Kvinde ? ang. vægt og mens

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Kvinde ? ang. vægt og mens
Hej,

Er det rigtigt at ens vægt øges under mens, har aldrig bidt mærke i det før nu, men det er nok fordi jeg vejer mig oftere. Mon vægten bliver på, eller oplever i bare at den forsvinder igen når mens også gør? Var bare lige nysgerrig efter at hører om der er andre der oplever dette. Jeg har valgt at jeg ikke vejer mig under mens, for ikke at blive irreteret over vægten. Så hellere have en veje fri uge!:-)

16 år2. november 2008 kl. 15:14
re: Kvinde ? ang. vægt og mens
Det er meget naturligt at kvinder tager op til flere kilo på under mens. Vægten forsvinder selvfølgelig igen når menstruationen er færdig, medmindre man har taget på af en anden årsag naturligvis.

Jeg tror også det er sundere for sjælen at man lader være med at veje sig under mens, hvis man hober meget vand i kroppen i den periode. Det kan nemt stresse én selvom man godt ved at vægtøgningen skyldes mens.
16 år2. november 2008 kl. 19:29
Omvendt kunne man forsat veje sig under mens og accetere, at man vejer lidt mere end ellers og glæde sig til ugen er omme. Det giver én mulighed for at øve sig i, ikke at lade vægten bestemme humøret og samtidig vænne sig til hvordan kroppen fungerer :-)
16 år3. november 2008 kl. 16:00
Helt kanon ide! Sådan havde jeg slet ikke tænkt på det:-) Min vægt er hermed noteret ned for i dag:-) Glæder mig til næste mandag:-)
16 år3. november 2008 kl. 19:42
Så er jeg nede i min vægt som den var før. Så det var pga. mens jeg havde taget 1 kg på, ja det tror jeg da i hvert fald, for det røg hurtigt af igen:-) Så nu går jagten igang igen!
16 år5. november 2008 kl. 06:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });