Hvor er det dejligt ;o)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvor er det dejligt ;o)
Efter i årevis at have været på slankekure, toppede vægten med 81 kg i slutningen af sidste år. Jeg har forsøgt alt, prøvet enhver kur og ingenting har holdt. Jeg har kunne leve af salatblade i måneder uden at gå så meget som et gram ned.

I år var jeg så til lægen for at få målt min forbrændning. Jeg har før haft en stofskiftesygdom og ville lige have tjekket det. Min læge sagde at jeg sku bare spiste for meget og jeg var meget harm da jeg gik ud af døren. En uge efter fik jeg resultatet, mit stofskifte var fuldstændigt normalt. (Jeg er stoppet med at ryge for 1,5 år siden og har siden taget 15 kg på oven i den forvejne for høje vægt)

Så var det at jeg ligesom fik en åbenbaring. Jeg har været offer for min krop og det at jeg ikke troede på at jeg kunne tabe mig. Og så meldte jeg mig ind her og købte bogen; Visuelt vægttab. Siden årskiftet har jeg så tabt 4 kg. og jeg er bare så lykkelig. Før ville jeg have synes det var for lidt, at det ikke duede og så bare vende tilbage til de gamle dårlige vaner.

For første gang i mit liv klapper jeg mig selv på skulderen og siger: Det er sku godt gået <3 Det går den rigtige vej og pludseligt føler jeg mig bare så stolt. Der er lang vej endnu, men igen på denne måde må jeg spise alt. Der er ingenting der er forbudt. Hverken brød, kulhydrater, sukker, mælk osv. Jeg skal finde en måde jeg kan holde ud at leve på og jeg synes bare det er super fedt.

Joy
15 år3. februar 2009 kl. 20:23
re: Hvor er det dejligt ;o)
Ej hvor et dejligt positivt indlæg!!!

Det er vildt flot du er kommet over din forestilling om din krop. Men hvis man fortæller sig selv noget længe nok, ja så tror man jo på det til sidst!

Men KÆMPE tillykke. Vejen er lang for os alle, men der kommer nogle vidunderlige smukke ting på vejen, som vi ikke kunne forestille os at have levet uden at opleve! Glæder mig til at følge dit vægttab.

Vil du fortælle lidt om den bog du snakker om? Er lidt nysgerrig?

Fac!!

15 år3. februar 2009 kl. 20:33
Tak du ;o)

Bogen hedder Visuelt vægttab af Dr. Shapiro, og den handler også om tælle kalorier men på en anden måde. Den stiller kaloriefattig mad overfor almindeligt mad og du kan spise enorme mængder af mad før du kommer i nærheden af "almindelig" mad.

F.eks forsidefotoet, hvor der er en lille bitte skål chips, en cola og en sandwich overfor 3 rejemadder på rugbrød, med salat, fedtfri mayonaise, en skål salat, en skål jordbær, en lille skål saltkringler og en cola light. Og på den måde viser han hvor meget, hvor lækkert og hvor let det er at blive mæt, uden følelsen af tab.

Og netop det, at det handler om at vænne vores munde af med at spise det vi plejer. Jeg bruger bogen flittig og jeg føler slet ikke jeg er på kur.

Joy
15 år3. februar 2009 kl. 21:05
Okay det kunne godt lyde lidt ligesom min nye tankegang!

Super inspiration! Det vil jeg prøve at tænke noget mere over, for det er jo fuldstændig rigtig. Hvis man vælger de rigtige ting, så føler man faktisk slet ikke man er på kur:-)

Held og lykke!
15 år3. februar 2009 kl. 21:08
Det er fedt at høre, at du har fundet vejen - det er virkeligt vigtigt at forstå lidt om, hvordan kroppen virker og hvad der er i det, man spiser - så bliver det meget mere logisk, hvad man skal gøre for at tabe sig, og dermed meget lettere.

Held og lykke med resten af kiloene - og husk, at du ikke har travlt, du har hele livet til at leve sundt i ;-)
15 år3. februar 2009 kl. 21:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });