#2 af Stronger (slettet)
En gave, når det går godt:)
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Stronger (slettet)
re: En gave, når det går godt:)
Rigtig god ide! Det gør jeg også lidt! Eller det bliver man jo egentlig nødt til når tøjet bliver for stort! Men det er en rigtig god ide at købe noget lækkert som man længe har ønsket sig! Og det giver motivation!
Hvad gør i andre?
Hvad gør i andre?
15 år2. januar 2009 kl. 17:45
iakob
Jeg købte iform-bladet samt blade som Spis Bedre og den slags. Det var min lille ting - og så gav det mig inspiration til at fortsætte. Jeg købte også jævnligt nyt motionstøj (løbetøj mv).
Det var nu ikke sat helt sammen med vægttab på x antal kilo. Det fejrede jeg til gengæld på mange måder. Når jeg havde tabt mig 5,10,15 etc kilo. Når jeg ramte 80, 75, 70, 65 etc kilo. Når mit BMI var faldet et helt point eller ramte et rundt ciffer. Det blev fejret ved at jeg pralede - især til mind mand - og ved at jeg kikkede meget i spejlet og roste mig selv. Det sidste skal man øve sig lidt på for det skal gøres uden forbehold og uden ironi. Som man ville rose et lille barn der næsten selv kan tage sine sko på: det kan sagtens gøres bedre og hurtigere og mere perfekt, men man kommer ingen vejne ved at påpege det. Det er meget bedre at fokusere på det der er opnået !
.. nå ja, og så fik jeg i øvrigt et full-size spejl i mit soveværelse. Det har jeg været glad for.
Det er dog en rigtig god idé at give sig selv belønninger. Karina herinde gav sig selv pandora-smykker for hver 5 kilo. Andre lægger penge til side for hvert kilo i en krukke og bruger dem så når de når et større delmål.
Det var nu ikke sat helt sammen med vægttab på x antal kilo. Det fejrede jeg til gengæld på mange måder. Når jeg havde tabt mig 5,10,15 etc kilo. Når jeg ramte 80, 75, 70, 65 etc kilo. Når mit BMI var faldet et helt point eller ramte et rundt ciffer. Det blev fejret ved at jeg pralede - især til mind mand - og ved at jeg kikkede meget i spejlet og roste mig selv. Det sidste skal man øve sig lidt på for det skal gøres uden forbehold og uden ironi. Som man ville rose et lille barn der næsten selv kan tage sine sko på: det kan sagtens gøres bedre og hurtigere og mere perfekt, men man kommer ingen vejne ved at påpege det. Det er meget bedre at fokusere på det der er opnået !
.. nå ja, og så fik jeg i øvrigt et full-size spejl i mit soveværelse. Det har jeg været glad for.
Det er dog en rigtig god idé at give sig selv belønninger. Karina herinde gav sig selv pandora-smykker for hver 5 kilo. Andre lægger penge til side for hvert kilo i en krukke og bruger dem så når de når et større delmål.
15 år4. januar 2009 kl. 08:48
Stronger (slettet)
Kanon ide med iform blade! Det vil jg overveje når jeg når mit næste delmål!
15 år4. januar 2009 kl. 12:12
antihero (slettet)
Tror at jeg vil give mig en ny piercing for hvert 5. kilo :-)
15 år4. januar 2009 kl. 17:08
KarinaHadsten (slettet)
Det er en rigtig god ide. Det var nu ikke pandora jeg gav mig selv, men spinning rings. Jeg fik ialt 4 og nu da jeg har taget på har jeg valgt at tage den ene af igen, så den ryger ikke på før jeg har tabt de 20 kilo igen. Hmm egentlig burde nr to af indtil jeg har tabt 2 kilo, men nu lader jeg lige straffen blive ved den ene.
Der er faktisk flere af mine venner som begyndte at holde øje med antallet af ringe :-) Så det var jo motivation i sig selv.
Der er faktisk flere af mine venner som begyndte at holde øje med antallet af ringe :-) Så det var jo motivation i sig selv.
15 år5. januar 2009 kl. 10:49
Jeg har taget den beslutning, at når jeg har tabt mig et antal kg, eks, 5 kg. giver jeg mig selv en gave. Har tænkt over hvad jeg brugte mine penge på før, slik osv.
Så belønner mig selv, ligesom vægten gør når jeg har tabt mig. Og det holder min motivation oppe. Håber i kom godt ind i det nye år:) knus christine