Jeg har mistet appetitten
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+iakob
re: Jeg har mistet appetitten
Det lyder underligt at du sådan har mistet appetitten. Ved du hvordan det er sket? Jeg mener.. har du generelt mistet appetitten eller er det kun om morgenen? Har du skiftet morgenrutine og kommer nu lidt tidligere op end før? Er du stresset?
Jeg kunne forestille mig at yougurt naturel, a38 og lignende (i magre udgaver, evt med lidt kunstig sødemiddel blandet i eller frugt) - eller en smoothie kunne være et godt alternativt?
Jeg kunne forestille mig at yougurt naturel, a38 og lignende (i magre udgaver, evt med lidt kunstig sødemiddel blandet i eller frugt) - eller en smoothie kunne være et godt alternativt?
16 år13. oktober 2008 kl. 09:48
Giggsy (slettet)
Der har faktisk ikke været nogen ændringer herhjemme... eller jo, manden er afsted på kursus i 4 dage, men går da ikke ud fra at det kan være det?
Det med smoothies lyder egentlig som en super idé, det kunne være jeg skuklle prøve det, så kommer der da lidt ned andet end mælk og vand :-)
Men det er kun om morgenen den er væk, tilgengæld er jeg ikke mere sulten end normalt når det kommer til frokost, altså den manglende mad om morgenen gør mig ikke mere sulten i løbet af dagen.
Det med smoothies lyder egentlig som en super idé, det kunne være jeg skuklle prøve det, så kommer der da lidt ned andet end mælk og vand :-)
Men det er kun om morgenen den er væk, tilgengæld er jeg ikke mere sulten end normalt når det kommer til frokost, altså den manglende mad om morgenen gør mig ikke mere sulten i løbet af dagen.
16 år13. oktober 2008 kl. 11:29
iakob
Jeg er ikke så bekymret når du nu siger at du altid har spist morgenmad, så længe du med hånden på hjertet kan sige at det ikke har noget at gøre med at din hjerne slår klik og du ikke kan spise fordi du nu ved hvad det koster af kalorier. Og det lyder bestemt ikke som om det er det som er galt.
Giv det lidt tid og se om appetitten ikke kommer igen af sig selv. Ellers start blidt op med noget mere håndfast end fortygget frugt (sådan kalder jeg hakket kød og blendet mad: fortygget ;-). En grovbolle eller et stykke rugbrød eller en af de sundere morgenmadsprodukter.
Du kan ikke være gravid, vel? Så det er en meget mild form for morgenkvalme? Det kan jo være hormonelle forstyrelser.
Giv det lidt tid og se om appetitten ikke kommer igen af sig selv. Ellers start blidt op med noget mere håndfast end fortygget frugt (sådan kalder jeg hakket kød og blendet mad: fortygget ;-). En grovbolle eller et stykke rugbrød eller en af de sundere morgenmadsprodukter.
Du kan ikke være gravid, vel? Så det er en meget mild form for morgenkvalme? Det kan jo være hormonelle forstyrelser.
16 år13. oktober 2008 kl. 13:09
Giggsy (slettet)
altså nej, det tror jeg ikke, nu har godt nok prøvet i 1 år, men uden held, så jeg tror ikke jeg skulle være så heldig at det var det der er galt ;-))
Men jeg starter lige med smoothies i morgen og så ser om det ikke kommer tilbage.
Vi spiser nu ellers altid nogenlunde sundt om morgenen, bager selv boller som er super grove så det er heldigvis ikke noget problem.
Men jeg starter lige med smoothies i morgen og så ser om det ikke kommer tilbage.
Vi spiser nu ellers altid nogenlunde sundt om morgenen, bager selv boller som er super grove så det er heldigvis ikke noget problem.
16 år13. oktober 2008 kl. 14:01
iakob
Må jeg få opskriften?
16 år14. oktober 2008 kl. 10:49
Giggsy (slettet)
Ja da, jeg skal se om jeg kan finde dne frem fra gemmerne, nu bliver det jo efterhånden bare lavet på slump.
16 år14. oktober 2008 kl. 14:41
Det skal lige siges at jeg plejer at spise rigtig meget morgenmad, har altid spist morgenmad :-/
Nogen gode alternativer til morgenmad?
Jeg drikker en masse om morgenen, er super tørstig, men ikke sulten. I dag har jeg tvunget mig selv til at spise en pære bare for at få noget mad der ikke er flydende.