#2 af bruger slettet
Kantine vs. aftensmad
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Kantine vs. aftensmad
Jeg kender det godt, det med at folk synes man er lidt usocial hvis man ikke tager del i deres måltider og takker ja til deres tilbud om godbider osv. Det kan hjælpe rigtig meget bare at skære nogle grøntsagsstave og spise dem, bare man sidder og indtager noget så virker hele situationen pludselig mere social. Jeg ved ikke hvorfor. Men ellers kan du jo bare takke nej en gang imellem på jobbet, så der er plads til mere derhjemme :)
16 år5. december 2008 kl. 19:00
Anonym
jeg spiser nogen gange selv om jeg ikke er sulten fordi min kæreste skal jo have mad.. Jeg går hjemme pt så laver maden hver dag, så nu er det vist lige før min kæreste tror det er helt umuligt for ham selv at gøre det =) så vil jeg ikke have noget mad (=lave noget mad) så får han heller ikke noget og bliver pigesur. Så får jeg det skidt og laver mad og ender med også at spise selv om jeg egentlig ikke er sulten.. Vor herre bevares, mænd.... ;)
16 år8. december 2008 kl. 13:43
Superwoman
@anonym Hihi du må skaffe dig en kæreste af den slags jeg har - herhjemme er det nemlig ham der laver mad.
@fac - Men ellers kan jeg ikke se hvilket problem der skulle være i at spise noget salat i kantinen og så spise aftensmad med kæresten derhjemme - eller omvendt. Salat er der jo så få kalorier i at det ikke burde gøre nogen forskel - her tænker jeg selvfølgeligt på salat uden dressing. Jeg kan på en måde godt se at det måske er lidt trist for kæresten af spise alene hver dag, men på den anden side er det jo vægttab - men aftensmad synes jeg da der skal til alligevel.
@fac - Men ellers kan jeg ikke se hvilket problem der skulle være i at spise noget salat i kantinen og så spise aftensmad med kæresten derhjemme - eller omvendt. Salat er der jo så få kalorier i at det ikke burde gøre nogen forskel - her tænker jeg selvfølgeligt på salat uden dressing. Jeg kan på en måde godt se at det måske er lidt trist for kæresten af spise alene hver dag, men på den anden side er det jo vægttab - men aftensmad synes jeg da der skal til alligevel.
16 år10. december 2008 kl. 18:14
Stronger (slettet)
Hi hi, han laver skam også mad tit. Det er mere at det er synd for ham at han skal spise alene! Men min løsning på det er salat uden dressing for jeg kan ikke heldigvis ikke fordrage dressing, og så alm. aftensmad når jeg kommer hjem. Og det er en yderst slankende metode:-)
Det var bare mere den debat om når man har kantine på sin arbejdsplads, det kan godt være lidt svært de første par gange kun at spise salat, for man skiller sig jo lidt ud! Det var fordi jeg startede i et nyt job, hvor der bliver serveret varm mad hver dag! Og synes i starten det var lidt svært kun at spise salat! Ikke for min skyld, men mere det sociale i at skille sig ud. Men det er faldet rigtig godt ud, og jeg nyder min salat hverdag! Og det passer så godt til min slanke kur at få salat hver dag! For jeg gider ikke selv stå og snitte salat til min madpakke:-)
Men tak for input alle sammen!
Det var bare mere den debat om når man har kantine på sin arbejdsplads, det kan godt være lidt svært de første par gange kun at spise salat, for man skiller sig jo lidt ud! Det var fordi jeg startede i et nyt job, hvor der bliver serveret varm mad hver dag! Og synes i starten det var lidt svært kun at spise salat! Ikke for min skyld, men mere det sociale i at skille sig ud. Men det er faldet rigtig godt ud, og jeg nyder min salat hverdag! Og det passer så godt til min slanke kur at få salat hver dag! For jeg gider ikke selv stå og snitte salat til min madpakke:-)
Men tak for input alle sammen!
16 år11. december 2008 kl. 07:29
Ved ikke om det blev et rodet indlæg, men kom endelig med indspark!