Hvor mange

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvor mange
Hejsa jeg er ny herinde ;-)

Jeg vil lige høre hvor mange kcal i indtager?

Jeg skal af med pænt mange kilo, bliver vejet hos lægen hver mandag.

Jeg er selv sat til 1500 kcal til at starte med, har min anden vejning på mandag. Tabte på første uge 1,3

Knus rumlemor
16 år24. oktober 2008 kl. 13:44
re: Hvor mange
Det bedste spørgsmål at stille er nok: Hvor stort underskud planlægger I med?

Det bedste er nemlig en langsom tilvænning til en ny livsstil, som gerne skulle holde resten af livet - fremfor en kæmpe omvæltning og en hurtig kur (som så til gengæld næsten med sikkerhed ikke holder i længden). Et fornuftigt vægttab er mellem ½ og 1 kilo om ugen, hvilket svarer til 2000 - 4000 kj i underskud pr døgn. Et kilo om ugen regnes i øvrigt i brugsens gamle kogebøger for en hård kur ("Slankeopskrifter I" eller hvad den nu hedder). Det svarer til 478 - 955 kcal i underskud (unit-conversion.info).

Hvor meget man kan tillade sig at indtage afhænger jo især af ens aktivitetsniveau og hvor meget man vil tabe sig i ugen.

1500 kcal synes jeg er meget lidt - det svarer til 6280 kj. Så lidt tror jeg aldrig jeg har været nede på (jeg tabte mig godt 21 kilo på knap et år med 600 gram om ugen og et planlagt mål på 1 kilo hver 14. dag - reelt spiste jeg så lidt mindre / lavede lidt mere motion).

Men hvis du går til lægen og det er lægen som har "ordineret" diæten på 1500 kcal så synes jeg du skal følge det. Og som sagt, det afhænger jo også af dit aktivitetsniveau.

Det er i øvrigt ikke usædvanligt at tabe sig rigtig meget første uge. Kroppen taber ofte en del væske som er ophobet, når man går på diæt. Men du skal naturligvis ikke tabe dig 1,3 kg hver uge (det kan ske i forbindelse med ægløsning / menustration hvor vand i kroppen igen spiller ind).

16 år24. oktober 2008 kl. 14:39
re: Hvor mange
Jeg indtager ca. 8000 kJ om dagen og skal for nuværende have et underskud på 2000 kJ for at nå mit mål.

Jeg regner med at indtage mindre og mindre for at tabe mig i takt med at jeg går ned i vægt. Jo mindre vægt, jo mindre energi er der brug for. Det kommer jo også lidt an på hvordan jeg har valgt mit mål. Altså hvor meget jeg vil tabe og over hvor længe. Jeg har valgt at bruge lang tid på at tabe mig og derfor det relativt høje indtag.
16 år25. oktober 2008 kl. 10:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });