Nupo ... den grønne

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nupo ... den grønne
Jeg har haft lidt svært ved at komme igang, men nu vil jeg prøve igen. Jeg har stået hele aftenen og skrællet gulerødder og lavet salat, og fra og med i morgen vil jeg prøve nupo-kuren "den grønne" ... jeg håber virkelig det kan give mig den kickstart jeg trænger til. Jeg har læst og læst inde på deres hjemmeside og skulle kunne tabe mig over 2 kg om ugen ved at køre på "den grønne" - jeg synes det lyder ret vildt og ved heller ikke om det kan passe (?????) men hvad fanden ... den største motivationsfaktor er jo at kiloene ryger af, og jeg trænger virkelig til et skub. Er der nogle herinde der har erfaringer med nupo, som de vil dele?
15 år22. februar 2009 kl. 22:53
re: Nupo ... den grønne
Nupo er en lavkaloriekur som jeg har hørt at man ikke skal være på for længe af gangen... Hvis jeg har ret, drikker man seks gange om dagen en shake af nupopulver.. Er det den kur? I så fald er pakkerne beregnet til tre dage. Og eftersom man kun får ca. 650kcal dagligt, så er det også farligt at gøre det i længere tid af gangen uden sin læges samtykke. Men med kun 650kcal om dagen kan man sagtens tabe 2kg om ugen. Det er bare ikke særlig sundt for kroppen. Men som en kickstart til et længerevarende sundt vægttab, tror jeg ikke at det skader.

Er den grønne nupo-kur noget hvor man også spiser mad ved siden af og så kører den i flere uger?
15 år23. februar 2009 kl. 06:52
Jeg har også brugt nupo som en opstarter til vægttab, og hvis du holder dig til kuren ser du hurtigt resultater. Så jeg kan godt 'anbefale' nupo.
Nu ved jeg ikke om du allerede har købt det?
Men jeg vil hvertfal helt klart anbefale den med kakao-smag, synes de andre smager lidt af bræk, supperne specielt! Hvis det er pulveret du køber vil jeg andbefale at du bruger iskoldt vand, og blender det med en stavblender, så du er helt sikker på at undgå klumper. Hvis du ønsker den lidt mere mættende, kan du evt. blende lidt havregryn med.

Det kan godt være svært at vænne sig til at drikke sine måltider, men hold ved, det bliver nemmere.
Håber det kan bruges :) og held og lykke
/Kiwi
15 år23. februar 2009 kl. 15:18
Jeg har overvejet at prøve det i to ugers tid, så skriv lige dine erfrainger når du kommer igang, vil meget gerne hører om hvordan det føltes!!

Held og lykke!

Hvis jeg skulle vælge nogen af deres metoder, ville jeg også vælge den grønne!
15 år23. februar 2009 kl. 15:27
Så har jeg været på en slags nupokur i 2 dage. Jeg siger en slags, for det jeg kører lige nu er vist rimeligt "self-composed" ... førhen kunne jeg ikke gå en eneste dag uden at købe sodavand, slik, chokolade, chips eller kage. Så det kan jo næsten kun gå fremad. I går spiste jeg gulerødder, æbler, bananer, drak masser af vand, spiste en halv nupobar (med chokolade - smager godt) og så spicy-thai suppen til aften - dén smager altså godt og kan varmt anbefales. Det er den eneste variant jeg har smagt, men har også en kakao-shake stående (sådan en færdig brikjuice-agtig én) som jeg ikke har smagt endnu.

I går eftermiddags og aften havde jeg en knaldende hovedpine - jeg ved ikke om jeg havde abstinenser efter det lort jeg plejer at fylde min krop med ... ? I dag har jeg spist stort set det samme som i går og har også hovedpine, men fik dog taget mig sammen til at komme til styrketræning.

Alt i alt (efter 2 dage) ... jeg ved ikke hvordan det kan være, men pludselig er motivationen der og jeg begynder virkelig at tro på det! Jeg går forbi butikkerne uden at tænke på at købe alt det der ikke er godt for mig og bare jeg har gulerødder nok så går det hele! Jeg tror snart jeg slipper af med hovedpinen og så tror jeg der er en masse energi der venter på at komme ud! Føles lidt som en udrensningskur ... bumserne pibler også frem!?!

Anyway ... ved godt jeg lyder meget naiv og optimistisk når der trods alt kun er gået 2 dage, men jeg tror det her er vejen frem for mig lige nu :-)
15 år24. februar 2009 kl. 19:51
Jeg gik også på sukker-nedtrapning, og fik også mærkelige abstinens lignende symptomer, men synes også de gik rimelig hurtigt over. Ligeledes fik jeg også flere bumser en periode, men de forsvandt også igen :D
Mht. nupo-shaken, så vil jeg også sige at jeg synes den smager væsentligt bedre en det pulver man selv blander.

Men det er dejligt at motivationen er der! Nu ved jeg ikke om du har fået brikbogen med, men den er altså vældig god til at give en et overblik over hvad der er godt/dårligt at spise.
Du kan downloade den gratis i pdf fil fra med24.dk under slankeprodukter et sted, hvor man i øvrigt også kan købe nupo produkter billigere end i supermarkederne.
/Kiwi
15 år24. februar 2009 kl. 21:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });