Hvorfor svinger vægten?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvorfor svinger vægten?
Hej :-)

Jeg undrer mig over hvorfor vægten svinger fra dag til dag med nogen gange et helt kilo? Selvom jeg har spist mindre kalorier end brugt?

Jeg ved godt man egentlig ikke skal veje sig hver dag, men jeg er for nysgerrig :-)
15 år28. januar 2009 kl. 12:29
re: Hvorfor svinger vægten?
DERFOR skal man jo ikke veje sig hver dag, fordi det svinger!

Ej, jeg gør det selv. Hvis det svinger drastisk tager jeg mig ikke af det. Så er det væske pga. af for meget salt dagen før måske. Eller jeg har ikke været på toilettet ordenligt. Min vægt viser også lidt forskelligt nogengange.

Hvis den går langsomt op af (hvilket det har gjort for mig de sidste 3-4 dage "@!#(?%) så skal du måske begynde at bekymre dig. Men se det på uge-basis først :)
15 år28. januar 2009 kl. 13:41
Nå okay. Tak for svaret. Det giver da mening :-)
15 år28. januar 2009 kl. 14:45
Altså jeg er en af de banditter der vejer mig flere gange om dagen!!!! Bare fordi jeg er spændt! Det er meget sjældent min vægt svinger ud! Men det er fordi jeg spiser på bstemte tidspunkter og spiser ikke efer 18.00. Hvis du drikker en liter vand inden du går i seng, spiser en banan og noget brød fx. så vil du veje meget mere end hvis du dagen forinden gik i seng på tom mave!

Jeg har vejet mig flere gange om dagen i en måned nu, jeg gør det mest fordi jeg er en nysgerig satan! Og jeg er klar over at hvis den stiger en dag, så er det ikke jordens undergang!

Men hvis jeg vejer mig om aften inden jeg går i seng, så kan jeg ca. fortælle hvad jeg vejer om morgen! Det er lidt sjovt at i mit tilfælde, ryger der 500 600 hver nat! Tror det er noget med alt det man spiser i løbet af dagen der bliver fordøjet! Nu skal du ikke blive inspireret af min mærkelig tendens til at veje sig! For jeg bruger det lige som stoffer til at blive høj af :-)

Men min pointe her var: Spis nogen lunde ens hverdag, og vægten vil ikke svinge så meget! Og sørg for vægteb er plaeret samme sted så du ikke går og rykker rundt med den!

Held og lykke
15 år29. januar 2009 kl. 08:50
Jeg har det lige omvendt af fac - jeg spiser meget varieret og har meget forskellige døgnrytmer. Mit vægttab på en nats søvn varierer fra få hundrede gram til over 2 kg.! Og selv om jeg vejer mig på samme tidspunkt hver morgen, så kan det sagtens variere med over et kg i begge retninger, det afhænger af, hvad man har spist og drukket, hvor meget salt man har fået og hvor meget motion, man har dyrket.

Så hvis man vejer sig hver dag, så skal man huske at holde det store overblik også, for jeg kan sagtens have en forskel på over 2 kg. på vægten to dage, selv om jeg hverken har tabt mig eller taget på...
15 år29. januar 2009 kl. 18:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });