Jeres delmål?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Jeres delmål?
Ja nu sparker jeg lige lidt gang i debtatten:-) Hvor meget ønsker i at tabe jer pr. dag eller uge eller hvordan i nu gør jeres delmål op!?! Og kan i holde de ønskede mål? Bruger i andre ikke også delmål, for bedre at kunne overskue det?

Mit mål er at jeg skal tabe i gns. 100 gram om dagen! Det er ikke så meget, men på den måde kan jeg leve mit liv som jeg næsten plejer, og skulke lidt engang imellem!

Jer der kan tabe meget mere, hvad gør i anderledes ud over at leve som i næsten plejer at gøre?

Jeg kunne måske godt tænke mig at sparke lidt mere gang i min slankekur, men er bange for jeg drukner i uopnåede mål? Sådan som jeg har kørt det nu kører faktisk fint, men lidt hurtigere måtte kiloene gerne ryge af! Hvor meget kan det lade sig gøre at tabe sig på en uge, hvis det stadig skal være fornuftigt! Og man ikke bruger div. pulver eller andet!

På forhånd tak:-)
16 år28. oktober 2008 kl. 22:04
re: Jeres delmål?
Hej fac,

jeg synes da det er ret flot at du taber 100g/dag! Jeg ender som regel nede omkrink 70-80g/dag fordi jeg har sat mig som mål at tabe 0,5 kg/uge.

Og det er mit indtryk, at stort set alle er enige om at et fornuftigt vægttab ligger mellem 0,5 og 1 kg/uge, så med dine 0,7 kg/uge er du vist helt på rette spor :-)
16 år28. oktober 2008 kl. 22:45
Okay mange tak! Jeg havde måske bare indtrykket af at det var et lille vægttab pr. uge. Men som jeg nu kan se er det ganske fornuftigt!

Mange tak for hjælpen!
16 år29. oktober 2008 kl. 06:50
Jeg er jo færdig med at tabe mig.. men mit endelige mål lå faktisk aldrig helt fast før til sidst. Jeg opererede med to typer af delmål - dem jeg indtastede og så nogle lidt større milepæle.

Dem jeg indtastede, var netop 1 kilo pr 14 dage. Jeg nåede ofte det delmål efter 10-12 dage hvilket gav en masse succesoplevelser og dermed motivation. Det betød (bortset fra et par gange, især i december sidste år hvor jeg havde en krise mht stilstand) at jeg havde noget at fejre hver 14. dag. Og det betød også at jeg uden problemer kunne justere mine forventninger - uden at måtte "leve med følgerne". Da jeg f.eks. skulle på efterårsferie sidste år, så satte jeg mit mål i madital til at holde vægten. Og så fortsatte jeg bare med et nyt mål derefter. Dvs jeg havde ikke en rød streg, med et langsigtet mål, der lå et godt stykke under min reelle vægt.

Den anden type delmål satte jeg ikke tidsfrister på. Det var mere milepæle. Alle helrunde og halvrunde vejninger (80, 75, 70, 65, 60) samt alle herrunde og halvrunde vægttab (vægttab på 5, 10, 15, 20 kilo) blev da fejret med godt humør og tilbageblik og måske lidt mere kærlighed i maden (inklussiv blomst eller lys på bordet). Og naturligvis BMI på 25 - hvilket var en stor milepæl.

Jeg havde også hen over foråret delmål på min motion: løbe 5 km i et stræk var en stor milepæl for mig. Og så naturligvis tøjstørrelser - at kunne passe tøj i en tøjstørrelse mindre var en stor milepæl (jeg blev så glad at jeg købte den første skjorte i str small jeg kunne passe. Jeg har dog størrelse medium ;-)

Andre delmål kan også bruges (det gjorde jeg nu ikke): Antal tabte cm om livet/låret og totale antal cm om livet/låret. Andre motionsmål.

For mig var der tale om en ret stor livsstilsændring. Jeg har tabt mig godt 20 kilo som jeg ikke vil tage på igen. Det betyder ændrede madvaner. Jeg spiser nu mere energifattig, mere frugt og grønt, jeg har gemt karolines kogebøger langt væk og spiser ikke at "det danske mælkekøkken" til dagligt hvor der enten skal fløde eller creme fraishe i maden for at gøre den god. Jeg har indført fiskedag (men det kunne vi nu have gjort alligevel for fisk smager jo godt) og bruger oliebaserede dressinger i salater fremfor mælkebaserede.

Desuden dyrker jeg nu motion - det stod ikke højt på listen før
16 år29. oktober 2008 kl. 09:00
Mange tak for den lange inspiration. Det var rigtig godt at læse. Og tillykke med vægttabet! Det er rigtig flot. Det kan godt være man skal lade være med at sætte datoer på sine mål, da det godt kan presse lidt mere end man regner med, men bare være glad når de kommer. For jeg følger mine mål rigtig godt. Og hvad gør det at man når sit delmål en uge senere, INTET jo:-) Det vil jeg tænke lidt mere over i fremtiden!

Tak tak:-)
16 år29. oktober 2008 kl. 12:39
Tak for de søde ord...

Igår skulle manden lave mad - og den stod på pasta med kødsovs (ikke hakkekød, men rigtig kød). Han ville gerne putte lidt fløde i sovsen "fordi så smager den jo bedre" og jeg havde ikke hjerte og vilje til at sige nej. Jeg dunkede mig selv noget i hovedet over at have ladet fløden stå i køleskabet (en rest fra lørdagens frugtdessert). Den skulle jeg have smidt væk, så det slet ikke var i køleskabet. Duh!

Nå.. mængden af fløde var begrænset så skaden er nok ikke så stor. Det ærgrer mig dog lidt alligevel - har det lidt som om de gamle dårlige vaner bare står derude og venter på at blive genoptaget.
16 år30. oktober 2008 kl. 09:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });