Hej Iben
Hjertelig velkommen. Og velkommen til et nyt liv. Du skal tabe dig rigtig meget, så husk at tage små skridt, altså vægtmæssigt.
Start med at tage de nemmeste ting fra f.eks. slik og chips. Skift colaen ud med cola light evt. blandet med citrusvand. Den blanding er jeg helt glad for.
På med vanten. Hvis du synes motionscentret er lidt for voldsomt, så gå en god tur hver dag, ca. 45 min. man bliver gladere og får gode tanker.
Held og lykke.
#2 af bruger slettet
Jeg er ny her på chatten, jeg har fulgt lidt med på sidelinien og det lyder til at være et godt sted. Jeg skal tabe mig 30 kg, men jeg har ikke nogen dato for, hvornår målet skal være nået. Lige nu går jeg på barsel, og resten af tiden skal bruges til at få styr på kosten og motionen.
Jeg har været overvægtig siden jeg var 15 år, så mange af kiloen sidder rigtig godt fast. Så hjælper det jo så heller ikke, at jeg har PCO. Men det må jeg jo bare bekæmpe. Mit store problem er min hang til søde og salte ting. Jeg drikker alt for meget cola, spiser for meget chokolade og spise for mange chips. I min situation er lidt også for meget. Jeg har brug for nogle gode råd til, hvordan jeg kommer ud af den afhængighed af sukker og hvad jeg kan sætte i stedet for.
Jeg har en fornemmelse af, at hvis jeg får styr på mit sukkerforbrug, så vil de andre ting rent kostmæssigt blive nemmere.
Jeg forsøger at komme i fitness center 2 gange om ugen og ellers er det min plan at komme ud og skubbe med barnevognen. Jeg tror jeg vil begynde at tælle skridt.
Iben