The Beck Diet Solution

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

The Beck Diet Solution
I mandags startede jeg på the Becks diet solution. Jeg har fået skrevet mit motivationskort, fået lavet remindere inde i mit mailsystem på arbejdet, så jeg husker at se på kortet (jeg har skrevet mine 18 grunde til at blive slank ind i systemet) 2 gange om dagen, mindst. Jeg sidder ned og spiser (det har jeg nu altid gjort) og i dag skal jeg huske at rose mig selv, hver gang jeg har mulighed for det og selvfølgelig fortsætte med det fremover. Jeg glæder mig til at se resultatet, for indtil videre går det fint med at følge hendes instrukser i bogen.

Jeg skriver dette indlæg for at holde mig selv til ilden og for at kunne sige til mig slev at det er godt gået at jeg nu har fået fokus på mit vægttab igen og er kommet godt fra start. Godt gået tøs ;-)

Kan i alle have en forrygende dag.
16 år22. oktober 2008 kl. 08:13
re: The Beck Diet Solution
Vi har tidligere havet en ros-mig-selv-tråd, og måske er det på tide at tage den op igen? Ideen er at rose sig selv for det motion man får gjort, den viljestyrke man får mobiliseret og de usunde, uplanlagte fristelser som man får undgået. Altså istedet for at give sig selv for puklen for ikke at have gjort mere, at have faldet i og ikke at modstå fristelser. Det er jo lidt mere konstruktivt at blive belønnet med ros når det går godt end at blive straffet med skæld-ud når det ikke går så godt. Især hvis ens forventninger til sig selv er høje.

Vi kunne jo heller ikke drømme om at opdrage et barn eller en hund ved udelukkende at straffe den når den gør noget forkert, vel? Så vi bør heller ikke behandle os selv sådan.

Jeg vil gerne rose mig selv for at tage mig sammen og cykle på arbejde her til morgen. Jeg bryder mig ellers ikke om at cykle om morgenen - jeg har så svært ved at finde motivationen når det er både koldt og mørkt udenfor. I eftermiddag har jeg een af de to ugentlige cykel-hjem dage, men netop idag er det et problem fordi vi skal besøge min søster. Så jeg valgte at skubbe motionen fremad til i morges fremfor til i morgen - hvor jeg jo ved at det også kniber med tiden.
16 år22. oktober 2008 kl. 08:35
Hej iakob, jeg vil fortsætte vores rose-tråd.

Hvor er det godt du kom på cyklen i går morges og at du husker at rose dig selv for det.

Jeg skal godt nok vende mig til at rose mig selv, i det hele taget huske at lægge mærke til de gode ting jeg gør, men jeg arbejder på sagen, så det skal jeg have ros for.

Det fungere rigtig godt med at mit mailsystem popper op to ganeg om dagen med mint fordelskort, jeg bliver i så godt humør når jeg læser mine grunde.
16 år23. oktober 2008 kl. 07:44
Det føles lidt sært i starten men man vænner sig til det. Især føles det sært at skulle komme med de der udbrud som f.eks. "Godt gået!" mv. Jeg har det meget bedre med: "Det var da ikke så dårligt" :-)

Jeg roser ikke mig selv så meget mere - men jeg er klart blevet mere opmærksom på de gode ting jeg før efter at have kørt øvelsen over flere måneder. Og så smiler jeg lidt for mig selv og har en følelse af tilfredshed og glæde - men sådan ubevidst og flygtigt får jeg også tanken: "Det var godt at jeg gjorde sådan...". Også over helt små ting - måske især over helt små ting.

Men øvelsen har lært mig at se på de positive ting. Igår tog jeg f.eks. en vingummi fra en pose der lå og fristede. Det var bestemt ikke planlagt og bagefter havde jeg en lidt dum følelse. Men det skubbede jeg fra mig og tænkte: "Det var kun een vingummi. Det var cirka 150 gram mindre jeg jeg ville have spist dengang jeg var tyk. 1 vingummi har ikke skadet mig". Øvelsen går ud på at ændre sin tankegang fra en negativ spiral som ender i trøstespisning, til en positiv spiral der ender i mental overskud.

16 år23. oktober 2008 kl. 09:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });