#2 af warrenmanor (slettet)
Nogen råd til vægttab?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+warrenmanor (slettet)
re: Nogen råd til vægttab?
Det lyder mystiks, Det kan være din forbrænding ikke er særlig høj. Prøv at spise, noget mad der sætter forbrændingen op eks. Chilli, kaffe,hvid te. Men skal siges hvis du indtager det i længere perioder. Svinder virkningen af det. Hvidt brød, er der en del sukker i. Og det mætter ikke særlig længe af gangen. Så prøv at undgå det. prøv at varier mellem maden du spiser, ellers bliver det træls i længdenPrøv at indtaste maden ind, så den kan regne dit kcal indtag En meget god ide. Mener jeg har hørt, at efter 2-3 timer daler forbrændingen, så prøv at tage et sk. frugt. Ja det var mine råd, håber du kunne bruge dem. Knus christine
15 år21. januar 2009 kl. 00:40
Anonym
Christine tusind tak for dine råd. Jeg må variere min kost mere så det ikke bliver så surt. Jeg tror at min forbrædning er lav eller også tænker kroppen at der er hungers nød og sparer på energien.... Det synes jeg at have læst hos andre. Vidste ikke at kaffe øgede forbrændingen - det er super, er også meget glad for chili.
Mange hilsner Susanne
Mange hilsner Susanne
15 år21. januar 2009 kl. 07:54
veile
Du spiser alt for lidt. Din krop er gået i dvale.
Prøv at indtaste din mad og tjek kalorieindholdet. Du skal minimum have 1200 kcal om dagen. Du skal også passe på ikke at spise nøjagtigt det samme eller lige mange kalorier hver dag. Det vil nemlig også sætte kroppen i dvale. Sørg for at spise masser af protein og spar på kulhydraterne. Det sunde fedt fra fisk og nødder er også nødvendigt for et vægttab.
Jeg har tabt over 40 Kg det seneste år, så det kan godt lade sig gøre :-)
Motion er vigtigt for dit velbefindende og din sundhed, men er ikke nødvendigt for at tabe dig.
Prøv at indtaste din mad og tjek kalorieindholdet. Du skal minimum have 1200 kcal om dagen. Du skal også passe på ikke at spise nøjagtigt det samme eller lige mange kalorier hver dag. Det vil nemlig også sætte kroppen i dvale. Sørg for at spise masser af protein og spar på kulhydraterne. Det sunde fedt fra fisk og nødder er også nødvendigt for et vægttab.
Jeg har tabt over 40 Kg det seneste år, så det kan godt lade sig gøre :-)
Motion er vigtigt for dit velbefindende og din sundhed, men er ikke nødvendigt for at tabe dig.
15 år21. januar 2009 kl. 09:09
Susannekleis (slettet)
til Vejle
Tusind tak for dit råd. Jeg spiser nemlig det samme antal kalorier hver dag. Og du har ret i at jeg skal spare på kulhydraterne og spise mere protein. Flot at du har tabt 40 kg, hvordan gjorde du? Jeg mangler lige de sidste 10 kg for at føle mig som mit gamle jeg.
Tak for dit svar - du giver virkelig håb.
Knus fra Susanne
Tusind tak for dit råd. Jeg spiser nemlig det samme antal kalorier hver dag. Og du har ret i at jeg skal spare på kulhydraterne og spise mere protein. Flot at du har tabt 40 kg, hvordan gjorde du? Jeg mangler lige de sidste 10 kg for at føle mig som mit gamle jeg.
Tak for dit svar - du giver virkelig håb.
Knus fra Susanne
15 år21. januar 2009 kl. 09:42
guest
Hej ;-)))
Som skrevet af de andre.. så skal du spise meget mere end du gør nu. .
Råd fra mine træner, i det center jeg dyrker motion i er:
at man vælg mad der skal bruges tid på at spise, så maven/kroppen har noget at forbrande af.....
Eks. Grønsager med bid i.. altså grønsager der skal tygges.
Eller groft istedet for lyst.
Så bliver du også mæt på den gode måde.
Du skal jo også have fedt!!!! til kroppen..det har den brug for, hvis den skal fungere....... Dog i små og fornuftige mængder..
Det jeg gør, for ikke at få for meget fedt på et døgn
(både af det gode og dårlige fedt).......
Er at hvis jeg vælger svine/okse pålæg (højt fedt indhold) til frokost... så er det magert kød til aftensmaden..eller omvendt.
Og hvor er de 600 gr grøntsager/frugt?????
(vælg dem der skal tygges).
Det er den vej jeg tabte 20 kg. før jeg blev gravid...
Også lige motion, motion og atter motion...
Jeg ved det er svært at passer ind..men jeg/vi har prioteret at jeg skal ned 3 gange om uge og træne..
Har valgt eks, spinning, hvor jeg har en høj forbrandning..
Men jeg ved at det er svært med små børn, nu hvor vi selv har en lille guldklump på 5 måneder.
Så held og lykke
Som skrevet af de andre.. så skal du spise meget mere end du gør nu. .
Råd fra mine træner, i det center jeg dyrker motion i er:
at man vælg mad der skal bruges tid på at spise, så maven/kroppen har noget at forbrande af.....
Eks. Grønsager med bid i.. altså grønsager der skal tygges.
Eller groft istedet for lyst.
Så bliver du også mæt på den gode måde.
Du skal jo også have fedt!!!! til kroppen..det har den brug for, hvis den skal fungere....... Dog i små og fornuftige mængder..
Det jeg gør, for ikke at få for meget fedt på et døgn
(både af det gode og dårlige fedt).......
Er at hvis jeg vælger svine/okse pålæg (højt fedt indhold) til frokost... så er det magert kød til aftensmaden..eller omvendt.
Og hvor er de 600 gr grøntsager/frugt?????
(vælg dem der skal tygges).
Det er den vej jeg tabte 20 kg. før jeg blev gravid...
Også lige motion, motion og atter motion...
Jeg ved det er svært at passer ind..men jeg/vi har prioteret at jeg skal ned 3 gange om uge og træne..
Har valgt eks, spinning, hvor jeg har en høj forbrandning..
Men jeg ved at det er svært med små børn, nu hvor vi selv har en lille guldklump på 5 måneder.
Så held og lykke
15 år23. januar 2009 kl. 22:43
En typisk dag med mad for mig:
Morgen knækbrød 28 g
Middag Riskager 22 g
Aftensmad 3 halve stykker rugbrød ca 90 g. rugbrød med tomat pålæg eller pitabrød med salat 1 stk. Jeg synes godt nok at det er ensformigt at spise.... og jeg synes ikke vægttab er ret sjovt.
Jeg drikker intet sukkerholdigt.
Min mand siger at jeg burde motionere mere, men har svært ved at finde tiden til det ved siden af studier, børn/tvillinger og det hjemmelige.
Har nogen af Jer nogle gode slanke tips?
Min motion er sat til 1.6 men jeg når sjældent det niveau. Jeg sidder meget og læser....
Håber at høre nærmere fra Jer.