#2 af angelique (slettet)
Status: -7,1 kilo på 7 uger = 33% nået.
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+angelique (slettet)
re: Status: -7,1 kilo på 7 uger = 33% nået.
Mange gange tillykke med at tabe sig et kg om ugen. Det er helt vildt sejt gået og må være et totalt selvtillids boost at starte vægttab på.
Og totalt meget misundelse fordi jeg ik kan finde ud af det. Vejer 65,8 og burde ifølge den fine graf veje 64 men jeg har godt nok osse være lad her på det sidste og så spiser man jo helt logisk mere. Men stadig... jeg kan passe bukser som jeg ik ku passe for 2-3 måneder siden :)
Har lidt det samme problem som dig mht weekender og bare generelt når man spiser ude på den ene eller anden måde. Har dog ik børn der skal underholdes i diverse forlystelsesparker men istedet venner der inviterer på druk der selvfølgelig også fører til junkfood dagen efter.
Og uanset hvor usundt det er så er det bare svært at sige nej. Så jeg må jo nok erkende at jeg godt ved hvor mit problem ligger.
Gud hvor kan jeg bare følge dit kantine problem. Er dog selv langt mere plaget af mennesker der hvinende i lykke udbryder "men den er jo fedtfri" hvor så en totalt bitter fede Dorit som mig selv har lyst til at skrige tilbage "hvis du vender pakken om spasser vil ´du bemærke at kalorie indholdet stadig er på 10000000000 godt nok fra kulhydrat og ik fedt men det gør jo ik din røv mindre af den grund".
Men du har ret! Hvor er det bare fedt at tabe sig selvom man nogen gange sidder og suger næringen eller mangel på samme ud af andres nutella madder.
Og totalt meget misundelse fordi jeg ik kan finde ud af det. Vejer 65,8 og burde ifølge den fine graf veje 64 men jeg har godt nok osse være lad her på det sidste og så spiser man jo helt logisk mere. Men stadig... jeg kan passe bukser som jeg ik ku passe for 2-3 måneder siden :)
Har lidt det samme problem som dig mht weekender og bare generelt når man spiser ude på den ene eller anden måde. Har dog ik børn der skal underholdes i diverse forlystelsesparker men istedet venner der inviterer på druk der selvfølgelig også fører til junkfood dagen efter.
Og uanset hvor usundt det er så er det bare svært at sige nej. Så jeg må jo nok erkende at jeg godt ved hvor mit problem ligger.
Gud hvor kan jeg bare følge dit kantine problem. Er dog selv langt mere plaget af mennesker der hvinende i lykke udbryder "men den er jo fedtfri" hvor så en totalt bitter fede Dorit som mig selv har lyst til at skrige tilbage "hvis du vender pakken om spasser vil ´du bemærke at kalorie indholdet stadig er på 10000000000 godt nok fra kulhydrat og ik fedt men det gør jo ik din røv mindre af den grund".
Men du har ret! Hvor er det bare fedt at tabe sig selvom man nogen gange sidder og suger næringen eller mangel på samme ud af andres nutella madder.
16 år24. september 2008 kl. 10:51
angelique (slettet)
Forresten, hvorfor smutter du ik i Føtex og køber en ganske nydelig køkkenvægt til 99 kr hvor der enda følger batterier med. Den vejer på enkelt gram og kan veje op til 5 kg, er super glad for min.
16 år24. september 2008 kl. 10:53
bruger slettet
Jeg synes det er uoverskueligt at stå at veje:
1 skefuld ærter
1 skefuld majs
1 skefuld ananas
2 skefulde revede gulerødder
...... osv.
For så at taste det ind.
Og jeg har derfor konkluderet, at når jeg bare ved hjælp af tallerkenmodellen kan tabe ca. et kilo om ugen, så gør det ikke så meget, at jeg ikke får vejet mit mad :o)
Men tak for tippet med vægten.
Og ja - den med kulhydratindholdet kender jeg også godt. ;)
1 skefuld ærter
1 skefuld majs
1 skefuld ananas
2 skefulde revede gulerødder
...... osv.
For så at taste det ind.
Og jeg har derfor konkluderet, at når jeg bare ved hjælp af tallerkenmodellen kan tabe ca. et kilo om ugen, så gør det ikke så meget, at jeg ikke får vejet mit mad :o)
Men tak for tippet med vægten.
Og ja - den med kulhydratindholdet kender jeg også godt. ;)
16 år24. september 2008 kl. 10:59
angelique (slettet)
Det med vægten kender jeg en del der siger. Tror bare jeg har vænnet mig til det.
Det er fedt du kan styre tallerken modellen. Jeg kan ik. Jeg æder 8 portioner hvis jeg kan slippe afsted med det.
Det er fedt du kan styre tallerken modellen. Jeg kan ik. Jeg æder 8 portioner hvis jeg kan slippe afsted med det.
16 år24. september 2008 kl. 20:53
Men jeg fandt hurtigt ud af, at det var umuligt, da jeg ingen mulighed har for at veje tingene. Så det hele vil være gæt - og så er jeg jo lige vidt.
Jeg har derfor valgt i stedet, at benytte mig af tallerkenmodellen (tak for link, til den der gav mig det).
Jeg havde på forhånd troet, at det ville være svært for mig, at spise alle de grøntsager som jeg skal. Men det har egentlig ikke været et problem.
Til tider kan jeg da godt være lidt misundelig på nogle af de ting, som andre indtager. Men når jeg stiger på vægten og kan se, at den kravler lige så stille ned af i tallene, så er det det hele værd.
Mit eneste problem er, når jeg er ude. (Og det er jeg ofte, både arbejde og privat).
Vi tager f.eks. ofte i Legoland med ungerne i weekenden. Heldigvis fandt jeg i sidste weekend en af deres low fat menuer, der faktisk også smagte godt.
(Hvor er det egentlig træls, at der ikke er ret mange steder, de kan finde ud af at lave fedtfattig mad, med smag).
Vores kantine på arbejdet er også et evigt problem. Kantinemutter er af den gamle jyske skole - så det er god gammeldags bondemad der serveres.
Dressinger laves altid af græsk yoghurt - og det er jo kun 10% fedt - så det kan jeg jo sagtens spise (lyder det, når jeg pænt spørger, hvad det er lavet på).
Men jeg holder også fast i min daglige gå tur på 50-60 minutter i rask tempo. Og motionscyklen er også næsten i gang hver aften.
Alle bukserne skal holdes oppe med bælter - men det er da den mindste ulempe ved det hele.
Bedst af alt:
Jeg er næsten smertefri i ryggen, som jo var hele årsagen til at jeg fik sparket mig selv i gang.
Om jeg begriber, hvorfor der skulle noget så drastisk til, at få mig i gang. For det har jo næsten været en leg at smide de første 7 kilo.
Nu er der kun 13 kilo igen til mit mål på de 20.
Hvor er det dog fedt ;o) at tabe sig.
Ann