Hoodia

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hoodia
Hej!

Nogen her som har hørt eller selv prøvet et slankemiddel der hedder Hoodia (eller Hoodia Gordonii)?
- Kort fortalt er det ekstrakt fra en kaktus plante voksende i Afrika - de indfødte var de første til at opdage dem og de virker ved at nedsætte sultfølelsen. Efter sigende skulle de være effektive og ikke som andre af de utallige slanke piller som er det rene fup. Har lavet en del research på nettet og der er meget at finde, både danske og engelske sider med dem. men de forhandles ikke i Danmark
.................

Jeres mening, hvis i har hørt om det?

Hilsen A :)
16 år19. oktober 2008 kl. 23:35
re: Hoodia
Jeg ville holde mig langt væk fra lægemidler / naturmidler som ikke sælges i Danmark. Nogen af de historier man har set i fjernsynet omkring de bivirkninger som sådanne produkter kan give, er jo de rene rædselshistorier !
16 år20. oktober 2008 kl. 09:47
Hoodia er et naturlægemiddel, men dens sulthæmmende virkning er ikke bevist videnskabeligt. Når nu det ikke kan købes i DK, synes jeg ikke at du skal købe det. Der må vel være en grund til at det ikke sælges her.

Der skulle ingen bivirkninger være ved at spise hoodia. Det er vel egentlig bare en slags kaktusudtræk. Dog er der det moralske dilemma at hoodia er en truet plante og man bør derfor beskytte den fremfor at bruge den til at hjælpe sit vægttab på vej.
16 år20. oktober 2008 kl. 10:44
Hej A ;0)

Jeg har prøvet det på plaster, det skulle tage appetiten ?? Ja det havde absolut ingen effekt på mig.

Det var i 60 min. ( det amerikanske program) for noget tid tilbage, hvor de fortalte om dens effekt -men det nærkede jeg ikke noget til :0)
16 år20. oktober 2008 kl. 16:21
Okay, hvor fik du plasteret fra? har ikke tænkt mig at købe det, men stoler ikke helt 100% på de hjemmesider, hvorfra man kan købe dem! Vil gerne høre om andre har haft held med at bestille fra Hoodia over nettet eller hvordan..
16 år20. oktober 2008 kl. 20:08
Du ved godt at man modtager sådan et lille katalog med posten en gang imellem- hvor du kan købe næsten alt, jeg kan ikke huske om det hedder noget. Men der var sådan en flot pige med mørkhår på anoncen som reklame for Hoodia,hvor de lovede at man kunne tabe 1 kg pr uge, eller pengene tilbage. ja- jeg fik så mine penge tilbage ;0)

Men dermed ikke sagt at det ikke kan virke i pilleform osv, det kan jeg jo ikke udtale miog om. Jeg ved bare det jeg prøvede , det virkede ikke- det kunne man overhoved ikke mærke.

16 år21. oktober 2008 kl. 12:33
Hej igen - (mig der har lavet indlægget der skriver)

Nu har jeg så prøvet pillerne, hoodia gordonii. Nogen vil måske synes at det ikke er etisk korrekt osv, men ville gerne give det et forsøg. Har kun taget det i et par dage, men de virker efter hensigten. Man bliver ikke overdreven sulten og man spiser derfor, helt naturligt, mindre ved måltiderne:) Kan selvfølgelig stadig føle sult, men ikke så meget som før. Har heller ikke haft en sød tand eller trang til at overspise eller noget derhenaf pga pillerne...
Så pengene er altså ikke spildt :-)
16 år31. oktober 2008 kl. 15:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });