. igen.

Jeg kan godt følge dig i at det går op og ned. Jeg har selv tabt mig i gennemsnit 0,5 kg./uge, men nogle uger har jeg tabt mig 1-1,5 kg. andre uger ingenting.

Vi må bare støtte op om hinandens op og nedture og give gode råd og vejledning. Velkommen tilbage.
Anni
15 år21. april 2009 kl. 12:57
tillykke med brylluppet og tabet af de 10 kg!
når du har tabt de sidste 10kg (igen) så prøv at veje dig hveranden uge. så kan du sætte en grænse på +2kg og hvis du tager dem på..så gå igang med at tabe dig igen.

(har selv en grænse på 90kg, det er 17 kg under min max vægt) og prøver at komme ned på 78kg.)når jeg er nået 80kg vil det være min nye grænse)
velkommen (tilbage)
15 år21. april 2009 kl. 14:06
Tak :-)

Jeg havde også selv en klar ide om at da jeg nåede de 76 ville jeg ALDRIG mere skulle over 80 - hmmm. Men det kom jeg alligevel og nu er der bare 10 dumme kilo at slås med. Så jeg skal bruge tiden mens det går nedad igen til at overveje hvordan jeg så holder det med at stige max 2 kilo. Jeg har tidligere tænkt at så må man jo bare på "kur" en gang om måneden hvis det går lidt op. Men altså som sagt holdt det ikke denne gang.

Men jeg kan mærke at jeg er kommet igang igen. Motivationen er så småt ved at indfinde sig, så nu er det bare nedad.
15 år22. april 2009 kl. 09:15
Hej Karina
Velkommen tilbage til siden:)
Jeg kæmper og kæmper men der sker ikke så meget.
Det er vist inde i mit hoved jeg kæmper mest!!!
Men jeg ved at det nok skal komme
Rikke
15 år23. april 2009 kl. 19:13
Hej Karina!

Tredie gang er lykkens gang ;-)

Jeg ved hvordan du har det, så hold nu fast denne gang.
15 år27. april 2009 kl. 10:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });