Langsomme skjoldbruskirtler efter operation?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+iakob
re: Langsomme skjoldbruskirtler efter operation?
Jeg har ingen erfaringer jeg kan dele med dig - men vil gerne byde dig velkommen.
Har du været inde på netdoktor? Jeg tror du måske kan finde hjælp der. Og husk også at spørge din læge.
Har du været inde på netdoktor? Jeg tror du måske kan finde hjælp der. Og husk også at spørge din læge.
16 år9. oktober 2008 kl. 09:24
Anonym
re: Langsomme skjoldbruskirtler efter operation?
Jeg har selv graves syndrom - det vil sige min skjoldbuskirtel også er syg. Men den bivirkning ved operationen - skulle den være kronisk ?
Jeg synes du bør kontakte din læge, du kan ikke gå rundt at have det så dårligt ;0)
Hvis du har en langsom skjoldbuskirtel mener jeg du skal have eltroxin, og det skal du ikke være bange for- det får dig til at få det bedre enden for et par uger - hvis altså det er det der er i vejen.
Altså min skjoldbuskirtel er overaktiv og dette skal holdes ned med medicin. Men jeg ved blandt andet at sund kost, motion , minimum af alkohol og ingen rygning skulle hjælpe mig - så jeg har en større chance for at blive rask. Hvis jeg har forstået det rigtig med dig så du modsat, men mange af syntomerne er de samme.
Ved ikke om det hjælper dig ?? Men det er bedst hvis du tager til lægen :0) De fastslog min sygdom,ved hjælp af en blodprøve dengang.
God bedring.
Mange hilsner Anne Mette
Jeg synes du bør kontakte din læge, du kan ikke gå rundt at have det så dårligt ;0)
Hvis du har en langsom skjoldbuskirtel mener jeg du skal have eltroxin, og det skal du ikke være bange for- det får dig til at få det bedre enden for et par uger - hvis altså det er det der er i vejen.
Altså min skjoldbuskirtel er overaktiv og dette skal holdes ned med medicin. Men jeg ved blandt andet at sund kost, motion , minimum af alkohol og ingen rygning skulle hjælpe mig - så jeg har en større chance for at blive rask. Hvis jeg har forstået det rigtig med dig så du modsat, men mange af syntomerne er de samme.
Ved ikke om det hjælper dig ?? Men det er bedst hvis du tager til lægen :0) De fastslog min sygdom,ved hjælp af en blodprøve dengang.
God bedring.
Mange hilsner Anne Mette
16 år15. oktober 2008 kl. 20:54
Jeg er en tung dame, har altid været tung i forhold til min højde, da jeg normalt dyrker rigtig meget sport. Meeeeeeen pgra travlhed er det ikke blevet til så meget det sidste årstid, så nu er jeg desværre blevet tung på en lidt anden måde :( Jeg er kun 162 høj, så det går slet ikke.... Jeg var begyndt at tabe mig og bevæge mig mere, men fik så for 6 uger siden fjernet en meget dårlig tand operativt - de var nødt til at fjerne rødderne i småstykker, bore dem ud af kæben. Og nej det var ikke fedt. 10 dage med mange smerter og jeg er ikke blevet mig selv endnu. Nu viser det sig, at man kan være uheldig med bivirkningeren af en operation - langsommere skjoldbruskirtler. Det kunne godt passe med hvordan jeg har det. Jeg har helt mistet kontrollen, jeg er udmattet hele tiden, sover helt uhæmmet, og spiser for meget både emotionelt og fordi min krop skriger om energi-mad. Og jeg har en fornemmelse af tåger i hjernen, noget der ikke er smart når man som selvstændig erhvervsdrivende skal snakke med kunder ind imellem.
Nogen erfaringer? Kan sådan noget for eksempel blive bedre med en kostomlægning? Jeg er ikke så vild med tanken om medicin - men sådan her kan det altså heller ikke blive ved at gå. På forhånd tak for alle input :)