Har smidt vægten ud!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Har smidt vægten ud!!
Næsten da... Ej jeg har gemt den i mit skab, og jeg har besluttet mig for ikke at veje mig hele tiden. Det vil jeg prøve resten af februar ud, altså ikke at veje mig 10 gange om dagen. Man bliver lidt stresset af at gøre det! Ikke fordi jeg bliver sur over vægten svinger lidt, men jeg presser bare mig selv så meget, for at se resultater hver dag. Hvis jeg "kun" taber 500 gram om ugen er det jo også fint! Jeg skal jo nok nå mit mål på et eller andet tidspunkt!

Så er lidt spændt på at se hvordan den næste tid bliver, og om jeg kan holde mig fra vægten!
15 år8. februar 2009 kl. 21:00
re: Har smidt vægten ud!!
Jeg vil bare sige tillykke ;o) Jeg tror at mange af os får farvet hele dagen når vi har taget lidt på, og vi glemmer lidt at kroppen ikke bare er en maskine der leverer de forventede resultater pronto! Min opvågen her ved årsskiftet om; at selv om det går langsomt og jeg ikke taber 5 kilo om ugen, så er alt som det skal være, simpelthen så befriende. Nu går jeg hver dag og føler mig stolt af mig selv, fordi jeg overholder min nye livsstil og samtidigt kan se, at 4,5 kg siden nytår sku er stort ;o) Jeg føler glæde over min process og er begyndt at holde af min krop for første gang i en milliard år.
15 år9. februar 2009 kl. 11:12
Men mister du ikke en del af motivationen på den måde? Jeg synes da klart, at det er motiverende, hvis jeg vejer mig hver morgen. Selv hvis vægten går den forkerte vej, så bliver jeg endnu mere opsat på at blive ved med at spise sundt, så den kommer til at falde.
15 år9. februar 2009 kl. 11:17
Min vægt blev også gemt væk for en måned siden. Det har fjernet fokus fra (i mit tilfælde) det manglende vægttab, så jeg er blevet meget gladere i hverdagen og tænker faktisk mindre på mad.. Grunden til mit manglende vægttab er, at jeg har dårlige knæ og knap nok må bevæge mig, men jeg forsætter helt klart uden vægt, når jeg engang er klar til motion igen.
15 år9. februar 2009 kl. 11:24
For mig er vægte demotiverende. Jeg bliver motiveret, hvis tøjet sidder lidt løsere end det plejer, hvis jeg får et kompliment, hvis jeg formår at lave et nyt sundt måltid osv.
Motivationen er sikkert forskellig fra person til person:)
15 år9. februar 2009 kl. 12:18
Jeg ved ikke om jeg mister min motiovation, men det tror jeg ikke. Min oprindelig motiovation er at nå mål inden bryllup. Min motiovation er ski ikke at se vægten gå ned hver dag!

Jeg tog mig selv i at blive sur over kæresten tændte grillen en halv time for sent, i forhold til min nye kur. For hvis jeg vejer mig hver dag, kan jeg se når jeg spiser sent aftensmad. Blev egentlig lidt flov over mig selv bagefter, og synes jeg var lidt fjollet! Så derfor er den beslutning taget! Eller jeg blev ikke sur i den forstand bare lidt mopset!

Skal fortælle jer om nogle uger hvordan jeg synes det var at gøre:-) Men tror ikke det bliver noget problem! For lever stadig sundt som det sidste år!
15 år9. februar 2009 kl. 13:16
Jeg kender godt den der med, at man fokuserer for meget på, hvad vægten står på og ikke hvad man reelt har tabt - i sidste uge tog jeg mig selv i at tænke onsdag aften, at jeg hellere måtte lade være med al det salt, for så vejede jeg jo mere torsdag, der er min ugentlige veje-dag. Og det er jo noget pjat. At det så af andre grunde er sundt at spare på saltet er jo så noget andet.

Jeg vejer mig stadig næsten hver dag, men det er mere fordi jeg er nysgerrig over, hvad der giver udsving - det er kun torsdag, jeg regner med...
15 år9. februar 2009 kl. 18:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });