hvor meget underskud?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

hvor meget underskud?
Jeg er i tvivl om hvor meget underskud man må ha om dagen. Jeg skal ha et underskud der hedder 313 om dagen, men jeg syntes at når jeg får en glad smiley i energifordelingen, så er mit underskud tit større. Jeg er jo også bange for at sætte forbrændingen i stå. Så her er mit spørgsmål...Hvor meget må jeg max ha i underskud ud over mit fastlagte?
Håber nogen kan svare mig...
'Svalle
16 år29. september 2008 kl. 09:14
re: hvor meget underskud?
Hej

Jeg har selv det samme spørgsmål men har ikke kunnet finde noget godt svar på det.....

Du får smilien længe før du når det målsatte indtag hver dag, fordi den smiler når du overskrider 1200kcal.

Jeg har set at Per brændgaard anbefaler omkring 1550kcal om dagen når man vil tabe sig, og har et andet sted set at Chris anbefaler 250kcal i underskud (laaangsomt vægttab) men har også set et sted at de mennesker han har på kur (i et tv-progam) taber sig viiildt meget så jeg tror måske det er taget ud af samenhæng......

Jeg spiser selv meget svingende (kcal) for netop at undgå at det går i stå (gør det nu alligevel ind imellem) og det er da indtil videre blevet til 35 Kg...... :-)
Jeg spiser 1200-1400 på hverdage og 1800-2000 om fredagen. Weekenden svinger imellem 1200-1600 afhængig af om vi skal til noget.
gennemsnittet for en uge ligger imellem 1400 og 1600.
Hvis en hverdag en sjælden gang skulle nå op på 1600 tager jeg også det ret roligt ;-)
16 år29. september 2008 kl. 10:52
Programmet viser på oversigten hvad man som minimum skal indtage på en dag - det burde da være svaret på jeres spørgsmål - eller misforstår jeg hvad I mener?

Jeg mener at energismileyen faktisk også er sur hvis man får for lidt.
16 år29. september 2008 kl. 12:51
energi smileyen sikrer at man kommer over 1200 kcal om dagen som er minimum af hvad man må få (står øverst i energi boxen).

Det energi underskud som du har der hedder 313 er det du mindst skal være i underskud med for at holde den lille røde linie du nok har inde i din vægtkurve, som følge af at du har sat et mål du gerne vil nå.

Energi smileyen er sur hvis man er under de 1200 for så har man ikke fået nok, i følge den, til at kroppen har hvad den skal bruge. Gad vide om den bliver sur igen hvis man stiger så meget over at man bruger det underskud man sku have haft?? =)
16 år29. september 2008 kl. 14:11
Du skal både have min 1200 kcal og mindst dit underskud for at få en glad smily
16 år29. september 2008 kl. 19:36
Den er sur når du ikke har fået nok (dvs. hvis du får mindre end 1200 kcal på en dag), og den bliver også sur hvis du indtager mere end du "må" for at opnå det planlagte vægttab - men bortset fra det er den glad :-)
16 år29. september 2008 kl. 20:07
Tak for det. Så holder jeg mig bare til en glad smiley så jeg sikker på at jeg får det jeg skal ha...
16 år30. september 2008 kl. 07:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });