uge vejning

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

uge vejning
Eftersom jeg har været lidt usund i denne her uge, er jeg meget stolt over at have tabt 1,8 kg på en uge.

Jubii, :)

Men jeg kigger ind i morgen, for at se hvordan det er gået med torsdagsvejningen :)

Knus Christine
15 år21. januar 2009 kl. 22:31
re: uge vejning
må hellere komme igang med torsdagsvejningen igen....

Min vægt gik i stykker midt i december, og da jeg først fik en ny i starten af januar, ved jeg ikke hvor sammenlignelige de er, men umiddelbart tror jeg ikke der er den store forskel.
Vægten til morgen var 74,0 så jeg har tabt 1,2 kg siden vægten døde.

Min vægt startede på 76,1 d. 5/1 da jeg startede med den nye vægt.

Jeg er startet på træning til en halv maraton til juni, efter den tager jeg så stilling til om jeg skal tage en hel til september......
Er lige nu også meget i tvivl om mad og vægttab i forhold til at løbe så langt, men det bliver jeg vel klogere på efterhånden.
15 år22. januar 2009 kl. 08:52
Hmm har haft en uge med MEGET store udsving.

Men har da tabt 200 g så det er okay.
15 år22. januar 2009 kl. 10:33
Tillykke med de fine resultater.

Jeg har ændelig fået hul på det igen og jeg har faktisk tabt mig 500 g i denne uge - ikke fantastik - men meget bedre en nul eller endnu værre plus.

Christine - hvordan bære du dig ad med at være lidt usund og så taber 1,8kg.?? Hvis jeg er super sund kan jeg tabe f.eks, 800 g.
Gode fif modtages gerne - for et eller andet må jeg da gøre forkert :)

Fight it
15 år22. januar 2009 kl. 10:35
Jeg vejede 85,1 i morges - det er 700 gram mindre end i sidste uge, så det er OK, selv om det gerne må gå lidt stærkere...
15 år22. januar 2009 kl. 17:41
Jeg har taget 400g på. Jeg havde håbet på at stå stille, fordi jeg tabte så meget på 4 dage i sidste uge, sådan skulle det ikke være - måske fordi jeg ryger lidt ekstra ned pga sygdom - varm cacao osv.

Håber det er smidt til næste torsdag.
15 år22. januar 2009 kl. 22:32
De skal nok blive smidt igen!

Selv har jeg også haft en MEGET svingende uge, men et kilo ned og op fra dag til dag. Nu hra det set stabilt ud de sidste 2-3 dage og i følge de vægte jeg har tastet ind herinde, så har jeg tabt mig 900g! Det er langt mere end jeg selv troede, men jeg er stadig lidt usikker når nu det har svinget så meget.

Men når nu jeg vejer mig hver dag, så glemmer jeg jo helt at jeg har tabt mig over en uge. Over en uge virker det jo ikke så langsomt XD! Så længe det altså bliver der...
15 år23. januar 2009 kl. 07:32
Fight it- Jeg spiser meget lidt i løbet af en dag. Og når jeg tager noget usundt. Er der mange gange jeg ikke overskrider det daglige kcal indtag.Jeg har det ikke i mine skabe, da jeg ved det ender med jeg går ud og finder det.
tro mig det er sjælent jeg er mæt når jeg har spist. Men hvis jeg eks. får kartofler og kød. Så bliver jeg hurtig mæt.
Men jeg har vendet mig til at være sulten.
-Når du så får noget usundt, så begræns det. Eks. i stedet for at købe en pose chips på 200g, køb en på 100g. Med hensyn til slik, køb en lille pose. Hvis du vil have noget usundt, så vent til dag du har tænkt dig det. køb det den dag. Øve dig på at gå forbi hylderne med
usunde ting. uden at købe noget. Man bliver stolt over hvis man kommer ud fra butikken uden noget usundt og hvis så vend varen og se hvor mange kcal/Kj, der er i. Så ved du hvor usundt det er. Og kommer måske på andre tanker... har fundet ud af at der er mange ting jeg har spist som jeg aldrig har tænkt over hvor usundt det er. Selvom det ikke nødvendigvis var slik/chips/ osv.
skumfiduser har jeg hørt er godt hvis man vil have noget sødt/slik for de vejer ikke særlig meget og man kan ikke spise en pose for det bliver vammelt. - vejle, ja det er trælst når man skal veje sig på en anden vægt. Min mor havde en vægt der vejende 8 kg. for lidt. Det ville hun ikke tro på, men hun købte en ny, da vi sagde det. Og hun blev vist skuffet at hun vejende 8 kg mere end hun lige havde regnet med. C( : Held og lykke med vægttabet til alle. til næste gang der er vejning:) Flot klaret, i denne uge. (og til dem der måske ikke har tabt sig, giv ikke op) Det værste man kan gøre er at tænke så er det lige meget. Har jeg selv gjort alt for mange gange...

Knus Christine
15 år23. januar 2009 kl. 18:30
Det er da ikke meningen man skal gå og være sulten?

Det er jeg i hvert fald bestemt ikke?
15 år24. januar 2009 kl. 07:22
Jeg ville lige kommentere på den sidste sætning der bliver skrevet med at man da ikke skal gå at være sulten!

Når man spiser er der noget der hedder:
- MÆT dvs. ikke sulten mere, men hellere ikke fuldstændig mæt med ondt i maven,

- OVERMÆT med ondt i maven osv.

Husk at spise til du er alm. MÆT.

En anden ting, det er yderst normalt og naturligt at føle sult. Jeg vil personligt mene at hvis man aldrig føler sult, så spiser man for meget! Hvis jeg er sulten inden jeg skal sove, så spiser jeg dælme ikke noget! Og det er her jeg mener der er to forskellige typer sult også.

Alm. sult, man kan mærke et lille hul i maven, ikke noget vildt, og man kan sagtens ligge sig til fx. at sove.

Ekstrem sult, når jeg er meget sulten, hvis jeg ikke har spist i løbet af dagen af en eller anden årsag, så føler jeg mig syg, altså som om jeg skal kaste op! Det tror jeg ikke er sundt at være så sulten.

Men for man føler en lille sult, det er sku så naturligt! Tænk jer hvordan det er i dyreriget! Og sådan har mennekser også været engang!

Bare et lille indspark herfra! Håber ikke det blev forvirret!
15 år24. januar 2009 kl. 09:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });