kure, som lyder nemme?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

kure, som lyder nemme?
Har tænkt over at hver gang jeg køber en bog omkring at tabe sig er det fordi jeg leder efter en hurtig løsning, men det er der ikke.
Og jeg ved alt hvad der står i dem alligevel.
Man skal spise mindre kcal. for at tabe sig, så er blevet enig med mig selv om. Jeg ikke skal købe flere bøger af den slags.

Jeg synes denne her metode med at tælle kcal er meget bedre, det er ikke helt så fovirrende... Hvad synes i, har i prøvet en kur som i synes lyd nem i forhold til hvad i har prøvet før men alligevel ikke var det?

Knus Christine
15 år26. januar 2009 kl. 16:59
re: kure, som lyder nemme?
Hej Christine,

MIn kur som jeg er i gang med pt. synes jeg for det første er skide nem, og den passer bare rigtig godt til mig!

Jeg spiser hver 3. time, frugt, gørnt eller protein! Så meget som jeg vil eller lyster, og jeg taber mig meget i forhold til mine 500 g om ugen før!

Jeg er meget bevidst om hvad jeg putter i munden, og hvis jeg sniger noget andet ind engang imellem, så er det helt okay, bare jeg selv er klar over hvad det er og hvorfor jeg gør det!

For mig er det en nem kur, hvor der sker synlige tegn uge for uge! Det kan jeg tage og føle på!

Held og lykke med det!
15 år26. januar 2009 kl. 17:52
Okay, fac. Det lyder til det er en god kur du er på:)
Og du synes endda om den, så det er jo dejligt. :)

Knus Christine
15 år27. januar 2009 kl. 18:30
Jeg synes du har helt ret. Men der er noget motiverende ved at læse i de hersens bøger. Jeg har faktisk mere eller mindre tastet ind her i halvandet år, uden at der er sket andet end at min vægt er svinget fra acceptabelt til uacceptabelt men aldrig er jeg kommet derned hvor jeg virkelig gerne vil være. Til trods for at jeg aldrig har haft som mål at tabe mere end 5 kilo.

og som dig - jeg ved alt om hvad jeg skal spise og har efterhånden på rygraden, hvor mange kalorier der er i de forskellige ting.

Så mit problem er motivationen og evnen til at holde fast. Jeg har læst bogen slank dig let, som netop handler om at finde ud af hvad der er de dårlige vaner, finde ud af hvordan man finder motivationen og holder fast i den osv. Ingen opskrifter eller lign.

Og det har faktisk haft en rigtig god effekt på mig - so far...
15 år28. januar 2009 kl. 08:33
Kan kun give jer ret, motivationen kommer dybt inde fra! Man skal virkelig ønske det her. Hvis ikke man ønsker det 200 %, så vil det ikke komme til at virke. Men man prøver sig frem, selv om motivationen ikke er stor i starten og det føles osm en kamp, så lige pludselig vil motivationen overvinde! Tror også ens motivation er hæmmet lidt af den følelse, om det her nu mislykeds!

Motivationen kommer, når tiden er inde!

Held og lykke!
15 år29. januar 2009 kl. 08:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });