2 skridt frem og 1½ tilbage

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

2 skridt frem og 1½ tilbage
I juli 08 var jeg nået ned på 64,7 - start vægten var 75 kg. Så stod jeg stille, tabt mig lidt og tog lidt på. Jeg holdte pause her fra siden. i oktober var jeg klar til at tage det sidste nap ned på 62 kg, MEN MEN - min teenagerdatter blev syg - spiseforstyrrelse og selvskadende. Denne gang meget slemt, men du bad heldigvis selv om hjælp.
Jeg påtog mig en del af skylden, hun var jo vantil at se jeg talte kcal, veje mad, notere motion osv. Så jeg valgte at stoppe det hele.
Min datter får nu hjælp på Center for spiseforstyrrelse - vi er lige begyndt, og hun er bare så motiveret for det. Jeg ved godt at der er lang vej igen, men jeg har besluttet mig for at starte herinde igen. Vægten sige 70kg - ja jeg har trøstespist - der er ingen undskyldning for det, jeg må bare konstatere at det var så nemt at falde tilbage i de gamle vaner.
Jeg har haft lidt svært ved at finde motivationen igen, indtil en kollega sagde til min "Det kan godt være du har taget på, men du ved jo at du kan tabe dig, du har jo gjort det en gang". Pludselig virkede det ikke helt så uoverskueligt. Jeg skal jo bare tage et lille skridt af gang - om det tage 2 eller 5 måneder er jo ligegyldig, (de dårlige vaner tage jo desværre tid at lægge af sig).

Så¨nu tager jeg altså det første lille skridt og sætte mig et mål 3 kg de næste 2 måneder - stille og roligt, så det ikke bliver fanatisk. (der er også kommet lidt andre madvare i køleskabet for min datters skyld, bl.a. minimælk i stedet for skummet osv.) Det er også vigtigt at jeg spise det samme som familie, så det er slikket der skal væk og så eller mere motion.

Det skal nok gå. Jeg glæder mig allerede til torsdagsvejningen.
15 år11. januar 2009 kl. 21:44
re: 2 skridt frem og 1½ tilbage
Hej

Jeg vil bare lige sige, at jeg har den dybeste forståelse for dit problem (ikke at jeg i mine nærmeste har spiseforstyrrelser inde på livet), og jeg syntes bestemt ikke at du skal undskylde overfor nogen at du har taget på og at du ganske simpelt måske bare har brug for at få luft og fældet dine tanker ned på papir. Det er da flot at du formår at slå bremsen i inden du har sat hele dit 10 kg vægttab til.
Jeg håber at det hjælper dig videre og at det lykkedes dig at finde balancen mellem de modsatrettede mål som du og din datter går efter.

Varme tanker Ulla B
15 år12. januar 2009 kl. 11:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });