Jeg kan godt forstå du er ked af din vægt og gerne vil tabe dig. Vi er mange i samme båd.
Det vigtigste er at gøre det på den rigtige måde og sørge for at du får nok energi, men ikke for meget. -Og som en ven jeg har, der er biopat siger: "motion er det bedste kostråd". Det vil du også kunne se her på siden, det er virkelig noget der batter, hvis du dyrker godt med motion ved siden af.
Hvis du ikke ved noget om ernæring i forvejen, så er det en god idé hvis du skaffer dig lidt grundviden inden du går igang, så sparer du dig selv for en masse "fejl".
Jeg forstår ud fra det du skriver at du har været på mange "slankekure" som du ikke gennemførte - og måske er forklaringen på hvorfor, i selv samme sætning. Slankekure virker nemlig ikke, det gør livsstilsændringer og kostomlægning derimod. Var det det der skete på efterskolen måske?
Hvis man har været overvægtig i mange år, ens familie er det, det ikke er lykkedes at tabe vægt osv. så kan det være en stor opgave at vende vægtkurven (Dermed ikke sagt at du ikke kan gøre det alene - det er der rigtigt mange der gør) - og jeg tror det kan være en god investering at konsultere en diætist eller måske endnu bedre en ernæringsterapeut. Det ville jeg selv gøre, hvis jeg havde mulighed for det. Ligesom jeg går til lægen, tandlægen og fyrioterapeuten, hvis jeg har brug for deres hjælp og ekspertise. -Og faktisk, så synes jeg det er det første du skal gøre. Gå til lægen, bed om et sundhedstjek, bliv tjekket for PCO og andet stads der kan være skyld i overvægten.
-Og så klø på, med masser af tålmodighed - og vær med på torsdagsvejning/målning her i Vægttab 10+
Håber du kan bruge noget af alt det jeg har fået griflet ned.
Held og lykke :D
#2 af PostED (slettet)
jeg er en pige på 18 år, som har været overvægtig stortset hele mit liv.
jeg er altid blevet mobbet, og har mange gange prøvet slankekure mm.
jeg tog et år på efterskole som 16 årig, og på et år, blev 96 kg. til 82. men pludselig, som 18 årig og efter jeg har mødt min kæreste, vejer jeg 107.
Jeg synes dte er forfærdeligt pinligt jeg jeg er ude at shoppe med mine veninder, og bare at tage ud med dem.
som 18 årig vil man self ha moderne tøj, og se skide smart ud, og slank og feminin.
men jeg føler mig ikke rigtig nogen af delene.
er der andre der har det som mig?
jeg vil rigtig gerne tabe mig 30 kilo. så jeg kommer til at veje 77 kg. Jeg er 183 cm, så jeg er ret høj alligevel.
jeg er rigtig ked af min vægt, og er bange for at jeg ikke kan gennemføre denne 'slankekur' også...
Michelle, 18