Sjipning

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Sjipning
Hejsa
Jeg er ny herinde og vil gerne tabe 17 kg..
Er der nogen der har gode forslag til motivation?
Og er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med sjipning som fedtforbrændings metode?

God aften til alle
Maria
16 år9. september 2008 kl. 00:13
re: Sjipning
Ja.. køb Elizabath Becks bog: The Beck Diet Solution (se her: bookdepository.co.uk - jeg har handlet i flere år i den butik og de har god service og gratis forsendelse).

Jeg har selv bogen og har haft stor fornøjelse af den. Der er flere andre herinde som har købt den så vi er flere der vil vide hvad du taler om, hvis du har spørgsmål eller brug for at snakke om den.

For at få motivation, så kan jeg anbefale dig at være aktiv her i forummet. At læse blade og bøger om motion og sund ernæring og sund mad. At læse hjemmesider om samme (iform og altomkost.dk er de to steder jeg vil anbefale dig at starte).

Det er også en stor hjælp hvis du taler med din omgangskreds om dit projekt. Er du fra 1987? Så kan det være du bor hjemme - og så er det vigtigt at involvere dine forældre i projektet. Faktisk er det altid vigtigt at involvere dem man bor sammen med.

Angående motion, så ville jeg tænke mere på hvad der er sjovt og motiverende fremfor fedtforbrændende. Det handler jo ikke bare om at tabe sig 17 kilo men også om at de skal blive væk - og motion er vigtiig for at kunne holde sig slank. Og en afgørende faktor for om man bliver ved med at dyrke motion er at man ikke keder sig og at det praktisk set kan lade sig gøre for familieliv og studier mv.

Og at man finder et niveau så man ikke er for ambisiøs og går sur i det, samtidigt med at man helst skulle have ½ times motion om dagen + 2 gange om ugen hvor pulsen kommer op.

Det kommer alligevel til at tage omkring et lille års tid for dig at tabe dig 17 kilo - om man vælger den ene eller anden motionsform betyder nok ikke så meget for hvor hurtigt du vil tabe dig. Men det kan betyde rigtig meget for din motion og for at du fortsætter. Vær heller ikke bange for at skifte motionsform så snart du kan mærke at interessen daler.

Men når alt det er sagt, så er sjipning faktisk ret hårdt og konditionstrænende - og det styrker sener og muskler på grund af de stød som kroppen udsættes for. Se her: iform.dk
16 år9. september 2008 kl. 09:29
Jeg enig i alt hvad iakob siger, bortset fra at forfatteren ikke hedder Elizabeth til fornavn, men Judith:-)
16 år9. september 2008 kl. 15:31
Det er korrekt :-)
16 år10. september 2008 kl. 09:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });