Argh, den motivation...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Argh, den motivation...
Kender i det? Ja, selvfølgelig gør i det... Jeg har tabt mig fra 99.4 til 81. Og det har bare gået så godt.. Men nu svigter motivationen også.. Har spist færdigmad fra netto idag, chokolade igår, og ja... Har et mindre lager af usund mad herhjemme... Har ferie nu, tror det er derfor, men hvor er det bare irriterende.. Skal holde fest på fredag, der ville jeg gerne tabe mest muligt til, og samtidig have levet sundt, så jeg ikke er helt oppustet. Men det er bare ikk så nemt. Det er bare typisk altså...:(
16 år20. oktober 2008 kl. 22:49
re: Argh, den motivation...
Ja du har ret, det kender vi... Hvis du ikke helt kan holde dig fra den mindre sunde mad i ferien (hvilket jeg synes er totalt ok), så kan du jo skrue på den anden knap - motionen. Ud og gå, cykle, danse... aktiv ferie, hedder det vist.

Mht. festen, så kan jeg godt forstå dig, men reelt kan du jo ikke nå at forandre noget inden fredag, så nyd ferien indtil da...

Og til sidst, kæmpe respekt for at du har tabt dig så meget, det er virkeligt flot!
16 år21. oktober 2008 kl. 01:08
re: Argh, den motivation...
Du kan da starte med at smide din lager ud. Hvis valget er mellem skraldespanden og dig - så er skraldespanden vel at foretrække? ;-)

I søndags købte jeg en kage til omkring 50 kroner. Vi spiste en fjerdedel af den og så stod den på bordet i går og fristede mig. Den røg i skraldespanden - cirka ½ time før min mand spurgte om vi ikke skulle have resten om aftenen. Han var vist lidt muggen over jeg havde smidt den ud - men jeg var faktisk glad fordi jeg tror ikke jeg vil have kunnet lade være med at spise af den (eller holdt mig til et enkelt lille stykke).

Planlæg din fest, så der er frugt og grønt tilgængeligt - det giver sunde alternativer. Som PostED siger, så kan du reelt ikke nå at tabe dig inden da, men du kan måske undgå oppustethed hvis du lider under det.

Jeg får motivation, dels ved at genfinde følelsen frem fra dengang jeg i sin tid gik på kur. Tænk over hvordan det var dengang at være tyk. Tænk på om du har lyst til at stoppe nu eller om du vil fortsætte.

Sæt evt din kur på stand-by i ferien og lad dit mål være at du ikke tager på - eller højst tager 1-2 kilo på. Vi kan alle have et behov for at forkæle os selv lidt engang imellem og hvis du virkelig har det sådan at du ikke kan eller har lyst til at være på stram madplan i din ferie, så tag konsekvensen og lav en plan der løsner lidt op og sørger for at du ikke totalt mister kontrollen og som indeholder en plan for hvad der skal se på dag 1 efter ferien. En uge på færdigmad og med lidt ekstra chokolade giver lidt maveproblemer og et kilo eller to (og vand i kroppen) - men hvis du har en plan for hvordan du kommer tilbage i hverdagen efter ferien, så er det altså ikke nogen større ulykke.

I øvrigt kan du købe et nummer af iform eller andre sundhedsblade, læs en bog om sund mad, surf lidt om sund livsstil. Det plejer at hjælpe på motivationen for mig. Det hjælper også at stille sig ind foran et fullsize spejl uden tøj på og kikke lidt. Husk ikke kun at se på fejl og mangler og deller - men også på hvor langt du er kommet allerede. Har du mål fra tidligere så lav en løkke med en cm mål, der passer på tidligere mål og sæt det omkring låret eller livet.
16 år21. oktober 2008 kl. 09:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });