igen igen

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

igen igen
Så prøver jeg lige igen.... Var ellers kommet ind i en god rytme, men så skete det der altid sker, at der kom en fest, noget familie eller en fødselsdag i vejen. Jeg bliver så gal på mig selv over at jeg ikke kan komme igennem de forhindringer uden at det ender i uger med dårlig madvaner og hensynsløst køren ind. Jeg tror jeg havde sat mig et alt for ambisiøst mål. Jeg har altid haft problemer med min tålmodighed, hvilket førte til at jeg aldrig kunne holde gejsten, fordi jeg syntes det gik for langsomt.

Nu er det nye tider, og jeg bliver glad hvis jeg når mit mål som er 3, 8 kg d. 16 oktober.
Jeg håber at få nogle gode råd og spark bag i, og vil gøre mere brug af forummet herinde.

Pyhhh det var en lang smøre c;)
Svalle
16 år22. september 2008 kl. 08:23
re: igen igen
ja det kender jeg.. Jeg havde besøg fredag (hjemmelavet pizza), min kæreste lørdag (burger..) og så var der barnedåb søndag.. så det lidt jeg havde tabt siden jeg kom her ind for 3 uger siden er på igen efter én weekend.. Men heldigvis forhåbentlig let at tabe igen? =)

Man bliver bare så vred på sig selv over at man giver sådan los, når man så ser sig selv i spejlet dagen efter. Men det er altså ikke nemt når man hver dag 'benægter' sig selv ting man gerne vil have, og der så bare var alt lækkert til barnedåben....:

kyllingespyd, lam, kalkun, kyllingelår, kamsteg, ribben, 3 slags flødekartofler, 2 slags gulerodssalat, verdens bedste broccoli salat med bacon, der var både linse og bulgur salat OSV OSV....
Til dessert var der ti forskellige slags hjemmelavede is, fx rom/rosin, lakrids, marcipan og jeg ku blive ved... og mega lækker kage til kaffen. Suuuuuuuukk..!! Godt weekenden er ovre =)

Svalle, nogen gange er det en fordel at sætte små delmål, så man oplever en masse små sejre hele tiden, i stedet for en stræben efter en højt vægttab, som tager lang tid (for det skal det, det tog jo også tid om at komme på.. Ü) Det virker i hvert fald godt for mig.

Vi må simpelthen bare holde os selv i ørene næste gang der er et arrangement!! Måske ved at holde i tankerne hvor utrolig skuffet man bliver over sig selv når man ser det man har kæmpet for at få af, komme så let på igen bare fordi man var "svag".. og hvor ked af det man egentlig bliver :´(

Nåå, skidt med weekenden, det kan jeg ikke gøre om... I dag må være første dag i resten af vores liv!!! Og nu skal vi dælme sparke fedtets røv =o) he he

Knus
16 år22. september 2008 kl. 13:51
Du skal måske minde dig om at det er dit gennemsnitlige indtag over f.eks. en uge som betyder noget. Så hvis du spiser fornuftigt (og ikke for meget) resten af ugen, bør det ikke ødelægge noget at spise lidt igennem en enkelt dag.

Jeg gør dog selv det, at det er tilladt at smage på det jeg virkelig har lyst til men kun i meget små mængder. På den måde løber mit kalorieindtag aldrig helt løbsk, og der er ikke noget der er forbudt.

16 år22. september 2008 kl. 15:09
Tak for sparket i r..... det lunede*s* Ja jeg har også sat mig et mindre mål og det har jeg det bedre med kan jeg mærke, fordi det virker opnåeligt. Jeg har set skrevet herinde det der med at man kan have et større underskud i løbet af ugen så man kan tillade sig mere i weekenden. Jeg er bare i tvivl om hvor meget man kan tillade sig at spare sammen, for det skal jo helst ikke sætte forbrændingen ud af drift. Må man have 200 eller mindre i underskud ekstra om dagen?

Veile: Ja jeg har lige fundet ud af at man kan se sin oversigt over en uge( har haft lidt svært ved at finde ud af hvordan den side her fungerede) men jeg har endnu ikke kunne holde det en hel uge(øvøvøv) så nu er det mit mål at se en hel uge på mandag.

Stitch: Jeg ved ikke om man kan sige: godt at høre der er andre der har det lissom mig, for det er jo r.. frustrerende når det hele ender i ged og masser af mad, men det er aligevel rart at man ikke er den eneste.
Vi må komme ind i kampen og få fat i nakkeskindet c;)

Nu skal der laves frokost til arbejdet
God dag til alle
16 år24. september 2008 kl. 08:07
Jeg ved ikke hvor meget man kan tillade at spare sammen - det afhænger vel i grunden også af hvor meget motion man dyrker. Madital skriver på info-siden hvor mange kalorier man mindst skal have i løbet af dagen, og det bør man ikke komme under. Men lad os sige at man har et normalt forbrug på 8000 kj om dagen og så også spiser de 8000 kj, så har man ikke noget undeskud. Dyrker man så motion i en halv time og forbrænder yderligere 1500 kj - ja så sparer man jo dem op hvis man ikke spiser mere. Det kan jeg ikke se et problem ved (så længe man ikke er skrupsulten). Men som sagt, jeg *ved* ikke hvor meget man kan tillade sig at spare op - men hvis der er råd til et stykke kage, et skive franskbrød med ost, 50 gram slik, 15 gram chokolade og en øl eller et glas vin - så er det vel ikke meget galt ;-)

Angående råd til fest. Der er to sider af den sag:

Først er der selve festen. Det bedste er på forhånd at finde ud af hvad menuen er og så planlægge det man vil spise. Det er lidt nemmere at vælge mellem to kager hvis man på forhånd ved hvad de er og på forhånd har taget beslutningen fordi så behøver man ikke tænke når man sidder med den fravalgte kage - den kan bare sendes videre uden videre :ø) .

Hvis værten er modvillig til at fortælle om menuen, så trygl. Fortæl at du er på kur og det vil være så meget nemmere at være en god gæst og spise af de lækre ting uden at gå amok hvis du kender menuen - og forsikr dem om at deres hemmelighed er velbevaret hos dig.

Hvis det stadig ikke kan lade sig gøre, så tilpas dig med nogle simple regler: 1) Kun een portion af her ret. 2) Spis langsomt. 3) Kun et glas til hver ret 4) Planlæg også natmaden alt efter ambisionsvieau. Det er også muligt at medbringe en banan eller et æble i tasten og spise den i smug.

For det andet er der dagene efter festen/festdagene som skal planlægges. Planlæg på forhånd hvad du vil spise. Hvis du har drukket dig hammerstiv til en fest og normalt vågner op sådan en morgen og spiser slatne chips og drikker en reparationsbajer - så er det måske ikke lige om morgenen du skal sætte ind med de sunde vaner. Men du kan overveje at nøjes med øllet og så erstatte chips med f.eks. nylavede popcorn (for saltets skyld) eller en omgang havregrød (med salt og sukker) eller en rugbrødsmad med spegepølse. Planlæg det realistisk - din planlægning her kan f.eks. være at du også skal drikke mindst en halv liter vand i løbet af formiddagen (foruden øl og kaffe). Forbered evt din frokost / aftensmad allerede dagen i forvejen - men hav det i hvert tilfælde planlagt så du ikke fristes af andre ting. Plansæt også din første motion igen.

En del af planlægningen er at gentage et mentalt billede for sig selv: dagen efter hvor du spiser sundt og fornuftigt igen. Genkald dig følelsen for når man ikke har spist tungt, fedtholdigt mad. Genkald følelsen af kontrol og succes når kuren bliver overholdt. Forestil dig at du spiser lækre ovnbagte rodfrugter i soya med en bagt kartoffel til og den rest af svinemørbrad som du har gemt.. eller hvad der nu er planlagt. Tankerne skal være fremadrettet på sundhed, motivation, vægttab mv og ikke bagudrettet på fed mad og hvor-er-det-også-synd-for-mig-at-festen-er-ovre.
16 år30. september 2008 kl. 10:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });