#2 af Buffy1 (slettet)
Hvad kan de gøre for mig?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Buffy1 (slettet)
re: Hvad kan de gøre for mig?
Jeg har prøvet både Weight Watchers og De Danske Vægtkonsulenter og i begge tilfælde hjalp det. Hos DDV tabte jeg 15 kilo, men deres kostplan er så langt fra min normale kost at jeg synes det er umuligt at holde vægten bagefter. Det er helt klart at man får støtte og opbakning begge steder, men man skal være klar på at leve efter et program. WW er lidt mere fleksibel idet man selv vælger hvad man vil spise indenfor de antal points man har pr. dag.
Hvis man synes at man mangler nogen, sådan person til person, fremfor skærm til skærm som her, så er det en god ide at vælge en "slankeklub". Man møder masser af mennesker i samme båd som en selv og man får masser af erfaring og ros når man taber sig og opbakning de uger hvor man ikke taber sig.
Jeg synes ikke det er spild af penge og så alligevel synes jeg det er. Det du betaler for er en som kan holde dig i ørerne og du får en anden end dig selv som du står til ansvar overfor hvad angår din vægt. Når nu du allerede taber dig 5-700 gram om ugen af dig selv og det for det meste fungerer, så synes jeg i dit tilfælde at det måske er lidt spild af penge. Uden tvivl får du masser af redskaber når du går til disse møder og det er en af grundene til at det ikke er spild af penge.
Jeg har valgt ikke at gå i en "slankeklub", fordi jeg har prøvet og jeg holdt alligevel ikke vægten. Jeg tror at hvis jeg ikke kan tabe mig af mig selv, så kan jeg heller ikke holde vægten bagefter. Jeg vil ikke gå til møder resten af livet for at holde vægten, jeg vil lære hvordan jeg gør det af mig selv.
Hvis man synes at man mangler nogen, sådan person til person, fremfor skærm til skærm som her, så er det en god ide at vælge en "slankeklub". Man møder masser af mennesker i samme båd som en selv og man får masser af erfaring og ros når man taber sig og opbakning de uger hvor man ikke taber sig.
Jeg synes ikke det er spild af penge og så alligevel synes jeg det er. Det du betaler for er en som kan holde dig i ørerne og du får en anden end dig selv som du står til ansvar overfor hvad angår din vægt. Når nu du allerede taber dig 5-700 gram om ugen af dig selv og det for det meste fungerer, så synes jeg i dit tilfælde at det måske er lidt spild af penge. Uden tvivl får du masser af redskaber når du går til disse møder og det er en af grundene til at det ikke er spild af penge.
Jeg har valgt ikke at gå i en "slankeklub", fordi jeg har prøvet og jeg holdt alligevel ikke vægten. Jeg tror at hvis jeg ikke kan tabe mig af mig selv, så kan jeg heller ikke holde vægten bagefter. Jeg vil ikke gå til møder resten af livet for at holde vægten, jeg vil lære hvordan jeg gør det af mig selv.
16 år28. november 2008 kl. 12:00
fokus
Jeg er lidt af samme opfattelse som Buffy1 at en slankeklub er godt for de personer der ikke selv formår at hanke op i sig selv, ved at lave en daglig struktur for deres liv. For det handler om at drusere ens motion efter det indtag af mad man har, kan man ikke motionere nok må man til at reducere i indtaget. Men da du allerede taber dig fra 500-700g i ugen har du jo allerede funder balance imellem hvor meget du indtager og hvor meget du forbander. Men har du yderligere brug personlig bekræftelse som en rygklapper kan give ved at fremhæve dine allerede meget fine resultater, syndes jeg du skal melde dig ind i en slankeklub.
16 år28. november 2008 kl. 12:32
Stronger (slettet)
1000 tak for svar alle sammen. Det var nogle rigtig gode svar! Jeg tror også at denne side er rigeligt for mig! Men var bare lidt usikker på om jeg mon kunne bruge sådan en klub til noget! Hvis det fortsætter osm nu vægttabet, så kan jeg jo godt klare det selv. Og som i så fint skriver, så er der allerede en balance i det!
Tak for svar, og rigtig god weekend!
Tak for svar, og rigtig god weekend!
16 år28. november 2008 kl. 14:01
Hvad er jeres erfaringer med hensyn til alle sidde klubber eller hvad jeg skal kalde dem?
Tak for de erfaringer som i vil dele med mig!