#1 af warrenmanor (slettet)
For lidt at spise :S
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+warrenmanor (slettet)
For lidt at spise :S
Hej, jeg er blevet en del overvægtig igennem flere år. Er begyndt at tabe lidt da jeg ikke spiser ret meget mere i løbet af en dag, i forhold til tidligere. Nu begynder dem jeg kender at sige jeg skal spise mere for ellers kommer min forbrændning ikke op. Og derved taber man sig eller ikke så hurtigt. Det lyder meget forkert at sige at jeg ikke spiser tilstrækkeligt, da jeg vejer 96,9. Og næsten ikke taber mig. Det lyder slet ikke logisk i mine øjne. Stoppene med det medicin jeg fik, hvilket fik mig til at spise da jeg var på det. Kunne spise en time efter jeg havde spist aftens mad. Nu klager folk over at jeg ikke spiser nok. Har nogen oplevet at spise meget lidt og slet ikke tabe sig tilstrækkeligt? Christine
16 år24. november 2008 kl. 01:13
bruger slettet
re: For lidt at spise :S
Jeg har ikke prøvet det selv selvom jeg før i tiden ofte spiste alt for lidt. Dog har jeg hørt din historie fra mange andre.
Jeg tror det er meget normalt at hvis man indtager under 1200 kalorier om dagen, så tror kroppen at der er hungersnød og derfor holder den ekstra godt fast på fedtet... Det skal man passe på med, for det sætter forbrænding meget ned. Man skal sørge for at få mindst 1200 kalorier om dagen selvom man er på kur og så snyde forbrændingen ved at fordele kalorierne over seks små måltider i stedet for tre store. Spis en masse grønt som gulerødder, agurk og peberfrugt som snacks. Det er med til at holde forbrændingen oppe selvom kalorieindholdet er meget lavt :)
Jeg tror det er meget normalt at hvis man indtager under 1200 kalorier om dagen, så tror kroppen at der er hungersnød og derfor holder den ekstra godt fast på fedtet... Det skal man passe på med, for det sætter forbrænding meget ned. Man skal sørge for at få mindst 1200 kalorier om dagen selvom man er på kur og så snyde forbrændingen ved at fordele kalorierne over seks små måltider i stedet for tre store. Spis en masse grønt som gulerødder, agurk og peberfrugt som snacks. Det er med til at holde forbrændingen oppe selvom kalorieindholdet er meget lavt :)
16 år24. november 2008 kl. 07:43
PostED (slettet)
re: For lidt at spise :S
Det er fuldstændigt rigtigt at det bedste vægttab opnås ved at spise mindre end man forbrænder MEN IKKE FOR LIDT. Det er en fej rigtigt mange laver.
Jeg kender en diætist hvis motto nærmest er :
"De fleste overvægtige er faktisk underernærede"
Det skal netop forstås sådan at mange overvægtige får for LIDT af de fødevarer der er gode for kroppen og holder forbrændingen og energien oppe.
Jeg kan kun anbefale dig at prøve at taste din kost og motion ind i programmet her. Det vil give dig et ret præcist billede af om du spiser den rette mængde mad ift. et fornuftigt vægttab.
Jeg kender en diætist hvis motto nærmest er :
"De fleste overvægtige er faktisk underernærede"
Det skal netop forstås sådan at mange overvægtige får for LIDT af de fødevarer der er gode for kroppen og holder forbrændingen og energien oppe.
Jeg kan kun anbefale dig at prøve at taste din kost og motion ind i programmet her. Det vil give dig et ret præcist billede af om du spiser den rette mængde mad ift. et fornuftigt vægttab.
16 år25. november 2008 kl. 15:26