#2 af warrenmanor (slettet)
Så prøver jeg igen
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+warrenmanor (slettet)
re: Så prøver jeg igen
Hej, godt gået med dit vægttab.
Med hensyn til at din kæreste ikke har tabt, kan det måske være han er begyndt at dyrke mere motion end han plejer?. Har lige nu det samme problem. Og din mor er stoppet med at ryge, det vil sige hendes forbrænding går nedad. indtil det falder på plads. rygning sætter sin forbrænding 5- 10 % op. Men synes nu også det er en stor mundfuld hun har taget sig for munden. både at tabe sig, og stoppe med at ryge. Det ville for mig blive for meget af det gode på en gang, men det handler også meget om viljestyrke. .. glæder mig til at høre hvordan det er gået næste gang, i skal på vægten :) Held og lykke, til næste vejning. Knus Christine
Med hensyn til at din kæreste ikke har tabt, kan det måske være han er begyndt at dyrke mere motion end han plejer?. Har lige nu det samme problem. Og din mor er stoppet med at ryge, det vil sige hendes forbrænding går nedad. indtil det falder på plads. rygning sætter sin forbrænding 5- 10 % op. Men synes nu også det er en stor mundfuld hun har taget sig for munden. både at tabe sig, og stoppe med at ryge. Det ville for mig blive for meget af det gode på en gang, men det handler også meget om viljestyrke. .. glæder mig til at høre hvordan det er gået næste gang, i skal på vægten :) Held og lykke, til næste vejning. Knus Christine
15 år8. januar 2009 kl. 23:38
sandie86
re: Så prøver jeg igen
grunden til min mor både stopper med at ryge og vil tabe sig samtidigt var faktisk ikke planlagt..
Hun blev i starten af december voldsomt syg, og jeg måtte ringe 112 da hun ikke kunne få luft... ambulancen kom, og hvis vi var kommet på sygehuset bare få minutter senere, havde de ikke kunne rede hende... hun tilbragte et døgn i respirator...
og efter den dag besluttede hun at NU skulle hun kun gøre gode ting for sine lunger... og hun har ikke røget siden dag, og har ikke haft "tragnen"...
sådan en "nærdøds" oplevelse gør sære ting ved kroppen :-/
Nej min kæreste har ikke dyrket mere motion end han plejer... men han er dog begyndt på arbejde igen... men skulle det have noget at sige???
Hun blev i starten af december voldsomt syg, og jeg måtte ringe 112 da hun ikke kunne få luft... ambulancen kom, og hvis vi var kommet på sygehuset bare få minutter senere, havde de ikke kunne rede hende... hun tilbragte et døgn i respirator...
og efter den dag besluttede hun at NU skulle hun kun gøre gode ting for sine lunger... og hun har ikke røget siden dag, og har ikke haft "tragnen"...
sådan en "nærdøds" oplevelse gør sære ting ved kroppen :-/
Nej min kæreste har ikke dyrket mere motion end han plejer... men han er dog begyndt på arbejde igen... men skulle det have noget at sige???
15 år9. januar 2009 kl. 15:03
min krop kunne af en eller anden årsag ikke tåle DDV programmet, og min læge rådede mig til at spise mere "normalt"... og siden er det hele, plus ekstra røget på :-(
så da jeg startede med min nye sunde livsstil vejede jeg 88 kg og er 169 høj.... min vægt var idag 85.7, og startede et par dage før nytår.. så det går jo strygende indtil videre....
forskellen på denne gang ig sidste gang er, at denne gang er min kæreste og min mor gået 100% med ind i den sunde livsstil...
før var det ikke let at leve sundt, da ingen af dem var med på den (selvom vi alle trænger til vægttab)... og pengene var ikke til både sund og "normal" mad...
men nu er de med på den...
men vi vælger at sige vi ikke er på "kur".... vi vil kalde det en ny livsstil... for vi vil stadig have plads til, som for eks. sidste weekend, hvor vi tog i bio og så film med popcorn og slik....
og indtil videre køre det fint.. min mor har dog intet tabt, men hun er også lige holdt med at ryge..
men min kæreste har faktisk taget næsten 500 gram PÅ siden nytår???? og han er faktisk den af os der har været mest standhaftig :-(
det er da underligt?```???