#2 af Stronger (slettet)
Syre/base
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Stronger (slettet)
re: Syre/base
Har jeg aldrig hørt om, men hvis du finder nogetinformation vil jeg meget gerne hører om det!
Held og lykke med det!
Held og lykke med det!
15 år25. januar 2009 kl. 15:23
warrenmanor (slettet)
Ja, købte hjemmet lige efter nytår (mener jeg) Der var et hæfte med omkring syre/base mad skrevet af Lene Hansson.
Der står: Du skal leve efter syre/base balancen 3 dage om ugen.
Basedannende fødevare:
Frugt, byggræs, grønsager, kartofler, mandler og paranødder, græskarkerne og kokosnød, tangprodukter, hvid og ingefær, urter,salat og avocado, syrnede mejeriprodukter, f.eks. Kærnemælk,yoghurt,naturel,ymer og A38..Urtete og friskpresset juice, olivenolie,hørfrøolie,torskelevertran.
Syredannnende fødevare:
Kød (kalv,Okse,svin)
fisk og skaldyr. Fjerkræ og æg. Mejeriprodukter som mælk, smør,ost og fløde. Kornprodukter som mel, brød, knækbrød,kiks,croutoner,kage og pizza. Alkohol, kaffe,te (både sort,grøn og frugtte), sodavand, mineralvand og saft fra karton eller flaske.
Der er udkommet en ny bog d.6.januar af lene Hansson, Turboslank. Hvis det frister.
Har ikke selv prøvet den, så kan desværre ikke sige så meget om det... Knus Christine
Der står: Du skal leve efter syre/base balancen 3 dage om ugen.
Basedannende fødevare:
Frugt, byggræs, grønsager, kartofler, mandler og paranødder, græskarkerne og kokosnød, tangprodukter, hvid og ingefær, urter,salat og avocado, syrnede mejeriprodukter, f.eks. Kærnemælk,yoghurt,naturel,ymer og A38..Urtete og friskpresset juice, olivenolie,hørfrøolie,torskelevertran.
Syredannnende fødevare:
Kød (kalv,Okse,svin)
fisk og skaldyr. Fjerkræ og æg. Mejeriprodukter som mælk, smør,ost og fløde. Kornprodukter som mel, brød, knækbrød,kiks,croutoner,kage og pizza. Alkohol, kaffe,te (både sort,grøn og frugtte), sodavand, mineralvand og saft fra karton eller flaske.
Der er udkommet en ny bog d.6.januar af lene Hansson, Turboslank. Hvis det frister.
Har ikke selv prøvet den, så kan desværre ikke sige så meget om det... Knus Christine
15 år25. januar 2009 kl. 18:01
Anonym
Tusind tak for svaret. Det kunne være at man skulle afprøve den bog turbo slank for der må godt snart ske noget med vægten. Alene titlen inviterer.
Knus Simone
Knus Simone
15 år25. januar 2009 kl. 18:34
Anonym
Nu har jeg ikke læst nogle syre/base bøger så jeg ved ikke helt hvad de siger. Men bare i ikke tror at i kommer helt i balance inden i fordi i både spiser syre og base. Det kan nemlig ikke have noget med det at gøre, da der ikke findes basiske fødevarer. Den højeste pH en fødevare kan komme op på er 8 hvilket er en uhyre svag base. Nok meget godt da den ellers ville smadre vores mavesyre...
15 år30. januar 2009 kl. 11:21
Frk Jakob (slettet)
Kroppen er altså lavet til at kunne omsætte disse fødevarer, alle slags. Der er meget kritik af netop denne metode, fordi der er intet videnskabeligt grundlag for den...
15 år1. februar 2009 kl. 02:48
Super forum.