P-piller og vægt - træls kombi
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Anonym
re: P-piller og vægt - træls kombi
Jeg tog også engang selv p-pillerne yasmin, men tog ikke på af det. Til gengæld har mange af mine veninder oplevet stigning i vægten i forbindelse med p-piller. Og det gælder de fleste p-pille mærker. Det er ikke selve pillen man tager på af, men ændringerne i kroppens mængde af hormoner kan give en "lyst" til at spise mere, og det tager man nu en gang på af...
Jeg oplevede til gengæld da jeg stoppede med at tage p-piller, at jeg blev rigtig, rigtg trist. I en længere periode. Og synes stadig jeg "kæmper" med tristheden. Så jeg har egentlig ikke så meget positivt til overs for p-piller. Det eneste positive var at jeg slap for uren hud, men det er ikke helt nok til at opveje alt det trælse.
Hvis du bruger p-ring i stedet for, skulle du få MEGET færre hormoner, så det vil jeg måske anbefale dig at undersøge.
Mvh. Diana
Jeg oplevede til gengæld da jeg stoppede med at tage p-piller, at jeg blev rigtig, rigtg trist. I en længere periode. Og synes stadig jeg "kæmper" med tristheden. Så jeg har egentlig ikke så meget positivt til overs for p-piller. Det eneste positive var at jeg slap for uren hud, men det er ikke helt nok til at opveje alt det trælse.
Hvis du bruger p-ring i stedet for, skulle du få MEGET færre hormoner, så det vil jeg måske anbefale dig at undersøge.
Mvh. Diana
16 år11. november 2008 kl. 21:22
Anonym
Anonym nr 3 :-) Efter jeg har skiftet over til p ring blev jeg meget mere "harmonisk". Jeg var ikke mere så humør svingende og hidsig som p pillerne gjorde mig til. Plus den er super til en som mig som bare ikke kan huske at tage en pille hver dag :-)
16 år11. november 2008 kl. 21:29
Anonym
ano nr 3: ps: min vægt er den samme (54 kg) så ringen gør vist ikke noget ved appetitten
16 år11. november 2008 kl. 21:31
Stronger (slettet)
Dengang jeg startede på p piller for mange mange år siden. Der tog jeg meget på, nok 10 kg. Men altså det forsvandt af sig selv igen i løbet af nogle måneder! Jeg kan ikke rigtig huske så meget mere, da det er ved at være så mange år siden. Men jeg kan bare huske jeg tog på! Men ellers har jeg ingen gode erfaringer jeg kan dele med dig! Desværre
16 år12. november 2008 kl. 10:44
bruger slettet
Jeg har aldrig taget på af p-piller, men jeg har sværere ed at smide vægten, når jeg tager dem, og så får jeg langt oftere migræne, når jeg bruger dem, så jeg er også meget i tvivl om, hvad jeg skal bruge. Jeg fødte for snart 6 uger siden, så jeg har ikke taget p-piller i snart et år.
16 år12. november 2008 kl. 11:20
Anonym
Jeg tabte mig da jeg begyndte at tage gestonette for 5 år siden, men da jeg skiftede over til mini-piller tog jeg 6-7 kg på og fik meget uren hud.
Jeg skiftede til mini-piller fordi p-pillerne, i følge min læge, fjernede næsten alt b12 fra min krop, og det er ikke godt hvis man, som jeg, har tendens til depression.
jeg har taget mini-piller i lidt over et år nu og har det godt med det. dog må jeg leve med at jeg ikke får mens. mere så længe jeg tager dem.
Jeg skiftede til mini-piller fordi p-pillerne, i følge min læge, fjernede næsten alt b12 fra min krop, og det er ikke godt hvis man, som jeg, har tendens til depression.
jeg har taget mini-piller i lidt over et år nu og har det godt med det. dog må jeg leve med at jeg ikke får mens. mere så længe jeg tager dem.
16 år14. november 2008 kl. 03:08
Anonym
tak for alle svarene :)
Til den sidste anonyme bruger der har skrevet:
du siger at du mistede b12 vitaminer da du tog p piller?
Pudsigt, for har selv haft mangel på b12, uden min læge eller nogen andre kunne forklare det. Fik taget en masse blodprøver, fordi jeg tit havde det (fysisk) dårligt, og b12 vitaminmangel var så svaret. Min krop kunne åbenbart ikke optage andre vigtige vitaminer pga jeg ingen b12 havde i kroppen, og det var så derfor jeg fik det dårligt. Så nu får jeg b12 tilskud ved recept fra min læge...
Men det har måske en forbindelse med p pillerne jeg tog inden?
Mærkeligt min læge ikke selv har fundet forbindelsen mellem de to ting før :o
Til den sidste anonyme bruger der har skrevet:
du siger at du mistede b12 vitaminer da du tog p piller?
Pudsigt, for har selv haft mangel på b12, uden min læge eller nogen andre kunne forklare det. Fik taget en masse blodprøver, fordi jeg tit havde det (fysisk) dårligt, og b12 vitaminmangel var så svaret. Min krop kunne åbenbart ikke optage andre vigtige vitaminer pga jeg ingen b12 havde i kroppen, og det var så derfor jeg fik det dårligt. Så nu får jeg b12 tilskud ved recept fra min læge...
Men det har måske en forbindelse med p pillerne jeg tog inden?
Mærkeligt min læge ikke selv har fundet forbindelsen mellem de to ting før :o
16 år15. november 2008 kl. 18:24
Nogen der har prøvet det samme med p-piller? - og hvilke tog I? Jeg synes ikke min læge er vildt god til at vejlede, så ville hellere høre hvis andre har råd eller prøvet det selv :)