Nogen dage er bedre end andre

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nogen dage er bedre end andre
Synes dælme det er svært at være motiveret hele tiden :-)
Kan stå op om morgenen med de bedste intentioner, og i løbet af dagen ryger de bare deres vej, jeg må være en orm, så lidt rygrad har jeg!!
Men som jeg siger til mig selv hver morgen, op på hesten igen. Og NU er det NU. Det har jeg nemlig ikke sagt til mig selv hver morgen, men NU må det være.
Et billede af mig selv for 5 år siden og et fra sidste uge gjorde vidst udslaget i går aftes, ikke tale om at jeg skal se sådan her ud resten af mit liv. Nix.

Nå ja, ved ikke lige om det er så relevant det her indlæg, men det hjælper at få tingene lidt ned på skrift.
16 år12. oktober 2008 kl. 07:36
re: Nogen dage er bedre end andre
Jeg kan trøste dig med viljestyrke er periode vis- det er også derfor det handler om at få integreret nogle gode sunde vaner til de perioder hvor styrken er dalende eller fuldstændig forsvundet.
jeg kan sige så meget at jeg har dem også- mange dage hor motivationen er væk osv. alligevel har det lykkedes mig at smide en 20 kg og bevare vægttabet, så det nu ca. går lige op. det handler ikke om viljestyrke, det handler om motivation til og et brændende ønske om at ændre sine dårlige vaner- og netop kun vide at man selv har ansvaret for hvordan man ønsker at forme sin krop. Man må bare ikke give op eller føle sig mislykket fordi man har et par dårlige dage-, og hvor er det også synd for mig osv. offerrollen, mener jeg, er den værste position man kan sætte sig sselv i...
16 år12. oktober 2008 kl. 10:09
re: Nogen dage er bedre end andre
Man kan selv søge inspiration. Læs på nettet, læs bøger, læs blade om sundhed og mad.

Jeg har også købt nogle bøger undervejs og har én som jeg gerne vil anbefale:

Køb bogen "The Beck Diet Solution" (bookdepository.co.uk) - jeg kan anbefale bogen.

Find den evt på amazone og læs anmeldelsen.

Den handler ikke om at følge en bestemt diæt (faktisk skal man finde en diæt selv og følge den sideløbende). Den handler om cognitiv terapi - om aktivt at ændre sine vaner og den er rettet mod vægttab, så den beskriver hvordan man får fornuftige spisevaner. F.eks. at man skal sidde ned og spise og at man skal spise langsomt. Den er opdelt i kapitler og hver kapitel tager fat på en dårlig vane som man sandsynligvis har og giver dig som en dagsopgave at lave denne dårlige vane om.

Jeg har planer om at læse denne bog een gang årligt fra nu af :-)
16 år13. oktober 2008 kl. 10:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });