Tager på...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tager på...
Hej jeg er ret ny her, og synes det er vildt fedt service og koncept som madital tilbyder. Tak for det.

Jeg har et stort problem.

Jeg har tabt mig ca. 2.5 kg. i løbet af en uge. (er lige begyndt, så derfor det høje vægttab) og følger stort set alle råd som jeg har fået fra min diætist, det går faktisk meget godt, men her til morges vejede jeg 116,5 kg, det samme som i går... og hen på aftenen (for halv time siden) var jeg igen oppe på vægten, og der sagde den 118,3 kg.

Jeg håber det er vægten? ellers er jeg nok meget ked af det.

Jeg vejede mig igår aftes også, og der var jeg 117 kg. Kan det virkelig passe at jeg har taget ca. 1,5 kg på én dag.

Jeg har nok indtaget 1800 kcal. i dag.

Er der nogen der kan pifte mig videre mi n kamp, og hjælpe mig med årsagen til vægtforøgelsen???

god vind alle sammen.
16 år15. november 2008 kl. 21:15
re: Tager på...
Vi tager alle sammen på i løbet af dagen. Lad være med at veje dig mere end en gang om dagen. Det er bare til at få dårlige nerver af, og kroppen regulerer sig igen i løbet af natten.
16 år15. november 2008 kl. 22:40
Som Kami13 siger, lad være!! Det er lige til at ødelægge motivationen. Jeg har selv været på den vogn, med at stige på vægten hver gang muligheden byder sig.. Vej dig om morgenen og slå ellers den vægt ud af hovedet.. Det er meget forskel der er på vægten i løbet af dagen, jeg var ved at droppe det hele og bare proppe i hovedet for så "kan det jo også bare være ligemeget". Men jeg blev klogere og tager altså kun vægten frem om morgen. Held og lykke fremover. Du er godt på vej. Hilsen Karina
16 år16. november 2008 kl. 08:35
hejsa, tillykke med beslutningen, og det begyndende vægttab

Jeg har lavet et lille eksperiment. Og mit råd er også lad vær med at veje dig om aften! hvis du har vejet dig om morgen. Det er meget normalt det du beskriver der. Mit eksperiment gik ud på at se hvor meget kroppen regulere om natten. Kom nemlig til at veje mig en aften og fik også et chok, og så ville jeg finde ud af hvor meget det regulerede sig om natten. For mit vedkommene regulere det sig 600 g - 1000 g. Hvis jeg vejer mig lige inden jeg går i seng. Så drop aftenvejning. Det er regn tidsspilde og dybt bekymrende fr ens sind. ! Jeg ville gerne selv prøve at se om jeg kunne nøjes med at veje mig om torsdagen, men jeg bliver så høj af at se min vægt går ned, og det er det der giver mig motivationen i løbet af ugen!
16 år16. november 2008 kl. 12:39
En anden ting du skal være opmærksom på er at pasta binder væske. Derfor oplever mange at de dagen efter at have spist pasta har taget en lille smule på, men det er så væk igen dagen efter igen. Mere så du ikke bliver helt stresset og ked af det.

Men det er flot at du tager kampen op og det skal nok lykkedes.
16 år16. november 2008 kl. 20:09
Tak til jer alle..

JEg er allerede godt på vej ned igen..

Jeg forsøger at veje mig hver anden dag, i stedet for 2 gange om dagen.

Men det er vist et kendt fænomen at man svinger så meget ud..

Tak igen,.
16 år17. november 2008 kl. 09:45
Hejsa med jer

Jeg vejer mig næsten aldrig. Jeg har de sidste 5 uger vejet mig 2 gange. Vægten går altid op og ned. Jeg bliver ked af og desperat hvis jeg vejer mig og det ikke er gået som forventet.

Jeg har mere fokus på min mad og motion. Maden fordi hvis jeg spise mindre end jeg forbrænder er jeg sikker på at jeg taber mig på den lange bane(over flere uger).

Jeg har ikke noget mål for hvor mange kcal jeg må spise i løbet af dagen, kun at det skal være mindre end jeg forbrænder. Derfor har jeg også fokus på motion. Ikke at jeg motionere dagligt, men jeg sikre at jeg får mindst 30 minutter enten ved at gå over til en kammerat/ven, ved at cykle på arbejde osv.

Jeg synes, at jeg mister motivationen hvis jeg fokuserer på vægten.

Og mit fokus på mad og motion gør også at jeg kan tillade mig at have en mindre "krise" men også i perioder være fantatisk med hvad jeg spise.

Derudover analyser(ikke videnskabeligt) jeg også på mine "dårlig" dage og har f.eks. fundet ud af at hvis jeg ikke får spiste nok morgenmad, har jeg en tendens til at spise slik om eftermiddagen. Derfor spiser jeg altid godt med morgenmad. Tendensen er klar for mig, men er nok anderledes for andre.

Min strategi har givet mig ca. 1 kilo om ugen - Et fornuftigt vægttab.

Min råd til dig er at gå mindre på vægten :-)

God vind fremover
16 år17. november 2008 kl. 20:09
Hvis du kan så gå på vægten en gang om ugen i stedet for hver dag. Har selv det samme problem, man kan simpelthen ikke lade være at gå på i håb om man har tabt sig bare lidt. Man bliver skuffet, og vægtet viser ikke det samme i løbet af dagen. Da du spiser og drikker, så prøv at veje dig en gang om ugen. Og på vejnings dagen om morgen. Held og Lykke med vægttabet:D
16 år24. november 2008 kl. 04:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });